Søgning på: Syntaktisk analyse. Resultater: 18581 til 18600 af 23684
-
Forholdet mellem sprogbrug og budskab??
ForumindlægHej alle Jeg sidder og skriver en analyse om The Football Factory i min SRP og jeg skal b.la. have et særligt henblik på forholdet mellem romanens sprogbrug og budskab. Er der nogle af jer, der måske har en lille idé om hvordan man tackler den? Noget bestemt man skal kigge efter eller noget i de... -
ungdom og galskab fortæller synsvinkel?
ForumindlægHey alle sammen. Jeg skal til eksamen her på Mandag. Jeg er i gang med at analysere novellen '' Ungdom og galskab'' men jeg sidder lidt fast, jeg skal finde ud hvad hvilken fortæller/synsvinkel der bliver fortalt? Jeg håber der er nogle kloge hoveder som vil hjælpe mig :-) Her... -
Konflikten i Harry Potter?
ForumindlægJeg har lavet en analyse af Harry Potter og De Vises Sten men har svært ved at finde Konflikten og Point of no Return. Jeg ved godt hvad begge dele er, men er bange for at placere dem forkert. Hvad er jeres bud på hvor konflikt og Point of No Return ligger handlingsmæssigt i Harry Potter nr.1? -
SRP - spørgsmålenes fylde - hvor mange sider?
ForumindlægHej alle, hvor meget fylder jeres henholdsvis: redegørelse, analyse, undersøgelse og diskussion ?? Jeg er lidt i tvivl om hvor meget hver enkel må fylde og sidder lige nu og mangler næsten kun min diskussion. Jeg kan ikke finde ud af hvor meget jeg skal ligge i den og hvor meget den må fylde... -
kejserens nye klæder eventyr eller novelle
ForumindlægHej Jeg er ved at analysere kejserens nye klæder til min afgangsprøve. Jeg er lidt i tvivl om det er et eventyr eller en novelle. der står alle steder at det er et eventyr, men der er bare ikke rigtig så mange eventyrstræk. Så jeg synes lige så godt det kunne være en novelle. Er der nogle d... -
diskussion af form og indhold i bogen Nordkraft
ForumindlægHej :) Jeg kunne virkelig godt bruge noget hjælp til min srp-opgave. Min problemstilling lyder således: Giv en analyse af Jakob Ejersbo: Nordkraft, herunder en diskussion af forholdet mellem form og indhold. Jeg er lidt på bar bund - og desuden virkelig dårlig til at diskutere i dansk. -
Indragelse af en matematisk model
ForumindlægHej Min opgave lyder sådan: "Giv under inddragelse af en matematisk model en analyse af, hvordan koncentrationen af EPO aftager i kroppen" Jeg er på helt bar bund. Jeg ved ikke hvordan jeg skal starte? Hvis nogen af jer har en god ide til hvordan jeg kan løse opgaven så er i meget ve... -
Taksonomiske niveauer
ForumindlægHej Jeg skriver en SRP i Biologi B og Fransk A Jeg har redegjort i frank, analyseret Jeg har redegjort i biologi så har jeg diskuteret til sidst i biologi Jeg skal skrive hvad jeg har gjort osv. men er der nogle som ligger inde med nogle forklaringer jeg kan skrive eller bare hvad jeg kan skr... -
Et brev til Tobias
ForumindlægHejsa. Jeg skal lave en analyse at historien ''Et brev til Tobias'', men er stød på nogle spørgsmål, som jeg ikke helt kan finde svar på. Så nu spørger jeg her. Hvad er brevets betydning for historien? Hvad er hunden Barrys betydning for historien? Håber en kan hjælpe mig! -
Faderroller, i hvilke psykologiske retninger?
