Søgning på: historie noter stx. Resultater: 18641 til 18660 af 33650
-
Agerbrugs-, primitiv- og individualreligion
ForumindlægHej:) Jeg ville blive virkelig glad, hvis nogle ville forklare mig, hvad der sådan menes med henholdsvis primitiv, agerbrug og individual religion! Jeg har f.eks. skrevet i nogle noter, at islam er en økologisk religion, men der er også noget individuelt, men hvad vil det sige? -
Medie
Forumindlægandre end mig der ikke kan se nogen rubrik med Mediefag/film-tv ? Har medie på C-niveau og skal redegøre for vores film. Må man have selvskrevne noter med hjemmefra ind til det grønne bord? Der er jo utroligt mange ting man kan glemme hvis dette er tilfældet? -
Kemisk forbindelse
ForumindlægHej. Jeg skal lave en disposition til Energi, Kemisk forbindelse og salte. Nogen som har nogle noter eller evt. dispositioner til nogen af delene? -skal til eksamen onsdag, og har ingen ide om hvordan jeg skal lave en disposition. Mvh. Cecilie -
linjes vinkel med x-aksen
Forumindlæghej :) I en opgave til mundtlig årsprøve b-niveau skal jeg gøre rede for en linjes vinkel med x-aksen. Jeg kan hverken finde det i min bog eller mine noter. Nogen der kan hjælpe? så simpelt som muligt tak, er ikke lige en ørn til det her ;) På forhånd tak -
Die dunkelhaarigen Kinder von Berlin - eksamenstekst
ForumindlægSidder og forbereder mig til tysk eksamen på b-niveau. Jeg har trukket teksten. Den hedder "Die dunkelhaarigen Kinder von Berlin". Jeg har lidt problemer med at forstå den, så hvis der nogen der ligger inde med nogle noter om den vil jeg meget gerne se dem. -
Fysik/kemi FSA
ForumindlægHej gutter. Jeg skal snart op i afgangsprøven i fysik/kemi, og ville derfor sætte meget pris på hjælp til et par forsøg og gerne noter. Emnerne er: Jordens magnetfelt Elektolyse Fremstilling af HCL Metaller Transformation Jeg ville virkelig sætte pris på hjælp! På forhånd tak ;) -
Die dunkelhaarigen Kinder von Berlin
Forumindlæghej alle. jeg er ved at forberede mig til b-niveau tysk-eksamen, og har trukket "Die dunkelhaarigen Kinder von Berlin". Er der nogle der måske kunne undvære nogle guldkorn eller noter til denne tekst? på forhånd tak. -
Analyse af Laokoon! - og hvad er en feminin kore?
ForumindlægJeg har lige et problem. Skal op i old i morgen, og mangler en analyse af skulpturen Laokoon! Kan nogen hjælpe mig, please? Jeg ved heller ikke hvad en "feminin kore" er? Og hvis nogen kan hjælpe med noter fra Odyssen 11. sang, er i velkomne! -
kognitiv udvikling - piaget ?
ForumindlægHej Nogen der har nogle noter eller kan fortælle, hvad Piaget mente om et barns kognitive udvikling, altså hvordan et barn udvikler sig i løbet af de der fire stadier, han snakker om? håber på nogle svar.. på forhånd tak :) -
eksistentialisme
Forumindlæghey.. er der nogen dr har læst stig dagermans novelle Att döda ett barn, hvis ja.. kan I så fortælle mig hvorfor den er eksistentialistisk.. jeg har skrevet i mine noter at det er angsten.. men kan ikke helt se hvorfor det er derfor..?? -
Strofe og modstrofe?
ForumindlægJah så sidder jeg så med old eksamen og læser noter igennem. Her støder jeg på ordene strofe og modstrofe. Jeg har ikke skrevet noget som helst om hvad det er :( er der nogle der kan forklare hvad en strofe og specielt en modstrofe er? Gerne sådan detaleret. -
Eksame - Angelika Kutsch - Wie wollen es uns schön machen
ForumindlægHer er en tråd som har med det at gøre: https://www.studieportalen.dk/Forums/Thread.aspx?id=108702 Jeg ville høre om der er en som ligger inde med nogle noter til teksten "Wie wollen es uns schön machen" af Angelika Kutsch. Skal op til eksamen i morgen, så det haster lidt. -
uligheder og ligninger. Hjælp mig jeg forstår det ikke
Forumindlæg16x + 8 < 8x + 48. hvordan kan jeg udrenge den rigtig og så jeg kan forstå mine andre opgaver nemmere. du må gerne svare på en måde som jeg kan skrive noter af til. -
Metaller - noget, forsøg, andet
ForumindlægHej alle. Som overskriften siger, er der nogen som helst der ved det mindste om metaller? Jeg ved intet andet end at de er varme- og elektrisk ledende. Ville sæter SUPER MEGET PRIS PÅ ET PAR NOTER og forsøgsvejledeninger! -
Litteraturen under besættelsen
ForumindlægHej, Sidder og er i gang med at læse til dansk eksamen.. Et af vores emner er litteraturen under besættelsen - af ukendte årsager har jeg ingen noter til det emne :-/ Er der nogen der kan hjælpe mig? Bare med nogle stikord om hvordan litteraturen var, så er jeg meget tilfreds :) På forhånd tak f... -
HASTER!
Forumindlæghej (: jeg skal til årsprøve nu her på mandag, og jeg sidder og skriver noter til mine spørgsmål! 1) Er der nogle, der kan hjælpe mig med beviset til renteformlen? 2 ) Er der nogle der kan hjælpe mig med, hvad fordoblingstiden i forbindelse med KAPITALFRAMSKRIVNING er? På forhånd tak :D -
Kapitalfreskrivning
Forumindlæghej (: jeg skal til årsprøve nu her på mandag, og jeg sidder og skriver noter til mine spørgsmål! 1) Er der nogle, der kan hjælpe mig med beviset til renteformlen? 2 ) Er der nogle der kan hjælpe mig med, hvad fordoblingstiden i forbindelse med KAPITALFRAMSKRIVNING er? På forhånd tak :D -
tysk eksamen - ideer?
Forumindlæghejsa. jeg ska op i tysk b-niveau i morgen. Jeg har trukket teksten "Es ist 15 Uhr", som er skrevet af Christa Moog.. Nogen der har nogen noter eller gode ideer til den? skriv endlig.. -
Es ist 15 Uhr
Forumindlæghejsa. jeg ska op i tysk b-niveau i morgen. Jeg har trukket teksten "Es ist 15 Uhr", som er skrevet af Christa Moog.. Nogen der har nogen noter eller gode ideer til den? skriv endlig.. -
Hjælp ønskes til tysk eksamen imorgen "Zum erstenmal in Westberlin"
ForumindlægHej, jeg har lige været oppe og trække teksten "Zum erstenmal in Westberlin", og har 24 timer til forberedelse. Tænkte om nogen havde nogle noter eller noget omkring denne tekst? - Andreas
