Søgning på: eksamensprojekt emner. Resultater: 18661 til 18680 af 27879
-
AT: Utøya (SAMF+PSYK)
ForumindlægHej venner, Jeg har netop skiftet emne fra Heysel-tragedien til Utøya-massakren, og jeg vil derfor høre, om I kan hjælpe mig. Jeg sidder lidt i en problematisk situation, da jeg på meget kort tid skal få lavet en forhåbentlig anstændig synopsis. Jeg håber derfor, at I kan komme med råd til pr... -
Differentialregning pædagogisk forklaring søges
ForumindlægHejsa Jeg sidder med noget differentialregning, der driller. Jeg har en opgave der hedder f(x)=2x2 Bestem en ligning for den tangent til garfen der har hældningen 2 Jeg er helt blank. og har nok nærmest brug for en gennemgang af hele emnet (Ja, det er stort, så måske ikke det he... -
Vectorer, hvordan gør jeg?!
ForumindlægHey alle på SP! Jeg har været på udenlandsophold i hele 2015, og har derfor været igennem nogle andre emner indtil nu, end hvad min danske studiegruppe har været igennem i Matematik. Nogle der kan hjælpe med at komme i gang? Vores opgave er vedhæftet som PDF :) Kh. Nikita! :) -
Fedtstoffer
ForumindlægHejsa allesammen.Jeg er ved at skrive en rapport om fordøjelse af fedtstoffer. Jeg har lavet et forsøg om, at undersøge fedtstoffers nedbrydning, samt hvilken betydning galdesalte har for nedbrydningen.Er der nogle der har nogle gode ting jeg kan skrive i teoridelen? Eller kender en god side, om ... -
AT !!! Haster
ForumindlægHej folkens Jeg er i gang med at skrive AT-synopsis, mit emne er Anders Brevik, hvor fagene er psykologi C og dansk A.... Jeg har valgt at beskæftige mig med Anders Breviks handlinger, og Stoltensbergs tale hvor jeg laver en retorisk analyse, problemet er bare at jeg ikke har nogen idéer til ... -
Funktioner :)
ForumindlægHeej alle :) Jeg skal op i mundtlig matematik og mangler noget hjælp ;) Et af emner er "Funktioner" herunder "Lineære funktioner, eksponentialfunktioner og potensfunktioner - forskrift, graf og differentialkvotient" Er der nogle der har nogle gode noter til dette ? eller bare ... -
Dansk Udenrigspolitik og EU
ForumindlægHej allesammen.. Jeg har lige trukket Dansk Udenrigspolitik og EU til min 24-timers forberedelse til Samfundsfag A. Jeg lider virkelig af eksamensnervøsitet og vil nok slappe lidt mere af, hvis jeg får lidt hjælp udefra. Hvilke teorier ville i inddrage, hvis i bare trak ovenstående emne og havde ... -
AT-synopsis
ForumindlægHej folkens, Jeg er i gang med at skrive AT-synopsis, mit emne er Anders Brevik, hvor fagene er psykologi C og dansk A.... Jeg har valgt at beskæftige mig med Anders Breviks handlinger, og Stoltensbergs tale hvor jeg laver en retorisk analyse, problemet er bare at jeg ikke har nogen idéer... -
Vores solsystem
ForumindlægHej! Jeg skal skrive raport/stil i fysik om vores solsystem hvor min opgave i gruppen er at skrive om 3 planeter, jeg har styr på planeterne men mælkevejen er lidt svær. Jeg ved ikke hvilket emne inden for mælkevejen er mest interessant, jeg vil muligvis skrive om supernovaer eller ormehuller, ha... -
eksame i religion
ForumindlægHvordan læser i op til eksamen i religion ? jeg skal op på Torsdag, nogle der har gode råd til hvordan jeg skal læse op til det og har i nogle gode noter/links jeg evt. måske kunne bruge? jeg kan komme op i følgende: * Islam * Kristendom * Hinduisme *nordisk mytologi *Etik endtil videre har jeg d... -
2.g-opgave!
ForumindlægHej med jer!Jeg skal skrive en opgave med omfang på ca. 7-8 sider (2.g-opgaven!).Den skal skrives i enten dansk eller historie!Hvad pokker kan jeg skrive om?Jeg vil helst skrive i historie, vi har haft nogle emner som fx. imperialisme, opdagelserne, oplysningstiden, og så noget om DK's histor... -
Historie - danskopgave
ForumindlægHej!Nogle der kan hjælpe mig lidt med at komme igang med historie-danskopgave?Skal til at finde ud af hvilket emne jeg vil skrive om inden på mandag, men problemet er bare, at jeg slet ikke kan komme i tanke om hvad det er at jeg vil skrive..Nogen der evt. har ideer til nogle... -
USA, eksamen! hjælp.
ForumindlægHej :) Jeg sidder lige igang med min 24-timers samfundsfag eksamen og har trukket emnet USA's politiske system - i sammenligning med det danske. De tilhørende bilag handler om valg i både usa og danmark, lidt om valgdeltagelse og om bush har ekspanderet sin magt. Jeg mangler lidt hjælp ... -
Rette?
ForumindlægHej alle sammen, jeg beklager, da dette er mit andet indlæge vedr. samme emne, nemlig min engelsk stil, er der slet ingen der har mulighed for at rette den, helst over e-mail, men hvis der ikke findes andre alternativer, er jeg villig til at sætte den her ind. Jeg ville være yderst taknemlig! Je... -
Socialrealismen
ForumindlægHej allesammen : - ) jeg skal op til dansk 9. klasses eksamen her fredag. Men har dog ikke helt fat i socialrealismen. Kan nogen sige mig følgende: - Hvilken periode kalder man nogenlunde for socialrealismen? - Hvilke emner tog man op, rent litterært selvfølgelig? - Hvilken skrivestil brugte ma... -
ausbildung- hjælp til forslag til opgave
Forumindlæghej. jeg skal lave en fremlæggelse af emnet ausbildung. Jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal skrive om så er der nogen der kan komme med nogle ideer. min fremlæggelse skal være på omkring 5 minutter med ca 6 powerpoint dias. Er der nogen der kan hjælpe med nogle forslag? -
kost, fordøjelse og motion.
ForumindlægHej, jeg er igang med en 24 timers eksamen og har trukket emnet kost, fordøjelse og motion.. Jeg har besvær med en af mine problemstillinger der lyder således: Forklar hvad der sker gennem fordøjelseskanalen med de forskellige kulhydrater, der er i en rugbrødsmad med marmelade. Er der nogen der ... -
Projektopgave - aids gennem tiden i forhold til homoseksualitet i vesten
ForumindlægVi er igang med projektuge i skole og har brug for hjælp til idéer til produkter. Som i kan på overskriften se er vores emne "aids gemmen tiden i forhold til homoseksualitet i vesten". Det kunne være fedt hvis der var nogle der havde nogle gode idéer, til hvordan man kan få et anderled... -
Engelsk eksamen 10. klasse I MORGEN!
ForumindlægHej derude ;) Er der nogle der kan hjælpe mig lidt og fortælle hvad i syntes det ville være godt at komme ind under til de her emner, (altså noget aktuelt samfundsmæssigt osv) School shootings American Culture Blacks in the USA Afgahnistan culture Sport(Hooligans) British youth – Growing up... -
Nyklassicisme
ForumindlægEr der nogen der kan fortælle mig, hvorfor de nyklassicistiske bygninger valgte at hente deres inspiration fra de gamle græske eller romerske templer? Jeg har søgt lidt på nette og emner som Den Franske Revolution dukker op, men jeg har svært ved at kæde det sammen, er der nogen der kan komme me...
