Søgning på: engelsk eksamen 2010 stx. Resultater: 18581 til 18600 af 60468
-
Hjælp med opgavesæt
ForumindlægJeg sidder med dette sæt http://uvm.dk/~/media/Files/Udd/Gym/PDF10/Proever%20og%20eksamen/Tidligere%20skriftlige%20opgavesaet%20stx%20og%20hf/Fysik/100527_fysik_A_stx_opgave.ashx sdet er fra 2010 27 maj. der der en der kan komme med ideer og hints til hvordan disse opgaver løses? altså hvilke f... -
undersøgelsens muligheder og begrænsninger :)
ForumindlægHej alle, Jeg skal til AT eksamen på fredag og sidder lige og laver mit talepapir.. Jeg har engelsk og biologi og mit emne er litteraturens udvikling som konsekvens af charles darwins rejse, hvor jeg har analyseret engelske digte og prøvet at vise, om man kan se nogle spor af charles darwins evol... -
Hvilken gymnasial uddannelse skal jeg vælge?
ForumindlægHej Jeg vil gerne vide hvilken gymnasial uddannelse der passer bedst til det jeg vil, og lige nu tænker jeg på at være fysioterapeut, men alt kan ændre sig. Jeg har hørt at det er godt at have en plan. B. Jeg har ikke nogen ideer selv på hvad jeg ellers vil arbejde med, men jeg er meget glad for... -
Tæller årskarakterer ikke for noget som helst?
ForumindlægHører jeg nogen sige, men hvis de ikke gør, hvad skal så stoppe folk fra ikke at lave sine afleveringer? Jeg hører fra en anden at årskarakterene i de fag man ikke kommer op i kommer til at tælle. Altså vil min dansk årskarakter tælle hvis jeg ikke kommer op i dansk til eksamen.. hvordan foregå... -
Uni
ForumindlægHej, Jeg har et meget lavt gennemsnit på ca. 3. Jeg vil gerne ind på universitet. Er der en mulighed for at komme ind på en uddannelse som har en adgangskvotient på 6.7 eller er det umuligt med mit lave snit. Jeg er villig til at tage mod en standby plads, da jeg også skal opgradere nogle fag. ... -
Jeg vil ikke
ForumindlægHvad er HTX? -
sygeforsikring er ulighed
Forumindlæghej er sygeforsikrin en uloghed i dk, altså de rige kommer ind på de private hospial inden de andre er det iikk rigtig? og er det rigtig der er flere på ARBEJDE i privathospitaler for de for flere penge der, så mister de normale hospitaler arbejdsgiver -
Reaktionsskema - hjælp
ForumindlægHej, Ved opvarmning af hjortetaksalt vil følgende reaktion ske: NH4HCO3 --> NH3 (g) + H2O (g) + CO2 (g) Jeg får så at vide, at hjortetaksalt er et trivialnavn for forskellige salte, der alle sønderdeles ved opvarmning. I hjortaksalt forekommer: - Ammoniumcarbonat - Ammoniumhydrogencarbona... -
gennemsnit
Forumindlægi 2007 = 10 % fremskrivningsfaktor= 1,1 i 2008 = 5 % = 0.95 i 2009 = 15 % = 1.115 i 2010 = ? årlige gennemsnitsvæksten er 11 % hvordan finder jeg procent tallet i 2010? -
Ændringer af gymnasiereformen
ForumindlægDer er i forligspartierne opnået enighed om en række ændringer af gymnasiereformen, og disse vil (efter lovvedtagelse) træde i kraft løbende begyndende for elever, der starter i 1.g i august 2008. Der justeres på følgende punkter: 1: Obligatorisk valg af mindst ét af særligt kompetencegivende f... -
Analyse af sætninger (fokus på ordstilling)
ForumindlægHej! Jeg skal til engelsk eksamen og har virkelig brug for hjælp til analyse af nogle elevsætninger. Jeg har valgt at lægge vægt på ordstilling og brug af ord. Det er 3. klasses elever der har haft en samtale om et emne vi har haft. Håber meget på at nogen kan hjælpe! Sætninger: 1. What soun... -
AT metode
ForumindlægJeg sidder og er ved, at forberede mig til min at eksamen. Jeg skriver i historie og engelsk om afroamerikanernes kamp for ligetilling i USA. I mit redegørende har jeg anvendt nogle forskellige statistikker til, at udlede viden om deres forhold i USA i 1950-60'erne. I det at jeg har k... -
ikke bestået? - bestået?
ForumindlægHey Venner! Jeg ville høre hvad der skete hvis man ikke bestod? Alts¨hvis jeg nu er dumpet til eksamerne, for jeg så ikke huen?? Eller hvaD?? Jeg er ret i tvivl. please hjælp. Hvis man ikke er bestået og dumpet kommer man så ikke til translokationen?? etc.. -
Studenterbevis - karakterer?
ForumindlægJeg spekulerer lidt på, hvordan systemet er for afgangsbeviset for STX.. Jeg har hørt mange forskellige versioner, og ville gerne høre om nogle herinde VED det? Det, jeg tænker på, er: - Når man har fået en årskarakter i et fag og kommer til mundtlig eksamen i det, kommer begge karakterer så med... -
årskarakter
Forumindlæghej alle jeg har lige fået årskarakter i 2.g.. oprindeligt har jeg mat på B, men jeg har opgraderet til A, tæller den årskarakter jeg har fået så nu i mat eller hvad -
Mulighed for optagelse på trods af dumpet fag?
ForumindlægHej, jeg er i den situation, at jeg vil søge ind på fransk på uni efter min studentereksamen. MEN nu er jeg bange for at dumpe dansk, da dansk er et af fagene, der skal bruges for at blive optaget. kan jeg stadig komme ind hvis jeg dumper eksamen? -
Bestemmelse af vinkel mellem planen og linjen (Analytisk geometri i 3D)
ForumindlægHej, jeg har følgende problem som jeg har prøvet at løse: Det svar der står i facitlisten til opgaven er 50.6 -
medicin studiet
Forumindlæghej, jeg har et spm ang. medicin studiet. jeg tager en fagpakke til sygeplejerske, men efter jeg har taget denne uddannelse, kan jeg søge ind på medicin studie? selvom jeg ikke har en HF? -
FATTER DET IKKE ??
Forumindlæghej alle ;-) jeg har valgt studieretningen tysk A, samf B samt psykologi på B. Mit spørgsmål er skal jeg ved siden af disse fag også have mat, eng, dansk, historie og idæt hvis jeg skal på stx ? :) -
Hvor mange eksamener?
ForumindlægHej jeg skal til eksamen i 1.g. (Kemi-C)Nogen der ved hvor mange eksamener, jeg mininum skal til i 2.g og 3.g så ?
