Søgning på: tove ditlevsen analyse. Resultater: 18561 til 18580 af 24088
-
Rudolf Broby-Johansen Forsvarstale til Blod
ForumindlægJeg søger efter digtet forsvarstale til blod af Broby-Johansen! Er der nogen der har det, må de gerne sende linken her tak :) Og nej, jeg har ikke brugfor analyse,resume eller alt andet. Mangler bar selvste digtet... ( Kunne ikke find den over google og min lære har ikke givet teksten). -
Sumformlerne for cosinus og sinus
ForumindlægHej! I forb. med SRP skal jeg matematisk bevise sumformlerne for cosinus og sinus. Jeg har prøvet at google, men jeg kan ikke helt finde ud af hvad det er, heller ikke i mit materiale.. Er der nogen der kan hjælpe? Det skal måske lige siges, at jeg har om Fourieranalyse - analyse af en strengs sv... -
SRP hjææælp!
ForumindlægJeg skriver i afsætning-engelsk. Jeg skal analysere de relevante markedsforhold i Kina fra 1970-2009 og vurdere hvilke vilkår der er for danske virksomheder på det kinesiske marked. Er der nogen som kan fortælle mig hvilke markedsforhold der findes, fordi jeg kan ikke finde nogen i afsætningsboge... -
...
ForumindlægHej guys. Sidder her med en opgave på 2 år, som jeg ikke rigtigt kan komme videre med :( Opgaven hedder at jeg skal angive punktmængder og omskrive den og lave analyse og så skal den sættes ind i et koordinatsystem udover det skal jeg angive om det er en ellipse, parabel eller en hyperbel?? Håbe... -
Fukuyama og Huntington
ForumindlægHej. Jeg sidder her med Huntingtons "Civilisationens sammenstød" og Fukuyamas "Et nyt USA". Min analysedel hedder sig: Analyser USA's position som supermagt under unipolariteten siden 1991 og til idag. Er det nogle kreative forslag eller ideer til hvordan disse to tekst... -
Menneskesyn i 1984 - HJÆÆÆÆLP ?!
ForumindlægI forbindelse med min SRP skal jeg lave en analyse og fortolkning af George Orwells roman "1984" med henblik på at undersøge bogens samfunds- og menneskesyn? Hvad menes der med det? og er der nogen derude der kan give et bud ??? Der sættes stor pris på hvilket som helst svar (: - Maria -
Billedanalyse om til problemformulering?
ForumindlægHej, jeg skal lave en dansk/historie opg, og har valgt dansk som mit emne. Jeg har så tænkt mig at lave en billedanalyse. Men, hvordan skal jeg lave problemformuleringen? Jeg skal jo så'n set bare gå ud fra en analyse model. Nogen der har lavet det samme, eller en som har en ide? Alt vil hj... -
Hegemoniteorien - SRP!
ForumindlægJeg er ved at skrive SRP opgave i samfundsfag og historie, hvor jeg skriver om berlinmuren og dens fald. Jeg skal analysere årsagerne til murens fald, og skal her inddrage hegemoniteorien. Er der nogle der har en god idé til hvordan jeg gør dette? Håber meget nogen kan hjælpe mig! -
Relevant teori til kulturforskelle?
ForumindlægDer står i min opgave at jeg skal analyserer ved hjælp af relevant teori de kulturforskelle der er mellem dansk og engelsk kultur.. Hvor kan jeg finde noget om dette på Internettet? I bøger har jeg tænkt på Cross Cultural Business Behaviour med Gesteland.. Kom gerne med inputs/kommentarer, mange... -
Omkostninger? hjælp modtages :-)
ForumindlægHej, jeg er i gang med at analysere følgende regnskab fra Eli Lilly. http://files.shareholder.com/downloads/LLY/792432677x0x296463/611E167A-61C9-4C03-8866-ACF5FA7C8953/English.PDF Jeg har svært ved at finde deres produktions og administrative omkostninger? Jeg har desuden svært ved at finde deres... -
Dutchman og racespørgsmålet i USA omkring 1960'erne
ForumindlægJeg står og skal skrive SRP omkring racespørgsmålet i USA omkring 1960'erne. Jeg skal derfor arbejde med skuespillet af LeRoi Jones, martin Luther Kings tale I have A Dream og BPP's parti-program. Der hvor jeg mangler mest hjælp er til Dutchman. Så spørgsmålet lyder på om nogen har analys... -
2. ordens differentialligninger, svingning.
