Søgning på: mediefag analyse. Resultater: 18601 til 18620 af 24062
-
top toy
Forumindlæghej.... jeg er eåbentbart en af mange der også har om top toy fætter br og indkøb, markeds analyser osv.... Jeg er desværre her til aften kørt helt fast i eksamen, og mangler VIRLIG nogen der kan hjælpe mig med hvordan jeg nemmest beskriver købscenteret for TOP TOY i forbindelse med indkøb af un... -
DHO - HJÆLP TIL PROBLEMFORMULERING
ForumindlægHej alle sammen, Jeg skal skrive DHO næste uge med emnet "Det Moderne Gennembrud". Jeg har valgt værket "Frøkenen" af Herman Bang. (er dog stadig lidt usikker?) I må meget gerne komme med gode forslag til noveller. Jeg har dog brug for hjælp til problemformulering samt unders... -
Eventyr i romantikken?
ForumindlægHej Jeg har valgt at skrivge om romantikken i DHO, og jeg havde tænkt mig at tage en historie fra starten af romantikken og slutningen af romantikken. Jeg har fundet et eventyr som H.C. Andersen har skrevet, men jeg er lidt itvivl, kan et eventyr godt høre inden under romantikken. Altså kan jeg ... -
Perspektivering
ForumindlægHej folkens Jeg har analyseret novellen "Ude af sit gode skind". Den handler om en dreng der vil opfinde en opfindelse, der gør det muligt at bytte legemer. Han fortæller den opfindelse til en pige, som han gerne vil imponere. Han er selv grim, og hun er gudesmuk. Temaerne er identit... -
Perspektivering
ForumindlægHej folkens Jeg har analyseret novellen "Ude af sit gode skind". Den handler om en dreng der vil opfinde en opfindelse, der gør det muligt at bytte legemer. Han fortæller den opfindelse til en pige, som han gerne vil imponere. Han er selv grim, og hun er gudesmuk. Temaerne er identit... -
Hjælp til AT
ForumindlægHej jeg er i gang med at lave problemformulering og underspørgsmål til mit AT projekt Det overordnede emne er grænser hvor jeg har valgt integration. Jeg skriver i dansk og samfundsfag I et af mine undersøgende spørgsmål vil jeg gerne lave en analyse af en novelle som omhandler det at integrere... -
Billedanalyse om til problemformulering?
ForumindlægHej, jeg skal lave en dansk/historie opg, og har valgt dansk som mit emne. Jeg har så tænkt mig at lave en billedanalyse. Men, hvordan skal jeg lave problemformuleringen? Jeg skal jo så'n set bare gå ud fra en analyse model. Nogen der har lavet det samme, eller en som har en ide? Alt vil hj... -
Monoeksport og handelsterorier, hjælp!!
