Dansk Historieopgave

Hvilket fag skal jeg vælge?

06. april 2016 af 656 - Niveau: C-niveau

Jeg står og skal til at vælge fag til DHO. Jeg overvejer at vælge dansk, da jeg plejer at få 10 for mine danskafleveringer. På den anden side vil jeg også gerne vise, hvad jeg kan i historie, men det er ikke sikkert at jeg er lige så god.

Hvad vil I råde mig til at vælge?


Brugbart svar (0)

Svar #1
06. april 2016 af JulieW99

Begge fag. Så vænner du dig til at skrive i to fag, hvilket du alligevel skal i SRO og SRP. DHO'en har ingen betydning.

- - -

Vh Julie


Svar #2
06. april 2016 af 656

Den tanke har jeg også leget lidt med. Det der holder mig tilbage er at mine lærere siger at opgaven fyldemæssigt er for lille hvis den skal berøre to fag.


Brugbart svar (0)

Svar #3
06. april 2016 af Skaljeglavedinelektier

Man bliver oftest rådet til at vælge et fag ved DHO'en for at få styr på strukturen og metoder. 

DHO'en har måske ikke en betyding på dit eksamensbevis, men det viser trods alt din lærer, hvad du kan, og det kan da hjælpe på ens årskarakter. 

Hvad for nogle overvejelser har du gjort dig om emne? 


Brugbart svar (0)

Svar #4
06. april 2016 af JulieW99

#3

Vores lærere har bestemt at vi skal skrive i begge fag - for at få øvelse til de metoder det kræver. Så er vi langt bedre forberedt til både SRO og SRP.

- - -

Vh Julie


Brugbart svar (0)

Svar #5
06. april 2016 af Skaljeglavedinelektier

Taget fra Munkendams Gymnasium(ikke mit gymnasium):

Man kan skrive DHO-opgaven i både dansk og historie, men vi anbefaler, at du nøjes med at skrive i det ene fag, så du kan koncentrere dig om det ene fags metoder.

Men det kan sagtens være, at det er bedre at skrive i begge fag, men jeg vil også mene, at det er svært at få en fyldestgørende besvarelser med to fag ved sådan en lille opgave. 


Skriv et svar til: Hvilket fag skal jeg vælge?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.