Søgning på: historie begreber. Resultater: 18601 til 18620 af 22480
-
Haster - Hekseprocesserne
ForumindlægHej. Jeg er ved at skrive dansk / historie opgave, og er rendt ind i et problem, som jeg håber I kan hjælpe mig med. Jeg har fået spørgsmålet: Hvad var hekseprocessernes betydning for samtiden? - Jeg har søgt på nettet, og læst i bøger, men synes slet ikke jeg kan komme frem med en forklaring. ... -
Hjælp til AT synopse 6) Luftballoner – luftskibe ( Hindenburg- katastrofen)
ForumindlægHej alle :) jeg skal til at starte på at skrive AT synopse. Enmet er at rejse, og mine fag er Fysik - Historie. Jeg har valgt emnet Luftballoner – luftskibe ( Hindenburg- katastrofen). Hvis der er nogen der ligger inde med nogle opgaver, eller bare kan hjælpe mig til at komme i gang, vil de... -
Det at være dansk prosa, HJÆLP!!
ForumindlægHej alle derude! Vi har været så heldige at trække "At være dansk - prosa" som vores fordybelsesemne i 9. klasses afgangseksamen . Vi har søgt lidt, men vi har ikke rigtig fundet noget, endnu. Det er der I kommer ind i billedet :D Vi vil gerne have forslag til noveller, romaner, osv. ... -
ekstra kilder til synopsis?
ForumindlægHej Alle. Håber på lidt hjælp her. Skal til eksamen i historie på B niveau fredag. A- modellen. 24-timers forberedelse, skriv synopsis på baggrund af ukendte kilder og så op og fremlægge. - vi skal selv finde en ekstra relevant kilde, til at supplere de andre udlevede kilder. mit spørgsmål lyd... -
Sproglig analyse af "Jean De France"
ForumindlægHej alle. :) Jeg er igang med at skrive Dansk/Historie opgave. jeg skriver om komedien "Jean De France", som er skrevet af Ludvig Holberg i 1722. I min opgave skal der indgå en sproglig analyse af komedien. Jeg syntes personligt, at det er rigtig svært at lave en sproglig analyse af e... -
FN - hjælp! :)
ForumindlægHej jeg har om FN i historie :) Vi er nogle venner der er sammen, hvor vi har valgt nogle emner hver. Min mit problem er, at jeg skal finde noget om ''ECOSOC'' og ''Forhistorien for FN'' på google, eller nogen hjemmesider. Vil meget gerne gøre om i evt. Kan give ... -
Jernbanens etablering
ForumindlægHej. Jeg har skrevet en synopsis om jernbanens etablering og skal op til eksamen snart for at forsvare den. Men ville høre om der var nogen der kunne hjælpe mig med nogle sider hvor jeg kan finde kildemateriale om "hvordan udviklingen i samfundet efter jernbanens etablering så ud imellem 18... -
Kommunismens oprette forvirring:S
ForumindlægHej Jeg er i gang med min opgave til min mundtlige historie eksame opgave som jeg skal aflevere imorgen. Jeg har læst en masse ting om Danmarks Kommunistiske Parti. Men jeg er stadig usikker om HVORFOR partiet egentlig blev dannet. Hvad årsagen var? Jeg har en formulering som; nogle socialister m... -
Empiri
ForumindlægHej :) Jeg skal til AT eksamen på torsdag og har ikke rigtig forstået hvad en empiri er. Har nemlig altid fået af vide at det er den del af samfundet man vil undersøge. Men da jeg skriver om Suezkanalen i Egypten, er der ikke en gruppe jeg undersøger. Jeg har fagene Samfundsfag og Historie. Jeg ... -
sølvnitrat udsat for lys
ForumindlægHej. Jeg skal snart til AT-eksamen, hvor jeg har historie og kemi som fag. Jeg har om fotografiet og jeg skal bl.a. forklare hvad der egentligt sker med sølvnitrat når det bliver udsat for lys. Jeg er godt klar over, at sølvnitrat er lysfølsomt og at det kan være med til at fastholde et 'af... -
AT- mht. tlf
ForumindlægHej, Jeg har valgt at skrive om telefonen (dens gennembrud) i AT i fagene historie og fysik. Jeg skal snart op og tænkte på, om der sad nogle ligesom mig der godt kunne tænke sig lidt råd/ideer vi kunne dele sammen før eksamen. Evt. på msn/e-mail. Til de af jer der allerede har været op i emnet... -
Hjælp!
