Søgning på: samfundsfag eksamen. Resultater: 18621 til 18640 af 39570
-
Eksamenslæsning
ForumindlægEr så heldig at skulle op i historie til min afsluttende studentereksamen. Er ved at planlægge min læseferie, og kunne godt bruge nogle råd til, hvordan man griber det an, når man skla læse til en historieeksamen ? Har tænkt mig at starte med et emne. Skal man så læse det kronologisk? ELler førs... -
Udtale af egennavne
ForumindlægAlle de egennavne (dvs. navne, titler på værker, steder etc.), man skal bruge - jeg kan ikke huske, hvordan man udtaler halvdelen af dem! Trækker det meget ned, hvis man ikke kan udtale navnene rigtigt? Og er der nogen old-kyndige herinde? Så vil jeg nemlig lave en liste over de navne, jeg ikke ... -
Flash back, flash forward, tilbageblik?
ForumindlægHvad er forskellen? har googlet, men kommer frem til flere forskellige betydninger.. - tak ;) -
Differentialligning
ForumindlægHar ikke mødt denne type før: dy/dt = -3,5sqrt(y) Er det meningen, at man skal bruge f(x)=c*exp(kx) med k=-3,5? Jeg har forresten ikke en randbetingelse opgivet, men har fundet dy/dt til y=529 (=-80,5). -
Årsprøver
ForumindlægHvilke oplæg plejer man at få til årsprøverne? Er det sidste års eksamensoplæg eller er det noget hjemmelavet? På forhånd tak! -
hvem kan få nok af integral her endnu en :)
Forumindlægintegralet 2x*(x^2+1)^7dx det skulle give 1/8(x^2+1)^8 jeg har altså gjort følgende, og det ser næsten forkert ud i forhold til resultatet jeg siger først (X^2*(x^2+1)^7)-(2x(1/8)*(1/3*x^3+1)^8) hvad er det jeg gør forkert? nogen der kan se det? :S -
Sinus, Cosinus og tanges
ForumindlægHej Er der nogle der vil gøre mig den kæmpe hjælp at skrive formlerne for funktionerne sinus, cosinus og tangens samt henholdsvis beviserne til de tre? Mit emne indeholder også noget med løsning af ligning og ulighed under samme emne. tak:) -
Hvor meget betyder karaktererne i 1 og 2. g på HHX?
ForumindlægHej Jeg skal starte på HHX her efter sommerferien, og der er noget, jeg er i tvivl om. De karakterer jeg får i 1. og 2. g, tæller de i det endelige gennemsnit i 3.g? Og hvad med mine årskarakterer i de forskellige klasser?Hvilke karakterer er det egentlig, der tæller til det endelige gennemsnit ... -
Adgangskrav til gymnasiet
ForumindlægHej</p> <p>Jeg har en elev i 9.klasse der har fravalgt tysk i det hun kommer fra Kina og har haft rigeligt at se til med det danske sprog og engelsk. Hun har imidlertid gennemgået en kæmpe udvikling med det danske (og det engelske, det er ikke nemt, men hun knokler) og vil rent faktis... -
Ate/áte udtales?
ForumindlægHvordan udtales ate? - eller er det áte? Dvs.: tryk på a- eller -te? -
Hjælp
ForumindlægHEJ Jeg er en far til en student som lige er dumpet (03) i et fag - betyder dette ligesom i "gamledage" at man ikke har består studentereksamen selv om man har 8 i gennemsnit? eller er reglerne på dette område laver om, så det kun er gennemsnitkarakteren der tæller. Please anybody hel... -
Gennemsnt 7 Skala
ForumindlægHey hva så der. sad lige og sgu til at regne mit gennemsnit men er lidt i tvivl om hvordan det ska regnes. Jeg får kraktere efter den nye skala.er der nogen der ka hjælpe -
Tusind tak til alle fysik/kemi 'hoveder' ;-)
ForumindlægJeg har jo som set, oprettet en hulens masse indlæg om 'fysik' og spurgt en hel masse + været længe oppe! Og det har sku betalt sig, fik sku et flot 11 tal i dag til min fysikprøve. - Ville bare sige, 1000-tak for al den hjælp jeg har fået. Er virkelig taknemlig, det har virkelig hjulpet... -
Naadsens brød
ForumindlægHjælp! Er der nogen der kan oploade eller linke til et kopi af Pontoppidans "Naadsens brød"? Jeg skal op i dansk i overmorgen, og det er én af de opgivne tekster. Jeg kan bare ikke finde den nogen steder :( -
Endoterm og exoterm
ForumindlægEr der en metode hvorpå det er let at se om en reaktion er endoterm eller exoterm? Fx: N2O4 (g) -> 2NO2 (g) Her ville jeg sige, at den var endoterm, da der jo nok skal sprænges en binding for at adskille molekylet. Er jeg galt på den? Er der andre metoder? Fx for andre reaktioner hvor det ik... -
Odysseus
ForumindlægHej alle. Troede ellers jeg havde forstået noget, men nu når jeg læser pensum op i Homers: "Odysse" kommer jeg i tvivl. Altså: bl.a. i 5 og 6 sang, hører vi hvordan Poseidon prøver at få Odysseus ned, når han er ude og sejle. Dette fjendskab troede jeg var fordi Odysseus havde boret en... -
Koranen
ForumindlægHjælp! Hvordan kan man 'datere' koranens surer? Om de er fra Medina tiden eller hvad de er.. TAK Baletten.. Håber nogen kan hjælpe.. -
elektronerne
Forumindlæghej 1.er nulkid elektronerne i skallerne 2.jeg forstod ikke helt hvad excitereret/anslået er 3.er der energi elektronerne -
Eksamoral tekster
ForumindlægHej alle Er der nogen der har nogle eksamoral tekster på tysk liggende? Skal op i morgen og kan jo ikke øve for meget... -
ARGHHHHHHHHH...
ForumindlægJeg ska op i prøveprøve (: (det kalder vores lærer det :P) Og der er så tale om matematik. Jeg tænkte på om nogle af jer havde nogle "selvlavede" eller noget lign. af mdt. opgaver, som jeg lige ku øve mig på. eller om der var nogle links til nogle sider med sådan noget? Nåårh ja og je...
