Søgning på: Redegørelse for lille rødhætte. Resultater: 18581 til 18600 af 31547
-
Formel
ForumindlægHej! Har lavet forsøget: Mekanisk energi for et pendul og sidder nu og laver en rapport over denne(går ud fra at i kender forsøget). Til at måle loddets fart brugte vi en fotocelle der målte, hvor lang tid loddet var om at passerer denne. Loddets fart er da givet ved formlen:v= (delta)s / (delta)... -
Hjælp! Historieopgaven!
ForumindlægGod dag!Jeg skal som så mange andre før mig til at skrive den spændende historieopgave i 2.g. Som emne har jeg valgt at skrive om den kinesiske borgerkrig. Jeg har tænkt mig at redegøre for Kinas udvikling fra 1911-1949, derefter vil jeg prøve at analysere årsagerne til kommunisternes magtovertag... -
Er der nogen der kan hjælpe mig forretninsudvikling med IS fag,.
ForumindlægHej jeg jeg har faget forretningsudvikling med IS som fag, og håber der er en venlig sjæl som vil hjælpe mig. Redegørelse: hvilke strategityper kan der vælges? hvordan spiller OS og IS strategier sammen med BS? (strategi-trekant) Værdikædeanalyse: styrker svagheder. ( Mange antagelser skal nok... -
Historieopgave.. Er gået i stå... Nogle der vil hjælpe?
ForumindlægHejsa allesammen... det er sådan at jeg r igang med min redegørelse i min historieopgave...Men jeg har delt det op i underemner/punkter som vi ikk må gøre, det skal være flydende og sammhængende siger vores lærer.. og det er så her jeg er gået i stå...Kan ikk få det til at se sammenhængende ud...... -
Forskel mellem lineær og kvadratisk programmering
ForumindlægHej. Jeg har siden august været ved at supplere mat a på hhx selvom jeg selv tog en stx. Derfor er der nogle emner som lineær programmering, som er pensum men c-stof, jeg ikke har så godt styr på da vi ikke har arbejdet med det i undervisningen og jeg står og skal til mundtlig eksamen på tirsdag ... -
SRP i fysik
ForumindlægHej, Jeg er midt i at skrive SRP om kernevåben i fysik og historie. Jeg har fået et historiske redegørende spørgsmål, men der er ikke særlig meget fysiske teorier i selve spørgsmålet. Men tværtimod, har jeg to forsøg til mit analyse. Jeg er dog gået helt sort nu, da jeg ikke forstår hvordan man ... -
Haster...skal bruges imorgen!
ForumindlægEr der nogen kloge hoveder der kan hjælpe mig...Gør rede for, at S x^2e^x dx = x^2e^x-2xe^x + 2e^x + kHar svært ved at redegør for når jeg finder Stamfuntionen til x^2e^x så får jeg 1/3 x^3 - e^x + k og dette er jo ikke lig x^2e^x-2xe^x + 2e^x + k.Nogen der kan forklare mig, hvor jeg har gjort ga... -
Diskussion i SRP
ForumindlægHej allesammen jeg sidder og er igang med at skrive SRP, og har brug for lidt hjælp. har lige været til vejledning idag, hvor mine lærer ikke rigtig kunne svare på mine spørgsmål helt konkret. jeg har en diskution i min problemformulering som jeg finde problematisk: "Diskuter den aktuelle... -
Kulturmøder og globalisering hjææælp
ForumindlægJeg skal skrive en mini sso om dette emne, men jeg har meget svært ved at komme igang. Spørgsmålet lyder på: en redegørelse for hovedtræk i udviklingen i forholdet mellem europa og "de andre lande" i perioden ca. 1450-1800 tallet gerne med særlig forkus på Danmark og "de andr... -
Virksomhedskarakterstik - skal, skal ikke?
