Søgning på: international økonomi noter b. Resultater: 18621 til 18640 af 103789
-
Passiver og aktier i balancen
ForumindlægHej. Jeg sidder lige nu med en opgave fra Virksomhed økonomi a (opg. 10.4). Jeg skal opstille balancen, men jeg ved ikke hvad der er passiver og aktiver. & jeg har mistet mit skema hvor der stod. Så hvis i ville hjælpe mig med et skema el. andet, så ville det være rigtig dejligt :) Hilsen Chr... -
socialistisk system
ForumindlægHey folks :-) Kunne i hjælpe mig lidt med dette spørgsmål? Diskuter forklaringerne på de socialistiske systemers fald. Hvilke finder du er mest overbevisende? Hvilke forklaringer bygger denne fremstilling på? Nogle af grundene til at systemet faldt var pga. dårlig økonomi og episoden i Polen.. Me... -
Nationalbanken under coronakrisen
ForumindlægKære alle Jeg er i gang med en opgave, som omhandler pengepolitik og Danmarks Nationalbank. Jeg har prøvet at Google mit spørgsmål, men jeg kan ikke finde et konkret svar. Hvad gør Nationalbanken under COVID-19? Har de sat nogle initiativer i gang for at stabilisere økonomien, og i så fald hvi... -
Økonomiske politikker...
ForumindlægHej. Jeg sidder og skriver SRP og har fået til opgave at vurderer hvardan udvalgte økonomiske politikker har påvirket Vestas' økonomi? Hvilke økonomiske politikker findes der? Vil meget gerne have nogle links, hvis der er nogen, som har nogle, for skal jo have kilder på, hvad jeg skriver. :-)... -
Samfundsfags opgave - Jeg Har Magten
ForumindlægJa, som overskriften siger. Så har vores klasse fået en samfundsfags opgave. Det handler om at man skal "opfinde" Sit eget land og fortælle alt om dets lands demokrati, økonomi osv. Er der nogle af jer der brænder inde med sådan opgave, eller måske bare noget der minder om, som insp... -
Armadillo
ForumindlægHej allesammen. Jeg vil analysere, hvordan kulturmødet belyset i filmen Armadillo. Til sidst vil jeg vurdere, hvordan filmen har påvirket danskerne, og i denne forbindelse vil jeg diskutere, hvordan økonomien i Afghanistan bliver belyst. Nogle der har nogle ideer til hvilken metoder jeg kan ... -
"Fri adgang" på universiteter
ForumindlægHej - er i gang med, at bestå mit sidste GSK fag for, at komme på universitet og læse økonomi. på aau's hjemmeside, står der, at der er fri adgang. Hvad betyder det ? Er der så garanti for, at man er optaget? Hvis nogle kunne oplyse om følgende, ville det være rart. God weekend. -
Uni piger søger hjælp til epidemiologi og biostatestik på mandag kl 10-14
ForumindlægHej :) Vi er nogle uni piger som søger en privatlærer til at hjælpe os med nogle afleveringer i epidemiologi og biostatestik. Vi søger en enkeltdag på mandag D.11/1 kl 10-14. Skriv hvis du har interesse med at hjælpe enten via zoom eller fysisk tilstede. økonomi kan snakkes om. Mvh unipigerne -
Eksamen i EØ(c)
ForumindlægHej alle. er ved at læse op til EØ-eksamen, og kom da på en tanke: Hvis jeg nu trækker et spørgsmål indenfor emnet "regnskab og økonomi", må jeg så gerne forklare lidt om hvad regnskab og økonomi er generelt og definere nogle nøglebegreber? Eller må jeg udelukkende fortælle om de case... -
Faldende kurs på USD - konkurrenceevne
ForumindlægHej folken Håber i kan hjælpe mig med følgende opgave. Det er godt nok i faget global økonomi, men håber i kan hjælpe mig alligevel. Forklar, hvilken betydning den faldende kurs på USD i perioden 2001-2009 har haft for otan's(virksomheden i opgaven) konkurrencevne på det amerikanske marked, n... -
