Søgning på: fysik og kemi noter. Resultater: 18581 til 18600 af 39386
  • Metaller?

    Forumindlæg
    Hej jeg skal skrive en aflevering om metaller i Fy/kemi er der en der kan forklarer metallernes egenskaber (detaljet)t?
  • Bioteknologi A

    Forumindlæg
    Jeg skal op til termins prøven i bioteknologi. Jeg har fundet 3 exames sæt i bioteknologi og har prøvet at gennemgå dem. Men jeg er ikke så god til kemi da at jeg aldrig har haft det. Jeg har nu læst kemi c igennem og vil også gerne læse noget fra kemi A1 og kemi A2. Men jeg har ikke så meget t...
  • dH-vand

    Forumindlæg
    hej allesammen...... jeg sidder lige og læser op til kemi eksammen... vandets hårdhed måles i dh, men hvad hedder det. hedder det bare hårdhedsgrader eller noger ander....
  • Eksamensopgaver

    Forumindlæg
    Hej! Jeg har meget brug for eksamenssæt for Kemi A STX 2017, er der nogen der har den og kan sende mig den!! Det ville være en stor hjælp!!
  • Stereoisomere

    Forumindlæg
    Hej SP Jeg sidder med en opgave i kemi, som jeg ikke helt kan finde ud af. Den lyder: Gør rede for mulige stereoisomere former af filberton. Se billede :) På forhånd. Mange tak.
  • Dum spørgsmål ?

    Forumindlæg
    hej.. Jeg har kemi prøve imorgen, jeg har lige en dum spørgsmål . hvordan finder man ud af, hvor mange ladninger grundstoffer har og om de er + eller - ? håber jeg et svar. 1000 tak .
  • polære eller ikke

    Forumindlæg
    Hjælp, hvordan ved jeg om de tre stoffer i billaget er polære eller ikke? og kan man forklare andre ting inden for kemien? skal helst have så meget som muligt
  • Tydning af H-NMR spektrum

    Forumindlæg
    Hej kemi-nørder Hvordan vil i tyde dette H-NMR spektrum, i må meget gerne inddrage kemiske skift, integralkurver og koblingsmønstre? (Spektret er vedhæftet) Tak på forhånd
  • triglycerider Hydrofil / hydrofob

    Forumindlæg
    Jeg er igang med et eksamensspørgsmål til kemi, hvor man skal give en sammenhæng mellem triglycerider og hydrofile/hydrofole grupper. Nogen som kan hjælpe? :)
  • stofmængde beregning af magnesiumnitrat

    Forumindlæg
    Hejsa jeg er lidt forviret over en opgave i kemi, så jeg håber i vil hjælpe. Der afvejes 3,35g af saltet magnesiumnitrat a) beregn stofmængden af magnesiumnitrat..
  • eksamens opgaver

    Forumindlæg
    hey Er der nogle der ved, hvor man kan hente skriftlige kemi eksamens opgaver henne? Ligger de et sted på nettet?
  • Fremlæggelse HJÆLP HASTER!

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal fremlægge om kolometrisk titrering i kemi. Fremlæggelsen skulle meget gerne ligne den, som man laver til eksamen. nogen forslag til hvad sådan en kunne indeholde?
  • HJÆLP Organisation

    Forumindlæg
    Nogen der evt. har lavet en case om GH kemi A/S ??? Er i tvivl om nogle opgaver.. Så vil gerne diskutere :)
  • Hjælp Organisation

    Forumindlæg
    Nogen der evt. har lavet en case om GH kemi A/S ??? Er i tvivl om nogle opgaver.. Så vil gerne diskutere :)
  • Spændningsrækken

    Forumindlæg
    Hej, jeg har et spørgsmål i kemi som hedder så ledes: Giv eksempler på pratisk betydning af spændningsrækken. Håber der er nogen der kan hjælpe :)
  • Nedbør i Danmark

    Forumindlæg
    I hvilken Danmarksdel er der mest nedbør i gennemsnit, hvis man tager hensyn til vejrforholdene, årstiderne osv. Det er noget, jeg skal bruge til kemi. Ikke Geografi :P
  • Sur nedbør

    Forumindlæg
    Giv to væsentlige kilder til atmosfærisk svovldioid Kan virkelig ik finde ud af den, men jeg er så heller ikke specielt god til kemi... er der nogen der kan hjælpe mig?
  • Beregning af molære koncentration

    Forumindlæg
    Hej :) Jeg har et kemi spørgsmål.. Hvis jeg har 0,05 g eddikesyre og skal beregne den molære koncentration af syren, hvad gør jeg så? Hvilken formel skal jeg bruge til det? Tak!
  • hjælppppppp

    Forumindlæg
    hej alle sammen jeg har tænkt mig lidt på at skrive SSO i Mat og Kemi .. er der nogle som har nogle gode idéer til et emne?
  • Reaktionen, hvor propan forbrændes fuldstændigt

    Forumindlæg
    Jeg skal til årsprøve i kemi, og i et af spørgsmålene, som jeg kan trække skal jeg vise reaktionen, hvor propan forbrændes fuldstændigt. Er der en der kan hjælpe mig med denne reaktionsligning?