Søgning på: SRP historie. Resultater: 18621 til 18640 af 22627
-
The Free Staters - Irland
ForumindlægHej, Jeg sidder og er ved at læse til engelsk-eksamen, og beskæftiger mig i den forbindelse med noget Irland og især Dublins historie. Jeg har netop lige læst en tekst, der hedder 'Remembering the Easter Rising', der specielt omhandler 'The Free Staters'. Men kan simplethen ikke h... -
mængdelære/nedadstigende faktoriel
Forumindlæghvad er det nedadstigende faktoriel N^(2), med andre ord hvad er "N i 2 rund" når N er en mængde, nærmere mængden {1,2,...,n} ? jeg ved at det nedadstigende faktoriel n^(2), ("n i 2 rund") er lig n!/((n-2)!) NÅR n ER ET TAL men kan ikke lige finde ud af at overføre denne viden... -
Slaget ved Thermopylai
ForumindlægHej...er igang med at læse i herodot, slaget ved Thermopylai, men blev lidt forvirret over alle der folkeslag der er med.. Har jeg forstået rigtigt? : Xerxes og hans folk er fra perserriget. Hellenerne er fra grækenland..Men hvad med spartaerne og lakedaimonierne? Og en anden ting: i hist... -
Darwins metode
ForumindlægHej Jeg skal op i AT her tirsdag d. 2/6. Jeg har skrevet synopsis om Darwin og hans evolutionsteorier i biologi og historie, men er stødt på et lille problem, som jeg håber nogle kan hjælpe mig med :) Darwin rejste ud med H.M.S Beagle, og på bl.a. Galapagosøerne indsamlede han en masse prøver af ... -
Argentina
ForumindlægHej. Jeg skal snart op til mundtlig spansk eksamen. Derfor har jeg nogle spørgsmål til emnet Argentina. Nogle der ved noget om Argentinas militørdiktatur 1976-83 samt Argentinas historie fra 1976 til idag? Synes ikke at kunne finde noget om det. Teksten der er knyttet til emnet er "La vida... -
Hvad skal jeg dog gøre!?
ForumindlægHej! Jeg skal for første gang op i mundt. dansk/historie - jeg skriver i dansk og har analyseret + fortolket "Som englene flyver" af Naja Marie Aidt. Jeg har fået at vide, at jeg har 20 minutter til at fremlægge de vigtigste pointer fra min opgave, men har så derudover nu fået at vide a... -
Cubakrisen
ForumindlægHejsa med jer (:Jeg sad lige og læste på noget historie lektie omkring cubakrisen, og blev nysgerrig over hvorfor Sovjet egentlig valgte at opstille raketter i Cuba? Jeg tænkte selv at det måske kunne være fordi at Sovjet vil forindre USA i at alligere sig med Cuba igen, hvad er jeres bud?Håber v... -
Newton of luftskibe
ForumindlægJeg er i øjeblikket igang med et AT-projekt om luftskibe i fagkombinationen fysik og historie. Jeg skal imidlertid perspektivere til et andet at-projekt, og der har jeg tænkt mig at snakke om newtons love. Mit spørgsmål går ud på om man jf. newtons 1. lov kan sige at Fop (opdriften) skal være li... -
Slaget ved Thermopylai
ForumindlægHej...er igang med at læse i herodot, slaget ved Thermopylai, men blev lidt forvirret over alle der folkeslag der er med.. Har jeg forstået rigtigt? : Xerxes og hans folk er fra perserriget. Hellenerne er fra grækenland..Men hvad med spartaerne og lakedaimonierne? Og en anden ting: i historien om... -
Strukturen i monarkiet
ForumindlægGodaften. Har der været nogen attentater mod den danske kongefamilie gennem historien? Kom gerne med et eksempel. Hvordan forholder styret sig (her tænker jeg på den gamle enevælde), hvis kongen og tronfølgeren blev myrdet ? Valkyrie var eksempelvis en konkret plan, man skulle følge, timerne efte... -
