Søgning på: SRP historie. Resultater: 18581 til 18600 af 22627
-
Jeg har det skidt
ForumindlægJeg har haft det rimeligt skidt de to sidste og har konstant kvalme. Jeg skal op i historie på mandag, men tvivler på at jeg kan klare at komme. Derfor tor jeg, at jeg bliver nødt tila at tage sygeeksamen i august. Men jeg har et par spørgsmål:1)Får man en lægeerklring hvis man har det rigtig ski... -
Det mest talrige kammer
ForumindlægHej Jeg er ved at repetere historie og er kommet til den amerikanske forfatning.I den oprindelige forfatning står der i afsnit 2:Repræsentanternes hus skal bestå af medlemmer, der vælges hert andet år af folket i de enkelte stater, og vælgerne i hver stat skal have de egenskaber, som kræves for a... -
Befolkningstal i USA
ForumindlægJeg er ved at repetere historie. Den amerikanske forfatning. Og der står i mine egne ord følgende: Repræsentanterne og landets indtægter (de direkte skatter) skal fordeles mellem de enkelte stater udfra staternes befolkningstal. Beregning af befolkningstal: Alle frie personer + dem der er bundet ... -
Første rejse til månen
ForumindlægHEj....... skal op imorgen... problemformulering: Vi vil gøre kort rede for den kolde krig, med særligt fokus på rumraketter. Vi vil komme ind på udviklingen af raketterne som blev brugt under den kolde krig til rumforskningen og udviklingen af rumraketten. Derudover vil vi diskutere hvad det h... -
Haster ! Dansk eksamen
ForumindlægHej alle.. Har virkelig brug for noget hjælp, jeg har en synops til dansk eksamen, jeg skal have afleveret mandag. Mit uddybnings område er folkeeventyr. Jeg skal derfor have fundet et folkeeventyr hurtigst mulig, og jeg ved bare ikke hvad jeg skal vælge! Det skulle gerne være en historie som jeg... -
Irakkrigen og medierne
ForumindlægDa jeg i en AT opgave med fagene historie og engelsk har om irakkrigen, medier og teknologi vil jeg hører om der er nogle der ved hvor jeg kan finde nogle relevante nyhedsindlæg som viser hvordan syntes på irakkrigen er blevet mere og mere negativ gennem årene. Jeg skulle gerne finde 2 stk: en li... -
er det rigtigt hvordan jeg har stillet min problemstilling op... ?
Forumindlæghej jeg har denne problem stilling, og ville spørge om den var rigtigt stillet ? I: Problemformulering Jeg vil i denne dansk/historie - opgave redegøre for hvordan slavernes situation var i romerriget, fra perioden 200f.kr til 100 e.kr, dernæst vil jeg analysere og vurdering slavernes betydn... -
Dårlig synopsis
ForumindlægHej. Jeg er blevet meget klogere siden min synopsis. Ja, faktisk har jeg fundet ud af at min synopsis er noget af det mest mangelfulde i verden, at jeg har brugt for lidt begreber og har skrevet humanistisk historie selvom jeg skulle skrive samfundsfaglig og i det hele taget bare har skrevet en ... -
Analyse - AT
ForumindlægHej Jeg skal gerne kunne forklare hvad mine metoder har gjort ved mine resultater til AT og hvordan jeg har brugt dem. Jeg har analyseret og fortolket filmen "Amistad" en slavefilm, men jeg ved ikke hvordan analyse metoden har gjort ved mit resultat andet end jeg er kommet i dybden med ... -
Religionsfaglig metode i Urban II's korstogstale?
