Dansk

Hjælp, jeg aner ikke hvordan min novelle kan starte!

16. maj 2016 af Thil0392 (Slettet) - Niveau: 10. klasse
Hej. Jeg skal skrive en novelle med temaet, fra barn til voksen. Hvor barnet gerne vil have et job og tror at det er så let. Barnet finder ud af at det faktisk kræver et ansvar. Det skal skrives i jeg form og jeg kan simpelthen ikke komme på en indledning, jeg aner ikke hvordan den skal starte? Har i et bud? Altså jeg tænker selv at den kan starte med, "det kan vel ikke være så svært at få et arbejde" eller noget i den dur?

Brugbart svar (1)

Svar #1
16. maj 2016 af Minta

Har du lavet en disposition/brainstorm for din novelle, så du mere konkret ved hvad den skal handle om?

Det hjælper mig tit at lave en disposition/brainstorm inden jeg går i gang, det er meget nemmere at skrive en indledning når du ved hvad der rent faktisk skal ske i din historie... Jeg skriver ofte et par afsnit af mine opgaver, for så at skrive indledning og afslutning som noget af det sidste. Håber det kan hjælpe lidt. 


Svar #2
16. maj 2016 af Thil0392 (Slettet)

Ja, jeg ved konkret hvad den skal handle om. Selve novellens tema er at lære at tage ansvar. Den skal handle om en pige der søger et job og får det også vil jeg beskrive de udfordringer det giver og hvad pigen Synes er svært og hvordan det løses og hvilke muligheder der er i det, egne penge som man selv har indflydelse på. Og hvilke friheder man må give afkald på.

Brugbart svar (0)

Svar #3
18. maj 2016 af zaina0

Jeg anbefaler dig at du starter med at Skriv først en disposition, det vil hjælp det med det du vil.


Svar #4
18. maj 2016 af Thil0392 (Slettet)

Det har jeg gjort? :)

Skriv et svar til: Hjælp, jeg aner ikke hvordan min novelle kan starte!

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.