Søgning på: dansk sprogpolitik. Resultater: 18741 til 18760 af 40954
-
Hjælp til diskussion
ForumindlægJeg skriver SRP om socialisering i det senmoderne samfund. Jeg skal give en diskussion af nogle samfundsmæssige konsekvenser af de ændrede socialiseringsvilkår i Danmark. Indtil videre har jeg redegjort for en masse sociologisk teori og analyseret to noveller af Naja Marie Aidt; Som Englene Fly... -
Eksamen mundtlig B hjælp til rettelse af tysk
ForumindlægHej! Jeg skal op i morgen til mundtlig Tysk eksamen og derfor er jeg igang med at skrive mit oplæg. Jeg ville høre om der er en der vil kigge hurtigt på dette lille stykke og rette det grammatiske for jeg ved der er nogle fejl, jeg ved bare ikke hvilke :) Jeg har trukket Beziehungen og tekste... -
Essayskrivning
ForumindlægHej, Må man man godt lave afsnit, som ikke er flettede sammen, i et essay? Eller skal et essay være sammenhængende? -
bogføring af valuta :(
ForumindlægHej Folkens.. Når man bogfører valuta, hvilke poster berører den så i årsregnskabet.... Håber på hurtig hjælp! På forhånd tak! -
Personkarakteristik
ForumindlægHej Hvad skal en god personkarakteristik på engelsk indeholde. Skal skrive en opgave der udelukkende er en personkarakteristik. På forhånd tak for hjælpen. -
Hvad vil i mene?
ForumindlægHej vi er to piger som er uenige om et matematisk spørgsmål, håber i vil give jeres mening til kende: Hvis man laver en hypotesetest, kan man så tillade sig udtalelser om at det ene parti er gået frem eller tilbage? -
Forskellen mellem mod og imod?
ForumindlægHej. Jeg er et meget hurtigt spørgsmål. Når man er imod et eller andet siger man så at man er mod et eller andet eller siger man at man er imod? -
EXEL / formel
Forumindlæger der et lyst hoved som kan vise mig hvordan jeg skriver formlen op på eks. (tan-1*(-400/6000*0,75)) på min TEXAS regnemaskine går det fint, men kan ikke få det til at fungere i regnearket -
Er det rigtigt
ForumindlægShe falls in love He forgot his keys Tak på forhånd. -
Visa til Australien?
ForumindlægHej alle og godt nytår. :) Jeg har snart brugt hele min juleferie på at gennemskue de forskellige visa typer som man kan få, når man skal til Australien.. Men er forvirret, og kunne godt bruge lidt hjælp.. Menningen er at jeg skal være au pair i et års tid, men kan ikke rigtig gennemskue hvilket ... -
spørgeskema
ForumindlægHej med jer Min studiegruppe og jeg er igang med at skrive et eksamensprojekt , der omhandler genbrug af mobiltelefoner og vi ville værdsætte, hvis i besvaret vores spørgeskema om brugte telefoner. Det er helt anonymt og tager kun et lille øjeblik, tak på forhånd. https://www.survey-xact.dk/... -
termins prøve i engelsk
ForumindlægHejsa .. jeg er så heldig at skulle op til engelsk terminsprøve 2 år på hhx. nogen der ved om man får den opgave de fik sidste år ? :D -
Partiernes holdning til efterlønnen ligenu
ForumindlægHej jeg skal lave en opgave om partiernes holdning til efterlønnen. Jeg ved at venstre mener at efterlønnen skal afskaffes. Hilsen Mette -
Råd til essay!
ForumindlægHej alle sammen:D Jeg skal lave et essay til på tirsdag. Håber nogen kommer med gode råd om hvorledes man laver en god essay. Den skal omhandle fodbold. -
Børne sang med metaforer
Forumindlægjeg skal bruge en børne sang med metaforer syntes ikke jeg kan finde en hven kan hjælpe -
Kemi-haster lidt
ForumindlægOpgave 2: En vandig opløsning af bly(II)nitrat, Pb(NO3)2(aq), blandes med en vandig opløsning af kalium- chromat, K2CrO4(aq). a) Angiv de ioner, der findes i blandingen. b) Der udfældes et tungtopløseligt stof – hvilket? c) Opskriv et ionreaktionsskema for fældningsreaktionen (husk angivels... -
hvad betyder collocations ?
Forumindlæghej jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig, jeg har fået til opgave at løse en engelsk opgave der lyder således look at the description of a chimpanzee from a children book. underline four or five collocations used in the text. men da jeg ikke ved hvad collocations betyder, har jeg svært v... -
Demokrati teorier
ForumindlægHeeej alle sammen sidder med et kæmpe spørgsmålstegn i hovedet, nogle der kan huske nogle super fede demokrati teorier fra b-niveau stof på gymnasiet. Vi skal skrive en opgave om EU, og om problemstillingen ved EU - om de er demokratiske eller ej. Jeg kan kun komme på teorier så som Molinsmodel... -
Demokrati - Spørgeskema
ForumindlægHej. Vil I være venlig at besvare nogle af disse spørgsmåle ? :-) - Hvordan var demokrati før i tiden? - Hvordan opstod den? - Hvordan er demokrati nu? - Hvilke sammenligninger er der mellem før og nu? - Er der store forskelle? Er der ændret meget? - Er alle ligestillet nu? - Hvorfor syntes De, ... -
Matematikaflevering
ForumindlægHej. Jeg kunne godt bruge noget hjælp til denne opgave. Hvis jeg sælger 6400 kr. til obligationer til kurs 62, - og derefter køber 7000 aktier til kurs 115 og 2000 D-Mark til kurs 365, hvor mange penge har jeg da tilovers? Har prøvet og prøvet, men jeg kan simpelthen ikke finde ud af den.. Håbe...