Koloniseringen af Syd-mellem og Nordamerika
ForumindlægJeg skal op til eksamen i historie A imorgen kl 12.00 (stx-eksamen) Jeg er lige gået i gang med mine 24 timers forberedelse og jeg tænkte om nogle måske lå inde med noget guldviden om emnet. jeg skal udfra det opgive materiale finde frem til nogle historiske problemstillinger :) De tekster jeg h... -
osmannere
Forumindlæghej allesammen ,, jeg har lige fået et lille problem, jeg skal lave en historie opgave om dette emne om osmannere... jeg ahr været på biblioteker og har søgt på nette men kan slet ikke finde noget konkret om deres styreform.. kan i nogen mon hjælpe? her er min problem formulering: Giv en kort r... -
hjælp til "Stor" skriftlig DA opgave i 2.g
ForumindlægHey alle sammen. Står her og har valget mellem at skrive om historie eller dansk. Det skal afleveres i januar, Men vil da helst være ude i god tid. I dansk må jeg skrive om hvad jeg vil og jeg vil også helst skrive i faget dansk. Så det er jo fint. Jeg vil helst beskæftige mig med noget moder... -
Himmellegemer
ForumindlægHej :) Jeg skal til eksamen i fysik, og har fået de spørgsmål jeg kan komme op i. Et af dem lyder således: 2. Verdensbilleder. Solsystemet Beskriv opbygningen af vores solsystem og kom specielt ind på, hvilke observationer man kan gøre fra Jorden af de øvrige himmellegemer i solsystemet. Relater ... -
eksamen
ForumindlægHeej , jeg skal op til engelsk A eksamen her på mandag , men ville høre om I har nogle ideer til hvad der er godt tage udgangspunkt i hvis man træker...: 1. en tale 2. digt 3. non-fiction 4. hamlet (andet jeg ikke har taget højde for?) Derudover er der nogle som ved hvornår følgende perioder i kr... -
Ægteskabet, kvinden, kønsroller i romantikken
ForumindlægHej Jeg laver AT-eksamen omkring hvilke grænser kvinderne brød i det moderne gennembrud. Hygger valgt fagene dansk og historie. I den forbindelse har jeg planlagt at redegøre for kønsrollerne før det moderne gennembrud, altså i romantikken. Jeg leder derfor efter en fremstilling som kan fortælle ... -
Engelsk disposition
ForumindlægHej alle. Jeg har trukket emnet "Internet and consumerism" i engelsk, og jeg aner ikke rigtig, hvad jeg kan snakke om, ud fra det emne. Så jeg tænkte i måske kunne hjælpe mig :-) Jeg må ikke snakke om facebook og internettes historie. Jeg overvejer emnet "reklamer på i... -
Børnesnak?
ForumindlægEr der nogen der har læst eventyret af H. C. Andersen som hedder Børnesnak? Jeg har fået et stil oplæg der siger "Hvad har H. C. Andersen villet fortælle med sin historie" og "Hvad siger historien os i dag"? Hvad er jeres synspunk om det? Jeg vil bare lige har nogen ideer... T... -
Grænsen mellem klasser i Danmark i slutningen af 1800-tallet
ForumindlægHej! Jeg sidder midt i AT-synopsis skrivning i Dansk og Historie og har brug for jeres hjælp. Mit emne er "Grænsen mellem klasser i Danmark i slutningen af 1800-tallet", så jeg skriver altså om klasseskel på det pågældene tidspunkt. Jeg har lidt svært ved at finde historiske kilder der ... -
Al otro lado, moros en la costa
ForumindlægSå er spansk eksamen meget tæt på, i mine noter kan jeg se at jeg mangler noget om disse 2 emner. Det kunne være supert hvis nogen havde nogle noter, stikord, resume eller andet af filmen Al otro lado. Da jeg ikke selv kan huske meget andet end at der er tre historier om tre forskellige børn. M...
