Søgning på: SRP historie. Resultater: 18761 til 18780 af 22627
-
sprængstof??!?!
ForumindlægHej alle. Jeg er i gang med en biologi/historie opgave omhandlende en gensplejset plante, som er i stand til at lokalisere landminer, fordi den bliver rød, når gassen NO2, som udskilles fra sprængstoffer suges op i rødderne. Jeg skal nu i gang med den perspektiverende del, og vil her undersøge ko... -
Tekster til det nye menneskesyn i renæssancen
ForumindlægHej. Jeg er ved at skrive dansk/historie opgave, med emnet "det nye menneskesyn i renæssancen". Jeg ville høre om der er nogle der kender en tekst, digt eller billede der beskriver det nye menneskesyn i renæssancen. Enten et positivt eller negativt syn? og hvor man finder den. Det må do... -
Københavns bombardement
ForumindlægHej :-) Jeg skal snart til at skrive 2.g opgave i historie. I den anledning har jeg besluttet at skrive noget om Københavns Bombardement. Mit problem er bare jeg ikke lige kan finde ud af hvilke elementer jeg skal tage op i min problemformulering, og dermed opgaven. Jeg skal jo gerne nå rundt om ... -
Definitionen af en landarbejder. HASTER
ForumindlægJeg sidder nu med min Dansk/Historie opgave i 2.g. - som skal afleveres d. 8 okt - og skal analysere en landarbejderfamilies livsbetigelser. men er pludselig blevet krafttigt i tvivl om hvad en landarbejer egentlig er! mit spørgsmål lyder då i retningen af: er 'landarbejder' en fællesbete... -
Studieretningsopgave - mangler en god bog!
ForumindlægHey Allesammen!! Jeg har valgt at skrive studieretningsopgave i engelsk og historie. Har ikke valgt inden for hvilket område. Så aner ikke om det skal være krig, slavehandel osv? Jeg tænkte på om i kender en RIGTIG god bog, og her mener jeg en der er en masse analyse, budskaber og relevant sto... -
Hermeneutisk og positivistisk tilgang
ForumindlægJeg blevet bedt om at besvare følgende spørgsmål: - Hvorfor man ikke kan anvende en hermeuneutisk tilgang i faget international økonomi - Hvorfor man ikke kan anvende en positivitisk tilgang i humanistiske fag - Hvorfor man nogle gange har en hermenuetisk tilgang og andre ange den positivistis... -
analyse af 100 ord på tysk
Forumindlæghejsa, har en kort historie om 'skolen' til tirsdag.. jeg har skrevet 60 af ordene, men vil lige være sikker på det rigtigt, og det ville være rigtig dejligt hvis der en der ville fortælle mig hvordan jeg analysere den bagefter.. (: Ich bin im einer 10. Klasse auf eine Internatschule und... -
nogle der kan tysk på lavt niveau?
Forumindlæghejsa, har en kort historie om 'skolen' til tirsdag.. jeg har skrevet 60 af ordene, men vil lige være sikker på det rigtigt, og det ville være rigtig dejligt hvis der en der ville fortælle mig hvordan jeg analysere den bagefter.. (: Ich bin im einer 10. Klasse auf eine Internatschule und... -
De Glader 60ene
ForumindlægHej! Jeg arbejder nu med Den kolde krig i historie. Jeg har en opgave hvor jeg skal beskrive de glade 60ene. jeg har lige læst at "Supermarkeder, byggemarkeder, hvidevareforretninger, radio og fjernsynsforretninger samt bilforhandlere skød op over alt, og var de synlige beviser på, at dansk... -
Hjælp mht. bogen "Fra drage til tiger" ??
ForumindlægJeg skal som en halv million andre skrive studieretningsprojekt. Jeg har engelsk som hovedfag og historie som sidefag. Jeg har valgt Vietnam som emne og tager udgangspunkt i krigen set fra USA's side og i tiden hvor Johnson er præsident. Jeg har før skrevet om emnet, hvor jeg har benyttet bog... -
Tværfaglig projekt, hjælp til spg.