ForumindlægHej, Opgaven lyder sådan her: Foretag en analyse af hvorfor nogle lande fastholdes i fattigdom - målt pr. BNP. Inddreag handelsteroier, udviklingsteori og udviklingsteori. Jeg har skrevet, hvorfor nogle lande fastholdes i fattigdomscirklen, jeg ved bare ikke, hvordan jeg skal komme ind på ha... -
Dante Alighieri - Helvedet
ForumindlægNogle der har arbejdet med Sang "Helvedet" sang xxvi v.25-142 af Dante Alighieri, som evt. kunne hjælpe mig lidt til at forstå den, da jeg skal lave en analyse af den? - jeg har vedhæftet teksten, hvis der nu var én som gad bruge et par minutter på at hjælpe. Den mindste hjælp modtages ... -
HJÆLP til tysk oversætteles (Eksamen)
ForumindlægHej Jeg tænkte på om der ik er en venlig sjæl derude, som kunne tænke sig og oversætte det her fra dansk til tysk for mig? - "Som det første vil jeg starte med min præsentation af teksten. Her vil jeg give en præsentation af teksten, herefter et resume samt analyse og til sidst vil jeg af... -
Vil Dansk Folkeparti på et tidspunkt støtte en regering med en statsminister fra Socialdemokratiet
Forumindlæganvende dele af molins model på en konkret case: " vil dansk folke parti på et tidpunkt støtte en regering med en statsminister fra socialedemokraterne? a) førsr ud fra ideologi b) kontinuitet c)parlamenterisk faktor d)hvad viser din analyse vil dansk folke parti på et tidpunkt støtte ... -
Søger hjælp til forståelse af digte og viser
ForumindlægJeg har svært ved at forstå sproget i viser og digte, fra Romantikken og oplysningstiden. Derfor er det ret svært for mig, at tolke og analysere disse. Hvad gør en klog mand? Findes der ordlister eller ordbøger fra "gammel dansk" til "nydansk"? Det er ikke så meget symbolik, m... -
DHO diskussion??????Det moderne gennembrud
ForumindlægJeg er ved at skrive DHO, og jeg har skulle analysere "Naadsensbrød". Jeg er dog gået lidt i stå ved diskusionen, hvor detl i problemformuleringen lyder: Diskuter hvordan novellen er udtryk for samfundskritikken under det moderne gennembrud. Nogle der har nogle fif? -
HJÆLP- DET HASTER
ForumindlægHeeeej alle sammen jeg vil høre om nogen af jer der evt.harlavet en analyse af digtet " ordener hænger man på idioter " eller digtet " Min politiske omvendelse " af P.A Heiberg. Jeg forstår slet ikke digtet, og håber der er nogen der gider sende en opgave, hvis de har la... -
Empirisk formlen
ForumindlægHej alle jeg har lige en opgave jeg slet ikke kan få til at passe: Der udfældes den organiske syre, der indgik i esteren. Denne syre filtreres fra og analyseres med resultatatet: 68,84 masse% C og 4,95 masse% H. Jeg har beregnet esterens molarmasse til 136, men jeg kan bare ikke få fundet den e... -
Langebro - Gasolin/Kim larsen
ForumindlægHej derude, jeg skal op i mundtlig dansk her snart og har trukket lyrik. Jeg har valgt at gå i dybden med sangen langebro. Efter noget undersøgning har jeg ikke fundet så meget info omkring sangen, og har svært ved at analysere den lidt. Så hvis der er nogle af jer der ude der har nogle ting s... -
Empirisk formel..?
ForumindlægHej alle jeg har lige en opgave jeg slet ikke kan få til at passe: Der udfældes den organiske syre, der indgik i esteren. Denne syre filtreres fra og analyseres med resultatatet: 68,84 masse% C og 4,95 masse% H. Jeg har beregnet esterens molarmasse til 136, men jeg kan bare ikke få fundet den e... -
Denotativ og Konnotativt - Haster -
ForumindlægHej, kære lektiehjælper og andre :)) Kan nogen venlige sjæle herinde hjælpe min analyse af følgende reklame video for Nissan Leaf: https://www.youtube.com/watch?v=VdYWSsUarOg Hvordan kan man se reklamen Denotativt og Konnotativt? Andre eventuelle guldkorn til reklamen- bruges til AT, og jeg... -
"En Handske"
ForumindlægHej alle jeg er ved at skrive DHO og jeg skal analysere dramaet "En handske" af Bjørnstjerne Bjørnsons og jeg sidder lidt fast da det kommer til referatet, hvordan kan man skrive et referat af et drama? og hvis nogen har nogen noter om sædlighedsfejden eller lign. må I meget gerne de... -
Hvad betyder metaforisk sprog?
ForumindlægJeg sidder og skal lave en analyse af Jomfruen som er skrevet af Kim Fupz Aakeson og min lærer fortalte at han bruger metaforisk sprog meget, men problemet er at jeg ikke ved hvad det betyder. Kan nogle af jer være så søde at fortælle mig hvad det er/betyder? Tak på forhånd! :)