londons comings and goings (in the economist, august 9th 20039)
ForumindlægHej Jeg har trykket min emne i dag og sakl til eksamen i morgen , vil i nok hjælpe mig med at hvordan skal jeg går i gang jeg har læst teksten og den har 3 diagramer om londons multig kulture og lidt om økonomien. Håber på nogle vil gerne give mig ide for jeg har det frygtelig nu. Teksten heder L... -
Hjælp til emne
ForumindlægHej alle! Jeg står i denne situation at jeg skal skrive en synopsis om et valgfrit enme i samfundsfag. Det eneste jeg ved det skal handle om er at det skal være et samfundsfagligt tema om USA, og det skal have noget med økonomi, politik eller sociologi at gøre. Er der nogen som kan hjælpe mig med... -
revisor job
Forumindlæghej jeg tænker på at blive revisor men har den bagtanke om man ikke skal være lidt nørdet? jeg er ikk selv nogen ørn i skolen men kan godt lide økonomi så ville lige hører om i kender til hvor høje kravene er.. bare som revisor assistent og så det dumme spørgsmål er det et slags krav at s... -
Hjælp i Matematik tilbydes
ForumindlægHvis du bor i Københavnsområdet og har brug for hjælp eller eksamenstræning i matematik, så kontakt mig ved at klikke på mit brugernavn og skrive en besked. Løn og mødested efter aftale. Om mig: Gennemført gymnasiet med Matematik på A, og nu er på mit 3dje år ved Københavns Universitet, hvor jeg... -
Selskabsskat
ForumindlægHvad er argumenterne for at sætte den ned? Hvad godt gør det for samfundet at sætte selskabsskatten ned? Der kommer mindre penge i statskassen? Men vil det på den lange bane styrke dansk økonomi at sætte selskabsskatten ned? Kan virksomhederne så tjene flere penge, hvis selskabsskatten blev sat ... -
Apartheid
ForumindlægJeg skal ud fra min analyse i min SSO, forklare de bagvedliggende faktorer (processer, strukturer): sociale forhold, levevilkår, politik og økonomi osv. længere tilbage i tiden og op til 1948. Jeg synes simpelthen at det er så svært at finde materiale, er der nogen der vil være sød at hjælpe? ... -
Udregn størrelse på regnvandstank
ForumindlægHej SP. Jeg er ved at udregne størrelsen på en regnvandstank. Hertil har fundet et eksampel på Miljøstyrelsens hjemmeside - men jeg forstå ikke, hvorfor lager tankens volumen skal ganges med 6%? og derudover forstår jeg ikke ,hvordan de kommer frem til overslagsberegningen - for hvor kommer de ... -
ØMUens betydning for valutapolitikken
ForumindlægHey Vi skal skrive om noget økonomi og i vores gruppe fik jeg: Vurder ømu'ens betydning for valutakurspolitikken jvnf. konvergenskravene. fatter hat, hvad jeg skal skrive om eller søge på, og vores lærer er ikke til nogen hjælp. nogen af jer der kan hjælpe mig??? -
Hjælpp! - sådan lyder spørgsmålet - Hvilke samfundsøkonomiske mål viser positive tendenser og hvilke viser negative tendenser.
ForumindlægHej alle, Sidder med en opgave her, hvor jeg ud fra afsnittet om NORGE-Vækstpause fra Danske Bank, Nordisk økonomi, januar 2014, siderne 20 til og med 25. Har selv fundet følgende punkter: - Forventer en forbedret økonomisk vækst i 2014, ved hjælp af olieinvesteringer. - Olieinvesteringerne e... -
Aborigines today
ForumindlægJeg skal snart op i mundtlig engelsk og har valgt at fortælle om "the Aboriginals in Australia". Jeg kunne derfor godt bruges hjælp til, hvordan vi i dag kunne hjælpe dem med at blive integreret bedre i det australske samfund? (De har dårlig økonomi, skoleresultater osv.) Tak på forh...
