Søgning på: Dansk. Resultater: 18581 til 18600 af 40954
-
Ølbrygning-teori
ForumindlægHeej guys :) Vi er nogle kneiter der skal lave en rapport om ølbrygning, og i den forbindelse ville forhøre os om der var nogle der lagde inde med et knaldgodt teoriafsnit om ølbrygning? - På forhånd tak. -
HJÆP!! Værdi-fordelingsaksen??
ForumindlægHej! :) er der nogle der kan give mig forklaringen på værdiaksen og fordelingsaksen ang. partier?:) -
KS eksamen? "Det gode liv i velfærdsstaten"
ForumindlægJeg sidder & skal afleverer en synopsis omkring "det gode liv i velfærdsstaten", er der nogen som sidder inde med nogle gode spørgsmål til min disposition? Er lidt blank selv. På forhånd tak :) -
TI-89
ForumindlægHej, jeg søger en TI-89 til en rimlig pris. -
Komma i engelsk
ForumindlægHej, jeg forstår ikke rigtig, hvornår man sætter komma i engelsk. Jeg ved, at man fx ikke skal sætte komma foran "that", men jeg forstår ikke i hvilke tilfælde, at der skal sættes kommaer. Det er lidt problematisk, da jeg snart/ muligvis skal op til Engelsk B eksamen. Tak på forhånd. -
betydning af sætning
Forumindlæger igang med at analysere "Lønningsdag - En idyl" af Martin Andersen Nexø. Er der nogle der ved, hvad han mener med følgende sætning: Den lille bys tage skinner røde gennem den hvide sne - rødt og hvidt, det kunne se ud, som om man flagede for fattigdommen. -
Udregning af kvadratrødder
ForumindlægHej Min lommeregner er lige gået istykker, og jeg skal bruge en lommeregner der kan regne med kvadratrod. Er der nogle der kender en online lommeregner eller ved hvordan windows har gemt funktionen i standartlommeregneren? Jeg skal udregne kvadratrødderne med 3 cifre af: 29 18 66,41 90,005... -
Lys og bølgelængder
ForumindlægHej er virkelig gået i stå og har brug for en stor hjælp. Er gået i stå i nu 2 dage og fatter ikke hvad jeg skal gøre. Det drejer sig kun om de her 3 opgaver: 1. Benyt det elektromagnetiske spektrum, til at afgøre, hvilken type stråling, en lysbølge med bølgelængden λ = 10−8m er. 2... -
partiers holdninger til tørklæder
ForumindlægNogen der ved, hvor man kan finde noget om de forskellige partiers holdninger til tørklædesagen? -
metallo-enzymer
ForumindlægSidder lige med et del-spørgsmål, som jeg ikke helt ved hvordan jeg skal håndtere. Er der nogen der kan hjælpe? Hvorfor ses som oftest overgangsmetal-ioner og kun meget sjældent hovedgruppemetal-ioner i metallo-enzymers aktive center? -
Lille spørgsmål: Renten
ForumindlægHej alle. Jeg skal lige have klargjort en lille detalje. Som jeg har forstået det, er det nationalbanken, der fastsætter renten. I disse dage kan jeg høre i nyhederne at regeringen vil hæve renten. Hvordan hænger det lige sammen? -
Meget Meget hurtig rettelse
ForumindlægHej har kun to meget korte spørgsmål: hva skal jeg skrive i stedet for mean i disse to sætninger.. det er min lærer der har rettet det, men ved ikke hva der ska stå i stedet.. " 1)Some people would mean that it’s bringing cultures 2)Other people mean that nature doesn’t benefit from the... -
Råd, tips osv!?
ForumindlægHej alle sammen jeg er igang med at skri´ve en stil om hvordan jeg vil have andre skal opfatte mig, men syntes ikke rigtig at jeg rammer emnet, selvom jeg blot har skrevet ½ side. Jeg sidder derfor i en vanskelig situation. Der rimelig stor sandsynlighed for at jeg skifter emne og derimod skriver... -
HJÆLP RELIGION - ISLAM EKSAMEN!!
ForumindlægHey derude. Jeg skal til religion eksamen og har trukket Islam, som jeg er rigtig tilfreds med!! Dog ved jeg ikke hvad mit underemne skal være, og jeg skal også lave et produkt. Er der nogle som har nogle ideer? Det kunne være så fedt, hvis I gad at hjælpe mig!! Tusinde tak på forhånd!! ;) -
Odysseen FORM OG HEXAMETER !?
ForumindlægKære alle studieportal brugere :) Sidder med nogle noter til min Old eksamen, men forstår ikke min lærers noter. Håber I kan være mig behjælpelig :) Der står følgende: "Form for Odysseen: Verseformen hedder Hexameter, som består af 6 rytmiske enheder, nemlig 5 tre-stavelsesenheder og en af... -
Hjælp til oversættelse af et ord
ForumindlægHej jeg sidder og er i gang med oversættelse af en spansk tekst, men jeg lidt i tvivl om et ords betydning: nemlig ordet une som bliver brugt i denne sammenhæng: yo soy el puente que le une con España. Jeg tror det betyder : jeg er den bro, som slutter Spanien?? hjælp tak. -
ords betydning
ForumindlægVille bare spørge hvad de her ord betød; Narkose Synergi - På forhånd tak -
Skattestop
ForumindlægHvor skal jeg finde svar på denne opgave? "Forklar kort, hvad den borgerlige regering skattestop går ud på" -
rettelse af en kort sætning
Forumindlæghej, en der vil rette denne sætning: Manchmal war er arm und jung wie Hannah und Poul (sind?) er itivl ang. tillægsordernes bøjning -
TI-89 købes...
ForumindlægJeg leder efter et TI-89 titanium, da jeg skal op til eksamen meget snart, og skal lære at bruge den først... Det er simpelthen blevet et krav at have et... Det skal helst ikke være for dyrt... Mvh Nelly
