Søgning på: srp historie kemi. Resultater: 18701 til 18720 af 34803
-
Appelformer og agumentation
ForumindlægJeg har en opgave, hvor jeg skal fortælle, hvilke (hvis nogen) appelformer der bliver brugt i følgende to citater: ”Imod den romerske kirke, sådan du værdigedes at advare om, rejser sig løgnelærere, som indfører fortabelsessekter og pådrager sig en hurtig dom. Deres tunger er ild, et h... -
Ville gerne få rettet min stil/novelle :
Forumindlæg: VI SKULLE REJSE TIL UDLANDET. Jeg vågnede op en morgen , og kunne mærke at der var noget galt. Jeg hoppede ud af sengen. Jeg havde en fornemmelse af, at der ikke var nogle hjemme.”Hvor er min familie” var det første jeg tænkte på, og undrede mig over hvorfor denne morgen skulle s... -
Hvorfor er det godt, at DF indgår i en regering?
ForumindlægHar netop skrevet min samfundsfag aflevering om, hvorvidt DF vil opnå større politisk indflydelse ved at indgå i en regering. Jeg har gennemlæst min aflevering og synes, at jeg primært beskriver, hvorfor det ikke er godt, at de indgår i en regering. Synes det er vanskeligt at finde fordele ved,... -
MAd
ForumindlægFik lige et sært spg. i tankerne... Hvordan betrægter de piger, der lider af anoreksi, maden? Og omvendt hvordan betragter bulimerne mad? -
Forskellen på moralen og motivet
ForumindlægHej jeg har det tit med at glemme hvad de begge er, og jeg forveksler dem tit med hinanden. Jeg ville værdsætte en fin beskrivelse af dem begge. -
Student, hvad kræver det?
ForumindlægJeg går i 3g, og jeg er lidt forvirret. Man høre så mange ting om at man skal have så og så mange fag på a og b niveau, for at få sin studentereksamen, men er det rigtigt? skal man ikke bare have et snit på 2? Så kan jeg nemlig være helt rolig -
Hvad ville være bedst?
ForumindlægHey, hvis man har frit valg mht. en stil. Hvad ville i så vælge imellem at fortælle om et emne (tæv i opdragelsen) eller en opgave/rapport om EU. Hvad ville være mest interessant? Og kunne evt. give mest i karakter? :) -
Svær opgave - hjælp
ForumindlægNogen som kan hjælpe mig med denne opgave? En funktion f er bestemt ved f(x)=-x^2+bx+2 , hvor b er et tal. Bestem de værdier af tallet b, for hvilke værdimængden for funktionen f er ]uendeligt;3] Det er vigtigt og på forhånd tak. -
jeg skal skrive 500 ord om world of coca cola
Forumindlægjeg har kun skrevet 200 ord så mangler mindst 300 ord pls hjælp -
Fototagning?!
ForumindlægDer skal snart tages foto på min skole, og vi har den tradition med, at på 3. år skal man klæde sig ud efter hvilket bogstav éns klassen har. Jeg går i y-klassen, så er der nogle, der har nogle idéer til et tema til udklædning, der starter med y? Det må også gerne være et engelsk ord... Håb... -
1. verdenskrig
ForumindlægJeg skal skrive en opgave om hvad der er sket politisk efter 1. verdenskrig. Nogle der kan sige mig, hvad jeg skal kigge på? Hvad vil være godt at sige til en eksame når man skal prøve at fortælle om sådanne ting? På forhånd tak -
enevælden ?
Forumindlægi 1660 tallet blev enevælden indført i Danmark ved et statskup. Hvad betød det for Danmark? -
Alder
ForumindlægHvor gammel er hjemmesiden egentlig..? -
Hvordan man skriver en god stil?
ForumindlægHejsa. Jeg går i niende klasse, og jeg har skrevet mange stile, men desværre sider jeg stadig fast mellem 7-8. Jeg er lidt usikker på hvordan jeg skal skrive en god stil for at kunne opnå en lidt bedre karakter. Jeg ville være meget taknemlig hvis nogle måske kunne give mig nogle gode råd, eller ... -
Mønsterbrydere i uddannelsessystemet - social arv
ForumindlægHeeeej, jeg sidder med et ret hjernevridende spørgsmål i samfundsfag, som jeg simpelthen ikke kan konkludere på. Spørgsmålet er således, "Hvorfor er HHX den uddannelse med flest mønsterbrydere af den sociale arv?" En undersøgelse viser at op mod 60% af HHX eleverne kommer fra ufaglært... -
Emnevalg
ForumindlægHej, Jeg står til og skal skrive en opgave i teknologihistorie. Problemet er bare, at jeg intet emne kan finde. Jeg skal skrive en rapport om et stykke teknologihistorie, opfundet eller lavet mellem 1850 og 1950. Det kan sådan set være hvad som helst - bygninger, ingeniørkunst, opfindelser osv.... -
Engelsk A-Niveau 3G
ForumindlægNu skal jeg op i engelsk på A-niveau i morgen, og som sagt skal vi skrive et essay som vi normalt gør (: .. Nogen der har nogle gode noter, eller fine opgaver man kunne se igennem? Gode råd & vink evt. Jeg har altid været en dør til at skrive essays, nogen der kan komme med nogle gode råd? ogs... -
Herodots skrivemåde - Kong Kroisos
ForumindlægHej Jeg er i tvivl om hvilken skrivestil Herodot benytter sig af (her med henblik på kong kroisos)? I en af opgaverne her inde, er der en, der har skrevet han bruger imperiske metode (Kun det der med sikkerhed er rigtigt). Men nogle gange siger han selv at det er ting han har fået at vide, hvord... -
Standpunktskarakter
ForumindlægEr det rigtigt at man kan ikke får 02 og 12 i sin standpunktskarakter og man vuderer mellem 4 - 10 -
Desperat hjælp til analyse "Cecil" af Johannes V. Jensen
ForumindlægHej alle! jeg sidder i den situation at skulle til dansk eksamen (student) her en af de næste dage, og har desperat brug for an analyse/fortolkning af novellen "Cecil" af Johannes V. Jensen. Meget, meget gerne med tidsperspektivering (folkelig realisme/det folkelige gennembrud, mener j...