ForumindlægHej! Nu skal I høre, jeg sidder med et tværfagligt projekt mellem dansk og historie- et projekt hvor vi skal analysere en webside kritisk. Og nu sidder jeg fast ved dette spørgesmål. Sammenhængsforståelse: Placer webstedets historieformidling i en historisk sammenhæng, der indeholder en udvik... -
INSPIRATION needed
ForumindlægJeg sidder her, en 15årig knægt der har skrevet en dræber billedanalyse. men nu mangler jeg at skrive en fortælling hvor billedet kan være en illustration til :) http://www.yerka.pl/Yerka-pic-Images/90.jpg det er billedet.. jeg mangler lidt inspiration til hvad historien muligvis kan handle om. j... -
hundredårskrigen
ForumindlægHej. jeg skal til at skrive 2g. opgave i historie. Jeg vil gerne skrive om hundredårskrigen. Så jeg ville bare høre om der var nogen der havde skrevet om det, der sys det er et stort projekt og man skal tag og vælge et underemne eller om der faktisk ikke er nok for har slet ikk overblik over det... -
Oversættelse - dansk til tysk
ForumindlægHar oversat denne sætning: Tysklands historie i det 20. århundrede har været præget af store omvætninger, og landet har en fortid , der skal bearbejdes. til : Deutschlands Geschichte in dem zwanzigsten Jahrhundert hat gewesen geprägt aus Grosse Umwälzungen, und das land eine Vergangenheit hat, ... -
Passer teksten til økonomi og industri?
ForumindlægHej :)) Jeg har skrevet lidt om Amerikas økonomi og industri i min historie opgave (videofremlæggelse), men synes i min tekst passer til begge emner, altså om teksten under økonomi, faktisk er noget om økonomi at gøre? Det sammen med industri. Jeg vil meget gerne hører om jeg har skrevet noget ... -
Jødeforfølgelse
ForumindlægHeej, jeg skal lave en 2g historie opgave omkring jødeforfølgelse.. Hvad var grunden til at Hitler tog eftr jøderne og sendte dem i kz-lejre? Nogen siger at det var p.g.a at en jøde havde slået Jesus ihjel, andre mener at det er jøderne som var skyld i 1 verdenskrig, men nogen siger at det var Ma... -
haster!
Forumindlæghej igen .. skrev før i dag, men intet svar.. Så prøver igen .. har virkelig brug for hjælp. ka overhovedet ik få noget ned på papir.. det at grave ned i tekster osv er ik mig.. men til sagen.. det er stephen kings roman, liget i skoven det handler om. Har fået til opgave at finde sammenhæng... -
Pythagoræernes matematik - matematikers hjælp
ForumindlægHej. Jeg søger en til at hjælpe mig med forståelsen af noget græsk matematik. Skal til at skrive studieretningsopgave i historie og matematik, og har valgt at skrive om græsk matematik (mere specifikt pythagoræernes matematikfilosofi). Jeg har egentlig fint styr på meget af det, men eftersom ma... -
Ecological imperialism
ForumindlægJeg skal skrive et AT-forløb om ecological imperialism, men jeg har utrolig svært ved at formulere en problemformulering, da jeg ikke har nogen kilde, som der kan analyseres - udover bogen "Ecological Imperialism" af Crosby. Bogen er meget objektiv, så det er svært at finde på en histor... -
Termin i 8. kl.
Forumindlægi næste uge skal min klasse have terminsprøve i dansk. vi skal side i 3 timer og skrive en historie på ca. 3 sider. vi for nogle genre at vælge imellem. men jeg har slet ikke styr på hvad der er hvad. er der nogle der kan hjælpe mig? jeg har nogle gode ideer, men det nytter jo ikke noget, når jeg...