ForumindlægHej alle sammen Jeg er netop ved at være færdig med min SRP, men mangler lidt finpudsninger og uddybninger i forhold til analysen. Er der evt. nogle, der kan kode sammenhængen mellem faderroller og faderrollens betydning i forhold til Freuds personlighedsmodel og/eller den falliske/ødipale fase??... -
AT eksamen
ForumindlægSå vidt jeg har forstået må man ikke læse op og helst ikke kigge på sit talepapir til AT-eksamen, men hvad så med, når man skal underbygge sin analyse + fortolkning med citater - hvad gør man så? Jeg kan jo ikke lære udenad, hvor det hele står, så er det ikke ok, at man lige kigger i sit talepa... -
Dansk i AT
ForumindlægHej Jeg har valgt nogle artikler, som jeg har lavet argumentationsanalyse på for at få danskdelen med i AT. Jeg er kommet frem til hvilke appelformer, der bruges i artiklerne og har også kigget på ordene. Men hvad skal man bruge det til? hvad har det med metoder at gøre og hvorfor er det vigt... -
AKTANTMODELLEN: HISTORIEN OM EN MODER
ForumindlægHey! Jeg har valgt "Historien om en moder" af H.C. Andersen til dansk. Jeg har brugt aktantmodellen til at analysere den, men kan ikke helt se hvem giveren skulle være. PLEASE HJÆLP MIG ASAP!!! Giver: ? Objekt: Barnet Modtager: Døden Hjælper: Natten, busken, søen, konen... -
Opgavesæt - stamtræ
ForumindlægHej .. Jeg kan ikke finde ud af denne opgave. Er der nogen der vil hjælpe. Opgaven lyder: Analyser figur 4, og angiv sandsynligheden for at et sjette barn af III-2 og III-3 kommer til at lide af MCAD-mangel. http://subsites.egaa-gym.dk/nr/biologi/Roholt/Eksamenssæt/aar2007/august/opgave%202.pdf -
Budskab
ForumindlægJeg er igang med at lave en analyse af "Danmark, mit fædreland" Jeg har fundet en lyrikanalysemodel, hvor en af punkterne er "budskab" Jeg kan ikke helt finde ud af hvad budskabet er i "Danmark, mit fædreland" Altså det jeg tænker er, at man skal... -
Per Lange - Danserinden hjælp :-)
ForumindlægHej. Jeg sidder lige pt. og skal til at lave en analyse og fortolkning af digtet Danserinden af Per Lange, i faget dansk. I den forbindelse vil jeg mægtig gerne høre fra andre der eventuelt har arbejdet med pågældende tekst, eller som er god til arbejdet med digtgenren i faget dansk - på forhånd ... -
Metode
ForumindlægJeg har Dansk og Idræt i mit AT forløb. Derfor har jeg to spørgsmå: 1. I dansk har jeg analyseret en blog på internettet, derudover har jeg brugt en bog fra OUH omkring kraft, men hvad hedder det som metode ?? 2. I idræt har jeg været fysik og lavet mit eget trænings program, men hvad... -
Historie eksamen. Det haster!!!!!!!!!!!!
ForumindlægHej alle Jeg håber der er nogle venlige sjæle der kan hjælpe mig med dette billede. Jeg har trukket oldtiden og og det er historieeksamen, jeg fatter simpelthen ingen ting af dette billede da jeg ikke tit har analyseret billeder, så jeg håber nogle ville hjælpe, det ville jeg sætte stor pris... -
Logos, ethos and pathos (hvordan forklarer man det?)
ForumindlægHej alle - har lige et spørgsmål jeg meget gerne vil have svar på! Jeg har en tekst på engelsk, som jeg skal analysere, og finde ud af om der er tegn på egos, lothos eller pathos (eller alle tre) i den. Jeg synes der er klart brug af pathos, altså følesler i teksten, og det skal jeg så forklare o... -
internationalisering
ForumindlægJeg sidder med min SRP opgave, og er gået ret meget i stå. Jeg er blevet bedt om at redegøre for CULT A/S internationalisering. Jeg ved bare ikke hvordan jeg skal kunne anvende uppsala eller born global uden det bliver for analyserende? Hvordan bør jeg gribe det an? Jeg håber virkelig at der er ...
