Søgning på: historie eksamen hf. Resultater: 18721 til 18740 af 48964
-
DANSK HISTORIEOPGAVE EMNEVALG
ForumindlægJeg skal til at skrive min dansk historieopgave. Jeg har valgt fag som er begge dele - altså dansk/historie. Nu er det bare at jeg ikke aner hvad jeg skal skrive om.. jeg har overvejet at skrive noget om holocaust, og så Hitlers syn på jøder/hvorfor osv, og så analysere nogle tekster fra den tid... -
Læge: gennemsnit
ForumindlægHej Alle, Går i 1.g og har lige afsluttet billedkunst samt samfundsfag... Mine årskarakterer i de ovenstående fag har været 10 og 10. Dog har jeg fået 7 i bk til eksamen :( Jeg har en drøm om at blive læge (: Mit spørgsmål er så; nu er mit snit på 9, og for at læse medicin skal man hvist have 10,... -
Hjælp til fuld oversættelse
ForumindlægEt meget krævende spørgsmål.. Nogle der kan hjælpe med hele eller blot lidt af opgaven nedenstående Oversæt til Tysk: 1. I trier oplever man fortiden. 2. Romerne besatte byen og byggede mange monumenter. 3. Mange ruiner eksisterer endnu. 4. De fortæller byens historie. 5. Overalt studer... -
Nervøs over karakter
ForumindlægHej allesammen! Jeg håber i kan hjælpe mig lidt. Jeg er sproglig studenterkursist (stx på to år, stadig gammel ordning), og jeg er pludselig blevet lidt i tvivl om alt det her karakter-halløj! Jeg er super super dårlig til eksamen, og det har afgjort sat sine spor. Men nu til det tvivlsomme.... -
Sygeeksamens spørgsmål - please hjælp??
Forumindlæghej! først af alt undskyld hvis det ikke hører her ind men jeg ved ikke hvor jeg ellers kan spørge! for det andet - så jeg har et par spørgsmål og det er fordi jeg skal til sygeeksamen i fysik/kemi! 1. hvad kommer der til at ske? er det bare som en normal fys/kem eksamen? 2. jeg har haft probl... -
censor tog mit talepapir!
ForumindlægHej ved nogen om dette er tilladt: 5 min. inde i eksamen (24 t. forberedelse) tog censor min kusines talepapir, så eksamen gik selvfølgelig ad h... til. Har nogen gode råd til klage, konsekvenser ol. Trif -
DEN RØDE ROSE
ForumindlægHej folkens, valgte at skrive et historie. Kunne godt tænke mig, at hører medlinger om den, og evt. et befømmelse ;) -
AT rejser " den iranske revolution"
ForumindlægJeg har skrevet om Den Iranske Revolution, fagene er historie og religion.... jeg har meget svært ved metoder da historie skal være det samfundsvidenskabelige og religion det humanistiske... her er det første del af min synopsis, det vil være super fedt hvis i kunne hjælpe mig med metoder og om h... -
Kvindekamp
ForumindlægHej :-) Jeg har dansk-historie opgave lige nu, hvor jeg har valgt historie. Min opgave hedder: "Kvindekampen og objektivisering af kvindekroppen i 60'erne og 70'erne". Mit undersøgende er spørgsmål er "hvilken indvirke kvindekroppen som et sexsymbol og objekt havde for ... -
Problemstilling om jøder, tyskland i mellemkrigstid
ForumindlægHej alle Jeg sidder med en 24-timers eksamen i Historie hvor jeg har trukket "tyskland i mellemkrigstiden". Min materiale handler om: - "Den evige jøde": En probagandafilm, hvor man har fået et uddrag på skrift. Jøderne fremstilles som underlegen og ondskabsfuld race, der i ... -
Fysik-årsprøve
ForumindlægJeg går i 1g (matematisk selvfølgelig) og har lige fået udtrukket fysik som værende et af de fag, jeg skal til årsprøve i. Ikke så godt :(Både fordi jeg ikke er så god til fysik (men det kan man jo læse sig til), men også fordi vores fysiklærer ikke har forklaret os, hvordan sådan en årsprøve for... -
Besser werden=)
ForumindlægJeg går i 9.klasse, og som I nok kan regne ud, skal jeg op til tysk eksamen her til sommer. Men problemet er bare, at jeg ikke er særlig god til tysk. For det første har jeg problemer med grammatikken, for det andet har jeg en ret dårlig accent, som sommetider kan være uforståelig. - Hvad kan jeg... -
Hvem ellers?
Forumindlægend mig skal op i skriftlig matematik A-niveau den 2. juni?Jeg har gået til mat-A på halvårs-kursus og skal op i skriftlig den 2. juni. Desværre har jeg forlagt min skriftlige pensumsopgivelse, men er der nogen der ved hvilke emner som bliver opgivet?Eller nogen der blot ved hvilke emner der opgi... -
Statistik
ForumindlægJeg skal til mundtlig eksamen i morgen, og 2 af opgaverne som jeg kan trække lyder således:"Redegør for begreberne middelværdi, varians og standardafvigelse, sumkurve og boxplots i forhold til grupperede observationer.""Redegør for begreberne middelværdi, varians og standardafvigel... -
Kroppens energiproduktion
ForumindlægJeg har om kroppens energiproduktion til fysik eksamen, og skal i den forbindelse diskutere klassens energiindtag, samt snakke om: - Proteiner - Fedt - Kulhydrater - Alkohol - Energiomdannelse - Nyttevirkning Men kan ikke komme igang. Hvordan kan jeg gribe det an, og hvilket forsøg ville evt. væ... -
Lighed & Ulighed
ForumindlægPænt goddag, jeg skal snart op skriftlig eksamen i samfundsfag. Har fået af vide at vi højst sandsynligt kommer op, noget med lighed og ulighed. Derfor kunne det være rart at have selve opgaven "Lighed & ulighed", så man var forberedt på forhånd. Nogen der har den opgave liggende? Ta... -
Haster MEGET!
ForumindlægJeg sidder og forbedreder mig til min mundtlige eksamen i fysik, som jeg skal op i imorgen! Men min hjerne er gået i stå, efter at have siddet hele dagen.. Og jeg mangler stadig meget. Så er der nogen der kan give nogle stikord til: - Videnskabelig revolution - vandrestjerner og en formel som... -
Overførelse af årskarakterer
ForumindlægHej, Der er lige en ting, som jeg er i tvivl om, og håber i lige kan hjælpe mig ved at besvare mit spørgsmål. Hvis jeg nu har fået et 10 tal, som årskarakter i samfundsfag (afsluttende fag), og jeg finder ud af, at jeg skal til eksamen i det fag, kommer min årskarakter så til at tælle noget - og... -
uden hjælpemidler..
Forumindlæghej hvorn kan man bedst muligt øve til prøven uden hjælpemidler til skr. mat eksamen på A niveau? er der ikke nogen der har nogle papirer på hvad man kan komme op i osv? jeg ved ikke hvorn jeg skal forberede mig, jeg har dog lavet de to sæt vejledende opgaver på uvm ! -
Dumpet matematik A
ForumindlægHej Jeg er dumpet i matematik A (3.g eksamen), og jeg SKAL ha' bestået matematik A hvis jeg vil ind på det studie som jeg nu har valgt. Er der noget jeg kan gøre? altså er der nogle kurser som jeg kan ta' så jeg kan bestå matematik A? Mvh
