Søgning på: SRP historie. Resultater: 18721 til 18740 af 22627
-
Akuthjælp - tak!
ForumindlægHej! Jeg står med to matematik opgaver til i morgen, som jeg er gået helt kold med. Derfor håber jeg, at jeg kan få hjælp til dem : 1. Lav en tekstopgave hvor svaret kan findes med følgende udregning : 130/1500. 2. Lav en tekstopgave hvor svaret kan findes med følgende udregning : 0,04 * 0,09... -
Gode ideer til tværfaglig synopsis eksamen?
ForumindlægDen 29.maj skal jeg op og forsvare min synopsis eksamen(HF). Eftersom det er et nyt tiltag fra regeringens side, at man skal til synopsis eksamen er jeg lidt (meget) i tvivl om hvordan man griber det an?? Jeg har skrevet i samfundsfag/historie og emnet er: Cubansk demokrati? Med fokus på "de... -
Latterlige bemærkninger!??!?
ForumindlægJeg læste i et af debatterne i dag, hvor en hr. E.M udtalte sig således "...dels undgår man, at man sidder og hjælper muslimer. Det sidste er jeg ikke interesseret i" (Læs: Nogle her der bor på Fyn- af E.M) Hvad mener I om denne holdning!? Hvis I vil have hele sætningen og historien s... -
Den Kolde Krig - hvem var forræderen?
ForumindlægJeg sidder her med præsident Reagans tale om "Det Onde Imperium", 8. marts 1983. Heri siger han om Sovjetunionen og dens kommunister: "Men hvis historien lærer os noget, er det, at troskyldig eftergivenhed og ønsketænkning om vore modstandere er tåbelig. Det fører til forræderi ... -
Engelsk - passiv
ForumindlægHvordan oversættes denne sætning: Den er udstillet i et imponerende museum, hvor hele historien bliver fortalt ved hjælp af lysshow, film og plancher før man bliver sluppet ind i den sal, hvor selve mesterværket hænger. (Jeg har om passiv og aktiv - så det skal jeg tage hensyn til? Jeg... -
AT-fremlæggelse
ForumindlægSkrev min AT-synopsis her i sidste uge om sagen omkring den amerikanske soldat Jessica Lynch, og de to versioner af hendes overlevelse i Irak-krigen - en amerikansk, som nærmest er en heroisk myte, og den britiske, der er en realistisk tilfangetagelsesfortælling. Nu sidder jeg så og prøver at ko... -
Noter til Bøgerne
ForumindlægHejsa.. Er så heldig at skal op i Historie:( Man da det overhovedet ikke har interesseret mig, må jeg indrømme at jeg har slapet for meget af i det fag.. Mit spørgsmål er så, om der er nogen der har noter til disse forskellige bøger. Ebbe Kühle - Forandringer og Dilemmaer Claus Friisberg - det ... -
At-synopsis Eksamen
Forumindlæghej alle sammen!! jeg skal op til AT-synopsis-eksamen! det er de færreste der ved hvad det er!! men det er sådan at jeg har skrevet en opgave, punkt former alle sammen, men så kunne jeg bare tænke mig at der var en der læste den igennem, og evt med lidt respsons! mine lærere må ikke udtale sig om... -
Epidemi
ForumindlægJeg vil gerne skrive om epidemier, men jeg kan ikke finde noget materiale omkring, hvor mange der blev smittet og døde i løbet af en periode, som skal bruges til SIR-model i matematik. Derfor er det nødvendigt at jeg har data fra flere år eller måneder, og dermed ikke kun antallet af døde og smit... -
Thetis og Zeus
ForumindlægI Iliadens første sang beder Achilleus sin mor, Thetis om at gå til Zeus få at bede om hjælp til at få hævn over Agamemnon - Han siger noget i retningen af, at Zeus skylder Thetis en tjeneste, efter hun har hjulpet ham med at slippe løs af nogle lænker. Jeg kan ikke finde ud af, hvad dén historie... -
Soya: Farvæl sjæl!
