Søgning på: historie eksamen hf. Resultater: 18561 til 18580 af 48964
-
Historisk genstand
ForumindlægHej, Jeg har fået en lille hjemmeopgave i Historie: "medbring en genstand som er vigtig for vores nutid, og som i en eller anden forstand har/får historisk betydning". Jeg har få ideer indtil nu, men da vi gerne skal tænke ud af boksen (så ikke ting som computer, smatphone osv.) ville... -
Sceince Fiction
ForumindlægJeg skal skrive vider på en sceince fiction romantil i morgen, det er "den skjulte by" Opgaven lyder: Til sidst i Ninavetas forbudte samtale med heloten han de høre nogen komme gående. Forsæt historien, sådan som du forstiller dig, den ville udvikle sig, hvis det enten er: - en af vogt... -
Analyse af taler i samf/his
ForumindlægHej Jeg sidder, som mange danske studerende, og skriver SRO. Jeg har valgt at skrive i historie og samfundsfag, hvor jeg skal analysere en tale af Barack Obama og en af Martin Luther King. Nogle der ved, hvordan en sådan analyse skal skrues sammen? Har ikke den store erfaring med ana... -
Sætninger
ForumindlægNogen der kan omformulere sætningen: "Dette er også med til at gøre historien mere levende, og med til at understrege at fremmede ikke føler solidaritet med hinanden" og bruger ikke FOREGÅR i sætningen: Denne skiften mellem synsvinklen forgår/foregår gennemgående på en klassisk og overs... -
sproglig HN skr. eks
ForumindlægHeyHvordan gik det jer i dag? personligt synes jeg selv det var en rigtig dårlig historie. Der var ikke meget guf i den, og noget værre romantisk pladder. Jeg kunne alligevel ikke rigtig finde ud af om den handlede om kærlighed eller om det i virkeligheden bare var sex? Synes til gengæld oversætt... -
SSO
ForumindlægJeg skal jo som sagt skrive SSO da jeg er på 3år. Vi skal afl emne på fredag og har overvejet meget at skrive i historie. Jeg ville så hører om der er nogen af jer der har beskæftiget jer med anden verdenskrig - nærmere betegnet D-DAG. og vil høre om der f.eks. er nok stof i et emne som D-DAG. ... -
Hvilket fag skal jeg vælge?
ForumindlægJeg står og skal til at vælge fag til DHO. Jeg overvejer at vælge dansk, da jeg plejer at få 10 for mine danskafleveringer. På den anden side vil jeg også gerne vise, hvad jeg kan i historie, men det er ikke sikkert at jeg er lige så god. Hvad vil I råde mig til at vælge? -
HHHHJJJJJÆÆÆÆLLLLPPPPP!!!!
ForumindlægHEEJ :) jeg skal finde et emne til min stil . vi har fået et billede hvor der er en balkon med en masse mennesker på som står og kigger . min opgave er så at skrive en historie om hvordan det var hvis jeg også stod der dengang og hvad vi kiggede på . altså problemet er at jeg ikke kan finde ud at... -
Teori?? og fremlæggelse
ForumindlægNu har jeg siddet og kigget lidt i de andre indlæg og har set flere steder at der stå noget om teori. Hvad dækker teorien pver? Og så er der noget som jeg slet ikke kan forstå. For jeg har fået af vide flere gange at man ikke må sige det der står i synopsen.. men hvad pokker skal jeg så sige? E... -
Studieretning
ForumindlægHej SP Hvor mange A fag har man normalt? Jeg har valgt studieretning 1. med mat og fysik A. Er dette meget normalt, med hensyn til antal A fag? Dansk A Historie A Engelsk A Matematik A Fysik A Spansk/Fransk A -
Essay
ForumindlægJeg synes det er lidt svært, at finde ud af hvad man skal stille op med et engelsk essay. Hvad er det endelig som forventes, hvis man ikke selv skal reflektere, som ved danske essays?Skal man blot genfortælle som ved et summary, eller skal man gå udfra læseren kender teksten og blot analysere den... -
Opgavebesvarelser?
ForumindlægHejsa!!!Ville bare lige høre om der er nogen, som ved om der findes besvarelser af eksamenssæt i biologi A-niveau.På forhånd tak -
Mat A (11/05/05) - HHX
Forumindlæghey people...så er mat A overstået... hvordan gik det? c",) -
Roman - synopsis
ForumindlægHey. Hvis i skulle redegøre for en livsstil ud fra en roman, hvad ville i så skrive i synopsen? Ville i skrive hvorledes i gennem personkarakteristik, miljø, osv. er nået frem til en livsstil? Eller ville i bare skrive, at livsstilen i romanen er således ... også til den mundtlige fremlæggelse ... -
Tysk for at komme ind på HTX?
ForumindlægHey! Jeg har haft tysk i 7 og 8'ende klasse, men droppede ud i 9. klasse. Vil der så ikke være mulighed for at komme ind på HTX for mig? Jeg tager forresten 10. klasse nu her ;) -
Trækker man altid matematik B skriftlig?
ForumindlægHej Trækker man altid matematik på b niveau? Jeg har det på B, og jeg er i tvivl om jeg egentlig 100% kommer op, da jeg synes, at der er mange klasser der kommer op? -
Digt analyse af min hjemmen
Forumindlægjeg skal lave en analyse af digtet Min Hjemmen af jeppe Aakjær og har lavet det meste af det, men nu jeg gået i stå kunne være dejligt med noget inspiration :) det haster tak (: -
Spansk sætninger, Duffy :)
ForumindlægHej, jeg vil se om jeg ikke kan forstå det med spansk datid. Jeg prøver på at gøre mig parat til gym, som jeg skal starte på til næste år. Jeg tænkte en god måde at skrive i datid på, var at skrive om min juleferieI begyndelsen af juleferien slappede jeg af og lavede næsten intet. Nogle dage derp... -
engelsk terminsprøve
Forumindlæger der nogle som ved hvad man kan komm op i til engelsk terminsprøve! hvilke emner og hvad hedder teksten! skall op på fedag d. 10-3-06!Håber der er nogen som kan hjælpe!!! -
HJÆLP MIG
Forumindlæghej jeg har matematik problemregning eksemen på tirsdag og jeg er helt ud af verden jeg ved over hovet ikke hvad jeg skal læse eller lave HJÆLP MIG
