Fysik

Vores solsystem

14. januar 2016 af VictoriaSchluter - Niveau: 8. klasse

Hej! Jeg skal skrive raport/stil i fysik om vores solsystem hvor min opgave i gruppen er at skrive om 3 planeter, jeg har styr på planeterne men mælkevejen er lidt svær. Jeg ved ikke hvilket emne inden for mælkevejen er mest interessant, jeg vil muligvis skrive om supernovaer eller ormehuller, har i en ide?


Brugbart svar (0)

Svar #1
14. januar 2016 af Jerslev

#0: Halløj. Du skal nok være opmærksom på, at supernovaer, mælkevejen og ormehuller (der ikke eksisterer) ikke har noget med vores solsystem at gøre.

Vores solsystem indeholder Solen (en stjerne), planeterne, dværgplaneter, måner, asteroider, kometer, ringe og så alt det gøjl vi mennesker har sendt derud.

- - -

mvh

Jerslev


Svar #2
14. januar 2016 af VictoriaSchluter

Har bare fået at vide af min fysik lære at jeg skal skrive om Mælkevejen :)


Brugbart svar (0)

Svar #3
14. januar 2016 af exatb

(Mælkevejen har vel en del med vores solsystem at gøre, eftersom vi er en del af den.)

Det lyder lidt som om at du har løst opgaven med planeterne, og nu vil have hjælp til en anden opgave der handler om den galakse vi befinder os i.

Det virker lidt forvirrende at du indledningsvis beskriver en opgave om solsystemet, som du ikke skal have hjælp til; den er oven i købet indeholdt i overskriften. Nærmest som en biting, nævner du så til sidst at mælkevejen er svær, og spørger så om hvad du skal skrive om. Ikke så mærkeligt, at Jerslev synes at han må sætte tingene på plads.

Vi kan ikke vide hvad der er interessant for dig. Du kan jo se nogle videoer på youtube "how the universe works", og se hvad der kunne være interessant at skrive om. Eller vælg noget i dine lærebøger. Det er jo interessant altsammen.


Skriv et svar til: Vores solsystem

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.