ForumindlægJeg skal op til mundtlig historie eksamen fredag, og har virkelig brug for hjælp, da jeg ikke ved, hvad det går ud på. Har hørt noget om, at man kommer ind, og trækker et emne ud fra det, der er opgivet, og derefter får man 40 min til at forberede sig i og 20 min til at fremlægge det i. Vi har e... -
AT 2010 - Røntgenstråling
ForumindlægHej alle sammen :) Jeg står og skal fremlægge AT imorgen. Og skriver om røntgenstråling. I fagene fysik og historie Jeg har selvfølgelig afleveret min synopsis osv. og er nu igang med at lægge sidste hånd på talepapiret.. Jeg vil sådan set bare høre om andre har skrevet om samme emne, og om je... -
AT: hvor meget skal jeg kunne?
ForumindlægHej alle Jeg skal til AT-eksamen på mandag. Jeg har arbejdet med Pasteur og spontan gense og pasteursering i fagene historie A og biologi C. Jeg er i tvivl om, hvor meget jeg skal have styr på ud over min synopsis. Skal jeg kunne alle metoder, eller kun dem jeg har brugt? Skal jeg have styr p... -
Naja marie aidt. Analyse af noveller.
ForumindlægHej. jeg er ved at skrive dansk historie opgave om Naja Marie Aidt. jeg har valgt at analysere "tur i bil", "bulbjerg", "Slik" og "Kvinden i baren". Mit problem er egentlig mest fortolkning/perspektivering til de forskellige noveller, hensigt/budskab og tem... -
Freud og Børneopdragelse
ForumindlægHej Jeg har i AT valgt at skrive om Sigmund Freuds psykoanalyse og dens relevans for børneopdragelse, i historie og psykologi. Men jeg mangler stadig nogle historiske kilder, der siger noget om emnet. Psykologi er mit bærende fag, så det skal sådan set bare med, da der ellers ikke rigtigt er nog... -
Genre bestemmelse
ForumindlægHej jeg skal op til mundtlig engelsk eksamen imorgen. og jeg skal bestemme genren til min tekst. Jeg er lidt usikker på hvilken genre den hører ind under. Altså jeg er sikker på det er en non fiktion, men der er jo andre genrer under non fiktion. Min tekst er opbygget således: Forfat... -
Opdagelsesrejser i renæsancen? Teknologisk udvikling og samfundsmæssig konsekvenser?
ForumindlægSkal på torsdag op i Teknologihistorie. Jeg har skrevet en rapport om emnet opdagelsesrejser i renæssancen. Vi behøver ikke gå ud fra rapporten, men vi skal holde os til emnet. Og evt. perspektivere over på andre ting. Jeg tror jeg har skrevet for meget historie i rapporten, og vil derfor gerne h... -
Tysk endelsen -chen
ForumindlægHej alle. Jeg sidder her med en 24 timers eksamen i tysk Jeg skal analysere et eventyr og der er mange af ordene i min tekst som har endelsen -chen eks. brüderchen. Jeg ved det er noget med at ordet kommer til at stå i intetkøn, men jeg er mere interesseret i om det har nogen betydning for teks... -
Martin Luther Kings "sejre"
ForumindlægSidder med en dansk/historie opgave om Martin Luther Kings politiske virke. Herfra skal jeg bruge nogle ting King opnåede, men jeg kan ikke finde nogle hjemmesider/kilder hvor der står noget han opnåede? Jeg har i en bog kunne finde at han fik ophævet raceskel på cafeterier, toiletter, drikkekum...
