Generelt

Hvilken gymnasial uddannelse skal jeg vælge?

25. februar 2018 af Luq (Slettet)

Hej

Jeg vil gerne vide hvilken gymnasial uddannelse der passer bedst til det jeg vil, og lige nu tænker jeg på at være fysioterapeut, men alt kan ændre sig. Jeg har hørt at det er godt at have en plan. B. Jeg har ikke nogen ideer selv på hvad jeg ellers vil arbejde med, men jeg er meget glad for fodbold, kan godt lide at hjælpe folk, planlægge ting og måske arbejde noget med budget? Jeg er ikke helt sikker.

Jeg er lidt forvirret over alt det med at vælge en gymnasial uddannelse.

Hvilken skole skal jeg vælge? Bor i Valby.

Ideer til studieretninger?

Jeg synes selv at jeg er god til fagene: Idræt, engelsk, matematik, Liv og religion og biologi.

Jeg vil helst undvære at have fransk.

Håber I kan hjælpe.

Tak på forhånd.


Brugbart svar (0)

Svar #1
26. februar 2018 af Justitia

Naturvidenskabelige linje, måske?


Brugbart svar (0)

Svar #2
26. februar 2018 af guzbak

STX, det er en god blanding, hvor du nemt kan kombinere de fag du synes du er god til :-) Eller måske en HF.

- - -

Angiv gerne om mit svar var brugbart, ved at trykke på "brugbart svar".

// Guzbak


Brugbart svar (0)

Svar #3
26. februar 2018 af Isop

Tag en snak med studievejlederne på de forskellige skoler eller tag til nogle åbenthus arrangementer. Jeg er sikker på at de med glæde vil introducere dig til studieretningerne. 


Brugbart svar (0)

Svar #4
11. marts 2018 af Sofie9817 (Slettet)

Det vil være oplagt at snakke med de gymnasier du har rundt omkring dig. Det virker til at STX er den rigtige vej, fordu du gerne vil have naturfag og religion - hvilket jo passer perfekt til din nuværende drøm at blive fysioterapeut. Når det er sagt, så husk at dit nuværende valgt ikke er altafgørende for dit fremtidige studie. Der er altid mulighed for at læse op på nogle fag for at ændre retning bagefter. 
Jeg læste dette indlæg, for et stykke tid siden og det har virkelig sat tankerne i gang hos mig. http://www.skoleogliv.dk/2018/01/19/jeg-er-droppet-ud-af-en-videregaaende-uddannelse/

Håber du finder den rette retning lige nu - synes helt sikkert også du skal følge rådet med studievejlederen. 


Skriv et svar til: Hvilken gymnasial uddannelse skal jeg vælge?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.