ForumindlægMin lærer har bedt mig analysere "den harmoniske svingning" udtrykt som: ( y" = - k y). Bagefter vil han have at jeg også gør det med "den Dæmpede harmoniske svingninger" udtryk som: y" + ay' + by = 0. Dette synes jeg er rimelig uoverskueligt, fordi jeg ved hv... -
Monoeksport og handelsterorier, hjælp!!
ForumindlægHej, Opgaven lyder sådan her: Foretag en analyse af hvorfor nogle lande fastholdes i fattigdom - målt pr. BNP. Inddreag handelsteroier, udviklingsteori og udviklingsteori. Jeg har skrevet, hvorfor nogle lande fastholdes i fattigdomscirklen, jeg ved bare ikke, hvordan jeg skal komme ind på ha... -
SRP/toulmins model
ForumindlægJeg sidder og er ved at skrive min SRP hvor jeg skal analysere en tale. Til dette vil jeg bruge Toulmins agumentationsmodel. Jeg forstår den godt, bare ikke hvordan den faktisk bruges i praksis. Nogen der har nogle gamle opgaver hvor denne model er brugt, eller har set et sted hvordan man faktisk... -
Søger hjælp til forståelse af digte og viser
ForumindlægJeg har svært ved at forstå sproget i viser og digte, fra Romantikken og oplysningstiden. Derfor er det ret svært for mig, at tolke og analysere disse. Hvad gør en klog mand? Findes der ordlister eller ordbøger fra "gammel dansk" til "nydansk"? Det er ikke så meget symbolik, m... -
SICKO, HASTER !!
ForumindlægHi folkens. Jeg vil gerne spørge om, der er nogen, der har lavet en analyse af dokumtarfilme "Sicko" ( amerikansk velfærd). Men det skal jeg, med fokus på opbygning, argumenter og retoriske virkemidler !! Jeg har lidt svær ved argumenter ???? og retoriske virkemidler .. er hele filmen i... -
SRP OM LEGO.. HJÆÆÆLP!
ForumindlægHej Jeg er ved at lave en SRP opgave om LEGO Koncernen. I min problemformulering står der at jeg skal analysere den britiske forbruger adfærd ved køb af legetøj .. Jeg har ledt rigtig længe, men har dog ikk fundet noget desværre.. Er der evt nogen der kan hjælpe med hvor jeg kan finde noget om det? -
Submarino/social arv
ForumindlægHej. :-) Er der evt. nogle herinde der har noget godt stuff om Pierre bourdieu og social ulighed/arv? og måske i den forbindelse en shot-to-shot analyse eller en opgave om filmen Submarino? ville være nice da jeg skal skrive SRP opgave om dette emne inden længe og gerne ville have lidt inspir... -
Empirisk formel..?
ForumindlægHej alle jeg har lige en opgave jeg slet ikke kan få til at passe: Der udfældes den organiske syre, der indgik i esteren. Denne syre filtreres fra og analyseres med resultatatet: 68,84 masse% C og 4,95 masse% H. Jeg har beregnet esterens molarmasse til 136, men jeg kan bare ikke få fundet den e... -
Empirisk formlen
ForumindlægHej alle jeg har lige en opgave jeg slet ikke kan få til at passe: Der udfældes den organiske syre, der indgik i esteren. Denne syre filtreres fra og analyseres med resultatatet: 68,84 masse% C og 4,95 masse% H. Jeg har beregnet esterens molarmasse til 136, men jeg kan bare ikke få fundet den e...