ForumindlægHej StudiePortalen Jeg har som så mange andre lidt problemer med AT: 1) Jeg har historie og Religion om korstogene, og skal derfor analysere Urban II's tale fra to forskellige forfattere. Men hvilken religionsfaglig metode skal der bruges? den teologiske(hvis det overhovedet hedder sådan?). J... -
Haster ! AT eksamen
ForumindlægHej Skal til AT eksamen imorgen, har brugt Historie og Idræt, og har i den forbindelse brugt Humanistisk og Samfundsvidenskablige metoder til at lave min opgave ! Men er meget i tvivl om hvordan man skal fortælle om det til den mundtlige eksamen hvad skal man sige og hvordan skal man sige det ! H... -
Sofies verden
ForumindlægHejsa. Jeg har ikke filosofi i skolen, men jeg deriomod meget interesseret for det. Jeg vil i den kommende tid indgå i et lille solo projekt hvor jeg læser bogen "Sofies Verden". Ikke nok med at jeg læser bogen, vil jeg læse nogle oprindelige værker af de filosoffer, man præsenteres f... -
Lysets hastighed, eksamensprojekt
ForumindlægHej Jeg undrer mig lidt over hvor meget difference på den teoretiske og vores målte værdi på lysets hastighed kan være?.. Og forresten tænkte jeg på om at jeg skulle historien bag lysets hastighed i min rapport?? Altså i teori afsnittet. Vi har en difference på 2,9 promille, som er meget... -
Hjælp til Et Dukkehjem og om kvinders undertrykkelse!
ForumindlægHej, Jeg er i dyb nød, da jeg méget snart skal aflevere dansk/historie-opgave om Det Moderne Gennembrud og kvinders undertrykkelse og kamp for frigørelse, men problemet er, at jeg ikke har nok materiale til at kunne svare på følgende: Hvordan blev kvinder i 1800-tallet undertrykt? Hvorfor begyndt... -
analyse af 'barnet i graven' eller 'skyggen'.
ForumindlægHej, jeg er i gang med min eksamensforberedelse, og har trukket : Tekst af en forfatter fra romantikken. Men jeg har et problem. Jeg har valgt at vælge enten barnet i graven af H.C. Andersen eller 'skyggen' også skrevet af H.C. Andersen. Men min problem er at jeg ikke ved hvilken en af... -
Projektforløb: TAKE ME OUT - Franz Ferdinand
ForumindlægJeg skal skrive om sangen "Take me out" by Franz Ferdinand (http://www.youtube.com/watch?v=xZGcw9HHOkU). Jeg prøver at finde ud, hvad historien, betydningen af denne sang er. Nogen som har arbejdet med sangen før eller komme med nogen bud på, hvad sangen omhandler?? Jeg har dog læ... -
Problemformulering
Forumindlæghvad synes i om min problemformulering (skal inddrage fagene matematik og historie)? Hvilke faktorer kan være medvirkende til, at det mislykkedes Christopher Columbus at nå til Indien i 1492? Jeg vil kort redegøre for tankerne bag Christopher Columbus’ første rejse i 1492. Derefter vil jeg ... -
Socialdarwinisme, laissez faire, antisemitisme
ForumindlægHej :) Jeg sidder og er ved at lægge sidste hånd på mit AT inden jeg skal til eksamen på mandag. Mit spørgsmål er om nogle af jer derude ligger inde med nogle gode kilder, som: koder socialdarwinisme sammen med fx nazisme, laissez faire politik eller noget andet der har haft betydning i historie... -
Hjælp til Indledning af opgave
ForumindlægHej alle. Jeg er i fuld gang med min dansk/historie opgave, hvor jeg skriver i både dansk og historie om Vilhelm Buhls radiotale, der omhandler modstand og sabotage fra den danske befolknings side under besættelsen. Jeg er meget i tvivl omkring hvordan min indledning skal skrives. Jeg dog skr... -
Naturvidenskablig metode
ForumindlægHej jeg har i et at-projekt arbejdet med kemi og historie. i kemi har jeg ikke lavet forsøg kun brugt noget redegørende teori . jeg har i min synopsis skrevet at jeg ikke direkte har brugt naturvidenskab men på en måde alligevel har fordi jeg har baseret min teori på eksperimenter og lignende de...
