Historie

Historisk genstand

04. november 2020 af Anonym0814 - Niveau: C-niveau

Hej, 

Jeg har fået en lille hjemmeopgave i Historie: "medbring en genstand som er vigtig for vores nutid, og som i en eller anden forstand har/får historisk betydning". Jeg har få ideer indtil nu, men da vi gerne skal tænke ud af boksen (så ikke ting som computer, smatphone osv.) ville hører om der var nogle der havde en god ide?

tak på forhånd:)


Brugbart svar (0)

Svar #1
04. november 2020 af Soeffi

#0. Ansigtsmaske. Du vil sikkert engang fortælle dine børnebørn, at det med at gå med ansigtsmaske startede i 2020.


Brugbart svar (0)

Svar #2
04. november 2020 af Eksperimentalfysikeren

Jeg ved ikke, om du kan få fat i en løs højttaler, eller det kan accepteres, at du medbringer en radio, der indeholder en højttaler. Det første vil være det bedste.

Der findes i dag højttalere i radier, fjernsyn, computere, legetøj, musikanlæg og mange andre steder. Vi er blevet vant til, at de er der. Højttaleren er beskrevet på siden: https://da.wikipedia.org/wiki/H%C3%B8jttaler.

Højttaleren fik i Tyskland en uheldig indvirkning på historien, da den gjorde det muligt for Hitler at tale til en stor folkemængde. Der har selvfølgelig været andre uheldige tilfælde, men den har ellers været til stor nytte, og er det stadig.


Brugbart svar (0)

Svar #3
04. november 2020 af Eksperimentalfysikeren

PS: En hovedtelefon er to meget små højttalere, der somme tider holdes på plads af en bøjle.


Brugbart svar (0)

Svar #4
07. november 2020 af Capion1

LED (lys)pæren. Førhen trak en pære godt med watt, og nu får man samme lysmængde med langt
færre watt. Til gengæld, for rosen har torne, er pæren dyrere end før og elregningen smæk fuld af
pålagte afgifter, som langt overstiger det, det koster at producere strømmen.


Svar #5
07. november 2020 af Anonym0814

Takkk! alle sammen


Skriv et svar til: Historisk genstand

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.