ForumindlægHej, jeg sidder og skriver SRP, og skal analysere de interne og eksterne forhold i virksomheden. Min redegørelse havde intet med min virksomhed at gøre. Derfor sidder jeg lige nu og halter lidt mellem om jeg skal lave en kort virksomhedskarakterstik, bare lige for at komme lidt ind på virksomhe... -
Radioaktivitet
ForumindlægHej Redegør kort de 3 typer ioniserende stråling: α, β og γ og giv eksempler på kernehenfald der giver disse former for stråling. Introducér halveringstid og forklar hvordan halveringstiden kan bestemmes eksperimentelt. Hvorfor er nogen typer af stråling kræftfremkaldende (f.eks... -
Integral regning A-niveau.
ForumindlægHej alle.. Jeg har en slags fremlæggelse imorgen i matematik.. jeg skal fremføre Integral regning og mit "emne" lyder således. 4. Integralregning. Giv en redegørelse for udvalgte sætninger og regneregler for det bestemte integral. Integration ved substitution skal indgå. Vi øver eksam... -
Metan produktion fra køer
ForumindlægHej allesammen. Jeg er i fuld gang med min SRP men jeg har desværre det store problem at jeg simpelthen ikke kan finde nogen kilder til én af mine problemformuleringer: Redegør detajleret for de kemiske reaktioner der fører til metanproduktionen i kvæg. Kom herunder ind på mikroorganismer og enzy... -
Osteproduktion
ForumindlægBeskrivelsen ligger her: http://www.vire.dk/frykman/opgaver/11-BT-1-ost.pdf 1) Angiv hvilken enzymtype chymosin tilhører 2) Giv forslag til en eksperimentel metode, hvor et enzyms aktivitet kan bestemmes 3. Bestem Vmax og Km for chymosin ved hjælp af figur 2. Vedlagte bilag 1 kan benyttes... -
Samfundsvidenskabelige metoder i psykologi. HJÆLP!
ForumindlægHej! Jeg skriver min eksamens-AT opgave, og jeg mangler nogle samfundsvidenskabelige metoder i min psykologidel. Jeg skriver om sagen på Utøya, og i samfundsfag redegør jeg for hvad socialpsykologi er, og om Breivik er et typisk produkt af det senmoderne samfund. Jeg tænkte lidt på at b... -
mdt. fremlæggelse
ForumindlægHeej (: Jeg ville høre om I har nogle gode idéer til, hvad jeg skal fremlægge om, når jeg har trukket funktioners grafer .. Jeg skal ihf. redegøre for skrå, vandrette og lodrette asymptoter for polynomiumsbrøker .. Tænker lidt på beviser og sådan .. Helst seriøse svar, da jeg tager det meget ser... -
AT - Tjernobyl Ulykken
ForumindlægHej, Jeg har valgt i AT at skrive om Tjernobyl ulykken i fagene historie og samfundsfag. Min problemformulering ser således ud: - Redegør for Tjernobyl ulykken - Hvorfor blev oplysningerne om Tjernobyl ulykken holdt tilbage, og hvilke konsekvenser havde det? - Hvilke forbindelser havde Tje... -
Fysik C eksamnen (24 timer) - gode råd?
ForumindlægHej Alle. Jeg ved endnu ikke om vi skal op til fys. eksamnen, men for god ordens skyld ville jeg høre om der er nogen herinde, som har været op i fys. C eksamen (24 timers) som kan fortælle mig hvorledes det forløber? Trækker man et spørgsmål om et af de emner man har været oppe i iløbet af året?... -
Nogle gåde råd?
ForumindlægHej Alle. Jeg ved endnu ikke om vi skal op til fys. eksamnen, men for god ordens skyld ville jeg høre om der er nogen herinde, som har været op i fys. C eksamen (24 timers) som kan fortælle mig hvorledes det forløber? Trækker man et spørgsmål om et af de emner man har været oppe i iløbet af året?... -
Analyse af kvindernes situation i 1800 (haster)
ForumindlægHey folksens! Jeg sider og er igang med min SRP og jeg er lige blevet i tvivl - håber i kan hjælpe. Jeg skal på baggrnd af min redegørelse lave en analyse af kvindernes situation i 1800 tallet. Men jeg er blevet i tvivl om hvordan det nu lige er at man analysere en sitation i historie. Er de...
