Søgning på: hitlers tale. Resultater: 18661 til 18680 af 59860
-
moms
Forumindlæghey :) har brug for hjælp til min erhvervscase, spørgsmålet lyder sådan : du skal selv formulere nogle spørgsmål der omhandler virksomhedens moms, du må selv finde op tal og oplysninger. jeg er helt på bar bund, da jeg ikke ved særlig meget om moms. plzz håber jeg for nogen svar :) -
hjælp til statestik
Forumindlæghej derude. Jeg søger en garvet statestiker der kan sit kram af deskriptive analyser. jeg skal lave en opgave på uni og er ikke så stærk i tal da jeg læser humaniore. håber der er der kan hælpe, det er selvfølgelig lønnet mvh Camille -
Samfundsvidenskabelige begreber
ForumindlægGini-effekten:målingen for graden af ulighed i en befolkning Latent holdning:en holdning, man ikke vil tale højt om fx. racisme. Manifest holdning:en holdning, som en person åbent udtrykker. Er disse begreber beskrevet korrekt? Tak på forhånd og god aften. -
ingen proportionalitet ved måling af resistans...hvorfor?
Forumindlæghvorfor, når man udfører forsøg hvor man måler U og I og plotter resultaterne, så er der altid en b-værdi, når der burde være proportionalitet? er der tale om energitab på en eller anden måde eller har det noget at gøre med selve spændingskilden? -
stilart
ForumindlægHej Jeg skal lave en billedanalyse i dansk af en plakat (vedhæftet som bilag). Jeg er dog i tvivl om, hvilken stilart der er tale om. Jeg tænker umiddelbart ekspressionisme, men jeg er slet ikke sikker. Tusind tak på forhånd -
Figur af fødenet
ForumindlægHej Studieportalen Jeg håber virkelig, at der er en derude, der kan hjælpe mig med at forstå den vedhæftede figur! De mange pile og tal forvirrer mig, og jeg ville værdsætte jeres hjælp, da jeg skal til biologieksamen i morgen! På forhånd tak! Naja. -
Invertible matricer
ForumindlægHej, jeg prøver at løse en opgave om invertible matricer. Jeg har en 3x3 matrice 1. 0. 1 x. 1. 1 3. 2. 1 Jeg skal finde ud af for hvilke tal x at denne matrice er invertibel -
Eulers metode
ForumindlægHar en opgave hvor eulers metode skal bruges, vi har haft om det og jeg forstår det også rimelig godt. Men har lige brug for lidt hjælp til hvordan jeg kommer igang. Er ret sikker på jeg skal lave funktion først og så bergne det i excel, for hver nyt tal, hvis det giver mening. Billede vedhæftet -
jeg har bevist sætningen
Forumindlægom sum under differentialregning. altså at h(x) = f(x) + g(x) er lig med h '(x) = f'(x0) + g'(x0) men vil gerne vise den med et tal eksempel. nogle der kan hjælpe med det? -
Befrugtning, graviditet og prævention
ForumindlægOpgaven lyder: Rdegør for hvilken type celledeling der er tale om under æg- og sædcelledannelsen. Påpeg fordele ved denne. Jeg kan ikke finde noget om dette i mine notater...nogle der kan hjælpe mig?? -
Danmarks energiforsyning
ForumindlægHej Jeg skal lave en opgave, hvor jeg skal sammenligne hvor meget energi, Danmark får fra henholdsvis atomkraft og fossile brændstoffer. Men jeg kan ikke finde noget som helst om det nogen steder. Kan nogle hjælpe mig? Det ville være dejligt hvis i kunne give mig nogle procent-tal. -
Temp. og termisk energi (DET HASTER)
ForumindlægHjææælp, det haster!! Eksamen imorgen.... XD Jeg skal præsentere emnet Opvarmning og afkæling af vand. Og dermed skal jeg tale om Varmefylde (den speciffik varmekapacitet), energi og effekt. Er der nogen der gider at fortælle om disse? :) -
Udregning af sluttemperatur
ForumindlægHej Jeg skal til mundtlig eksamen imorgen og der skal jeg under min mundtlige præsentation komme ind på udregning af sluttemperatur. Er der nogen der kan hjælpe mig der? måske end da med tilfældige tal som eksempel? ps: Det går under emnet varmeenergi -
HJÆÆLP! Eksamen imorgen. Om atomer og lys
Forumindlægjeg skal mundtlig præsentere af emnet Bohrs atommodel skal også tale om FOTONER, ENERGINIVEAUDIAGRAM, EMISSION og ABSORBTION endvidere ønskes en omtale af RØDFORSYNING AD LYS FRA STJERNER håber I kan hjælpe mig. DET HASTER!! :) m.v. hilsen Rita -
ANGÅENDE SNIT!!!
ForumindlægHej:) De snit man ser inde på uddannelsesguiden for 2010 er de ganget med de 1,08 eller uden? F.eks. Jura på KU var i 2010 på 8,3.. er det tal så inklusiv de 1,08 eller????????? Håber i forstår, hvad jeg mener.. Mange tak på forhånd! -
Maple hjælp
ForumindlægHej allesammen, Jeg har lidt problemer med maple og units. Er der nogen der kan forklare hvorfor maple giver et højere tal end min lommeregner. Billede er vedhæftet beskeden. Beklager, men jeg har ingen ide hvordan jeg får billedet på selve posten. -
HASTER!defination af exordium, partitio, narratio osv.
ForumindlægHej! Er der nogen der kan hjælpe mig med noget retorik i oldtidskundskab? Jeg ved at en tale bliver inddelt i exordium, partitio, narratio, argumentatio og peroratio, men jeg ved ikke helt hvordan man definere disse? Så er der nogen, der kan give mig en defination på disse? Mange tak! -
Funktionelle grupper
ForumindlægHej, Jeg har et spørgsmål omkring funktionelle grupper: Kan to funktionelle gruppe godt "overlappe". Forstået på den måde at carbon f.eks. både er bundet til en amin, og en carboxylsyre. Vil der så være tale om begge grupper? Håber det gav mening -
Rumfang af kugle
ForumindlægHej! Jeg skal beregne rumfanget af en golfkugle. Men jeg kan ikke få mine beregninger til at passe. 4/3*π*r3. Ved mig er radius 21,5, men tallet bliver 270,18cm. Og det kan ikke passe på en golfkugle. Nogen som kan hjælpe med hvad jeg gør forkert? -
SRP haster - lille spg
Forumindlæghej derude er der nogen der ved hvad der menes med spg eller hvilke sætninger der er tale om man skal bevise? er virkelig på bar bund! "bevis sætninger, der fører løsning af diff. ligningen y''= -c^2*y, hvor c er en konstant?