ForumindlægHej alle Er der nogen, der har læst Soyas novelle "Farvel sjæl!"? Hvis ja, hvilken morale ser I så, at historien udtrykker? - dette i forhold til døden, sjælevandring. Umiddelbart ser jeg det, som om Soya forsøger at fortælle, at hvis man hader sine medmennesker, hvis man således har... -
Vikingetiden
ForumindlægHej jeg skal skrive en "mini-rapport" om vikinger og skal besvare følgende: Baggrund/forhistorie - efterfølgende historie/konsikvenser: Hvilke begivenheder kom før, og formede de begivenheder der er omtalt, samt hvad der skete efterfølgende; konsikvensen af begivenheden som ændrede ... -
Råd til stil , HJÆÆLP!!
ForumindlægHej jeg har her et par spørgsmål jeg gerne ville have svaret please svar det er bare kort; Det er bare ud fra det i tror er en god eller dårlig idé ( det er til en historie som jeg skal fortsætte på den hedder; "en hund er ikke en ven" 1. hvad kan man gøre for at forbedre sin stil? 2. h... -
de nye opdagelser - Columbus og korstogene?
Forumindlæghej skal til historie prøve imorgen og tænkte på: om de nye opdagelser - bl.a gjort af Columbo og korstogene har noget at gøre med hinanden. Nogen siger at bl.a Spanien gerne ville føre et nyt korstog... nogen der kan hjælpe mig men at kæde de to forløb sammen udover araberne gjorde det vanske... -
korstogene og de nye opdagelser
Forumindlægde nye opdagelser - Columbus og korstogene? d. 13-06-2007 kl. 15:26 af Yndlingsbabe (Studerende) hej skal til historie prøve imorgen og tænkte på: om de nye opdagelser - bl.a gjort af Columbo og korstogene har noget at gøre med hinanden. Nogen siger at bl.a Spanien gerne ville føre et nyt ko... -
Engelsk stil. Hjælp til rettelse
ForumindlægHej, jeg har skrevet en engelsk stil, som er brug for at blive kigget igennem for fejl (evt. kunne det være jeg har brugt forkerte udsagnsords bøjningsformer, afsnit eller måske forkerte ord i en sætning? Jeg forventer dog og er meget sikker på, at der kun er få fejl), og jeg kan ikke rette den a... -
Emne og Fag
ForumindlægJeg har fået til opgave at skrive studiereningsopgave her i 3.g, og jeg vil høre om nogen har nogle gode ideer til hvilke fag og hvilket emne jeg skal vælge. Kravet er, at jeg mindst skal have et af mine studieretningsfag hvilket er spansk eller engelsk - og så kan jeg ellers vælge historie og da... -
Konstantin - kristendom - problemer!
Forumindlægjeg er i gang med min danskhistorie opgave. jeg skriver kun i historie. Jeg skal skrive om Konstantin den stor og hans forhold til kristendommen, men jeg er nu gået helt ned... jeg har en lang og grundig redegørelse samt analyse, men jeg forstår simpelthen ikke meningen med vurderingen, for mig a... -
Hurtig aboriginal information efterspørgers
ForumindlægHej. Jeg har haft travlt med at forbedrede til min fysik eksame (fik 11, men regnede langt fra med mere end 9). Jeg skal op til engelsk om få dage, og jeg har stort set ikke tid til at forberede. Så jeg ville elske en smule hjælp. Hvis bare i kunne skrive en lille tekst om hvad i ved om Aborigini... -
Irak krigen
ForumindlægHej.. Så er det snart ved at være slut - skønt! Dog har jeg lige en sidste og krævende eksamen tilbage - historie!!! Jeg er helt fortvivlet når det komme til Irak krigen.. Jeg savner især en kronologisk oversigt og hvad der skete og hvem der gjorde hvad. Og hvad er det for noget med mediern...
