Søgning på: srp historie kemi. Resultater: 18681 til 18700 af 34803
-
vil i ikke godt hjælpe det haster
Forumindlæghej... skal oversætte en tekst fra dansk til tysk og ville spørge om der ikke er nogle der ville oversætte den for nu har jeg prøvet mange gange og jeg kan høre det ikke er rigtig... ville i ikke godt hjælpe? tak -
The American Dream
ForumindlægHey. Nogle der kan forklare mig hvad "The American Dream" går ud på? På fårhånd tak! //-mrsmuss -
Fodnoter i DSSO (samf) (Kildehenvisninger) - hvor mange, hvordan?
ForumindlægHej kloge mennesker! Jeg er så småt ved at begynde den seriøse skriveproces i forbindelse med Den Større Skriftlige Opgave som jeg har valgt at skrive i samfundsfag - min tvivl går på: Er der et "loft" for antallet af fodnoter? Jeg mener at det ikke er absolut nødvendigt med henvis... -
SSO - Hvor mange kilder?
ForumindlægHalløj.. Jeg sidder her og knokler med SSO som mange af jer andre nok også gør.. Og kom så lige til at overveje, hvad det normale antal kilder er? Nu skriver jeg i biologi og indtil videre har jeg brugt 8 forskellige bøger/artikler og et utal af internetsider! Ved i tilfældigvis hvad det "... -
2.g opgave "Hjælp"
ForumindlægEr der nogen som har nogle ideer til hvordan jeg skal gribe min opgave om cuba-krisen an... jeg har fundet en vinkel men har problemer med at komme igang ? hvis der er nogen som har nogle ideer må i meget gerne svare.. -
Hvordan skal man indarbejde sine kilder i SSO
ForumindlægJeg Sidder og er ved at skrive min SSO, nu skal jeg så til at bruge kilder for at beskrive forskellige ting i min opgave, men jeg ved ikke hvordan jeg indarbejde mine kilder i opgaven. Skal de ind som bilag eller skrives direkte ind i opgaven?? -
Spørgsmål vedrørende årskarakterer
ForumindlægDe årskarakterer man får skal dække over ens præstation over hele skoleåret eller dækker de kun perioden fra 2. standpunkt til årskaraktererne? Jeg har i 10 fået 10 for alle mine afleveringer undtagen den sidste hvor jeg kun fik 7. Vil jeg så kun få 7 i årskarakterer? Jeg har også et andet spørgs... -
Religion eksamen- :-D?
ForumindlægHej alle dejlige mennesker. Kunne godt bruge et klogt hoved eller to igen- i morgen skal jeg til religion eksamen. Min veninde var opppe idag og fik fire, og ville meget gerne have mindst en karakter højere. Nogen der ved hvad der er relevant at vide inden jeg går op til denne eksamen. & h... -
Postmoderne eller senmoderne samfund?
ForumindlægJeg er i gang med at skrive min dansk opgave omkring Michael Strunge og identitetdannelse. Men jeg er i tvivl om jeg der skal skriver om det postmoderne eller senmoderne samfund? Håber at nogen vil kunne give en forklaring. På forhånd tak! -
hvad er en reportage?
Forumindlægjeg er lidt usikker omkring hvad en reportage egentlig er?... hvad den skal indeholde osv.., for at holde genren... -
Hjælp, jeg aner ikke hvordan min novelle kan starte!
ForumindlægHej. Jeg skal skrive en novelle med temaet, fra barn til voksen. Hvor barnet gerne vil have et job og tror at det er så let. Barnet finder ud af at det faktisk kræver et ansvar. Det skal skrives i jeg form og jeg kan simpelthen ikke komme på en indledning, jeg aner ikke hvordan den skal starte? H... -
Eksplicit og Implicit
ForumindlægJeg er ved at skrive min DHO om noveller. Et af mine fokuspunkter er fortællerteknikker, så jeg har fundet materiale frem, der er blevet brugt i danskundervisningen. I dette materiale står der om den eksplicitte og den implicitte fortæller: "Den fortæller som man kan se i teksten, er den ... -
Blå bog
ForumindlægDer sidder sikkert en masse herinde med mange ideer til blå bog.. det er fordi vi har i vores klasse fået vores klasselærer til at skrive forord om vores klasse, men vores lærer er meget i tvivl, så jeg tænkte på om der er nogle der kan komme med nogle forslag til hvad der skal stå i en klasses f... -
industrialisering i italien ? hvornår ca ?
ForumindlægHar kigget lidt rundt om på nettet og kan ikke rigtig finde noget om hvornår industrialiseringen ca fandt sted i italien? Jeg ved dog Nord italien var et skridt foran Syd italien industrialiseringprocessen men er der nogen der kan svare på hvornår den ca. fandt sted i nord / italien Mvh Daniel -
Projektopgave hjælp
ForumindlægHej. Min gruppe har valgt at vi skal have autisme som underemne til "når livet går i sort". Vi skal derfor have to fag som skal inkluderes. Vi har valgt samfundsfag, med hvilke problemer der kan være i samfundet og det med inklusion. Vi mangler det andet fag. Men hvad kan det være? -
differentialregneregler?!!?
ForumindlægJeg har et problem, som er følgende: 10*ln(x) over x^2 = 10x-10. Mit spørgsmål er.. Hvordan kommer man frem til 10x-10?? Hvilkne regneregler anvender man for at komme frem til det facit (hvis det passer :P) håber mit spørgsmål er forståeligt :) -
Klokken af H.C Andersen og Glasskabet
ForumindlægHej Hvad har Klokken og Glasskabet tilfælles - udover at de er skrevet på næsten samme tid ? -
Samfundsfag mundtligt (tips + råd)
ForumindlægHej alle sammnen :-) På mandag skal jeg op i mundtligt samfundsfag. Derfor vil jeg gerne høre hvordan I har tænkt jer at forberede jer (udover at læse opgivelserne og skrive notater :-)) og om I havde nogle tips og råd til prøven :-) På forhånd, mange tak. Sara -
Præsidenten
ForumindlægG. Bush hvorfor er der ingen mennesker, som kan stoppe ham..? Bush vil have at alle de vestlige lande kommer i krig mod de østlige lande, ligesom i gamle dage.. Hvorfor begår et mennesker så mange fejl.. og lad det gå ud over mange tusinder uskyldige mennesker i VERDEN! -
Smidt ud i slutningen af 2g
ForumindlægHej, jeg har lige fået et brev om, at jeg er blevet smidt ud af mit gymnasie p.g.a en lave karakter i 2g, men så tænkte jeg på om, jeg ikke bare kan tage det andet år på HF, og stadig blive student næste år bare som en fra HF? For har jo afsluttet alle mine C fag, så er det muligt? Mange tak på f...
