Søgning på: srp historie kemi. Resultater: 18661 til 18680 af 34803
-
Humaniora og Samfundsvidenskab
ForumindlægHej,Nogle der kan fortælle mig, hvordan der arbejdes i humaniora og i samfundsvidenskab?Hvor ligger forskellen? Og hvor er lighederne?Bjarkee -
Amarna-tiden? (Ægypten)
ForumindlægHvad er Amarna-tiden? (Ægypten)Med håb om hjælp.../martinrv -
Gennemsnit
ForumindlægHej alle. Jeg ville høre ad, om I synes det er urealistisk at få et gennemsnit på 10, når mit gennemsnit ligger på 8,5 og jeg går i 3.g på STX. Jeg har kun haft 3 eksaminer indtil videre.. Jeg får 10 i den overvejende del af fagene som standpunktkarakter, men der skal vel en del til at t... -
Befrielses teologer
ForumindlægHvilke årsager kan være grunden til at befrielsesteologer stadig ikke anerkendes af paven og derfor fortsat er udstødt af den katolske kirke? -
Emne til 3. årsopgave
ForumindlægHej!Jeg kunne godt tænke mig at få læst lidt på det emne jeg nu engang vælger at skrive 3. års opgave om her i sommerferien.Jeg kunne derfor godt tænke mig nogle forslag til hvad jeg kan skrive om.Jeg har efterhånden læst en del bøger af Wilbur Smith som har vakt min interesse for koloniseringen ... -
The Red Line
ForumindlægJeg har læst de forskellige indæg om selv samme tekst.Jeg synes dog ikke, at nogle af budene på mulige temaer er "lige i skabet" (et Mikael-skab), så jeg vil gerne høre, om der er nogle, der har et genialt indfald (det kan selvfølgelig også være, at teksten er elendig!).Desuden kunne je... -
Hvad tænkeri om kristendommen
ForumindlægHej alle! Jeg skal lave en undersøgelse om, hvordan den almindelige danskers syn er på kristendommen, og hvad der gør, at man holder sig væk kristendommen. Skriv gerne jeres opfattelse, og jeres begrundelse. På forhånd tak! -
Metode religion (samfundsvidenskab)
ForumindlægNu er jeg på bar bund igen: Jeg skriver i Engelsk og religion om et litterært værk. I engelsk anvender jeg hermeneutikken, og i religion bruger jeg religionssociologien. Men hvad hedder denne metode i religion, som naturligvis skal være samfundsvidenskabelig? -
Romantiske kodeord/guldhornene
Forumindlæg.. hej jeg har fået besked på at finde romantiske kodeord i digtet guldhornene... nogle der evt. kan hjælpe lidt :) -
AMS
ForumindlægJeg har brug for noget fra www.ams.dk. Det er at hvilke forventninger har Arbejdsmarkedsstyrelsen til arbejdsløsheden i fremtiden ?Det kan godt være noget ved det herinde fra men ved ikke.http://www.ams.dk/sw3354.asp?pub=pub0256&reqId=261&show=longHerinde men kan ikke finde det jeg skal bruge, no... -
Kildekritik i samfundsfag
ForumindlægEr kildekritik en samfundsfaglig metode såvel som en historisk? Kan simpelthen ikke huske det :s -
Har brug for tips og tricks(skriftlig eksamen)...
ForumindlægHey Nogen der kan give ideer eller huskeregler til skriftlig dansk eksamen? -
Engelsk aflevering!
ForumindlægNogen der er god til engelsk ?? Og som gerne vil hjælpe mig med at rette min engelsk aflevering inden jeg skal aflevere :D -
Analyse af Tepotten
ForumindlægHej :) Jeg er i gang med forberede mig til eksamen. Jeg tænkte, om der ikke var en som havde en analyse af Tepotten? :) Det ville være en stor hjælp! På forhånd tak. - Camila. -
heej - hjælp
ForumindlægHeej, er der nogen der bogen HOMO FABER af max frisch, så kunne jeg rigtig godt tænke mig at læse nogle notater eller bare høre hvad man ville sige om bogen- håber at høre fra nogen der har eller skal læse den:) Mille -
3.års opgave
ForumindlægHejsa Tiden er jo ved at nærme sig til at vi skal skrive 3.års opgave. Jeg håber i den forbindelse på lidt hjælp til valg af emne, der gerne skulle inkludere nogen af nedenstående ting: - Hitler's politik under 2. verdenskrig - hans syn på menneskene "det perfekte menneske" - der Fü... -
Genre
ForumindlægHej alle. Jeg står og skal til,at op i old til eksamen, så har lige læst bekendtgørelsen, og er nu blevet i tvivl om hvad der menes, når der står at man skal placere teksten indenfor en genre? Når vi har gennemgået teksterne har vi ikke snakket om hvilke genre de er, kun fx. at medea er et drama ... -
Slaget på reden? - HJÆLP!
ForumindlægHej allesammen. Jeg skal skriv lidt om hvad der skete den gang, med slaget på reden? Den SKAL aflevers i dag:/ Er der nogle der har lyst til at skrive den?? Den skal bare være på en halv side? - Men vil have hjælp fordi jeg ikke selv er den store skriver og hadder at lave lange tekster ko... -
Rettelse bitte :D
ForumindlægHej, Jeg har endelig fået lavet mit referat. Jeg vil derfor høre, om der er nogle der gider at se det igennem? Jeg kan lige så godt sige det, at jeg er verdens største nar til tysk. Så er i, i hvert fald advaret. Men jeg har i hvert fald prøvet, at få det til at h+give mening, så her kommer d... -
hvad betyder det?
ForumindlægHejsa. Er der nogen der kan se om jeg har oversat disse spørgsmål korrekt? 1)Wie wirkt das Verhalten von Alex auf der Demonstration? Hvordan reagerer Alex på demonstrationen? 2)Wie wichtig ist ihm das Ganze? hvorfor er det vigtigt? 3)was ist vielleicht wichtiger für Alex? hvad er vigtigere for...
