Søgning på: sso historie opgave. Resultater: 18761 til 18780 af 153151
-
Spørgsamål og svar
ForumindlægJeg skal skrive nogle svar til i morgen (så det haster!) på følgende spørgsmål: il y a combien d'eleves dans ta classe?(vi er 23, 10 piger og 13 drenge) Tu vas au college comment? på cykel qu'est-ce que tu fais pendant les recreations? (hvordan siger man mange ting, og hvordan siger ... -
ideer til kilder
ForumindlægHej Tænkte på jeg gerne ville skrive SRP i biotek & historie og afdække emnet abortens historie. Men har i forslag til hvilke kilder der kunne være oplagt at analysere udover selve loven. vh frederikke -
Elektrisk felt inden i en kugle
ForumindlægEn kugleoverflade (dvs. hul kugle) har en jævn overfladeladningstæthed s (uniform surface charge density). Hvad er det elektriske felt inden i kuglen? Svaret til opgaven er 0, men hvorfor? -
Partier
ForumindlægHej sp. jeg har en opgave "den lyder ikke så svært men det er det, synes jeg" men opgaven er at jeg skal vælge 3 partier og så skal jeg skrive 10 linjer om hvert parti. så ville jeg høre om nogen der kende noget om hvilke side man kan finde oplysninger om. jeg har prøvet http://www.ft.d... -
Danskhed
ForumindlægHej Er der nogen der vil hjælpe mig med en historie opgave??? Jeg skal også have jeres mening og resten kan jeg ikke lave, for jeg forstår ikke. Hvis i har lavet en lignene opgave så skrive jeres e-mail... Vort modersmål er? *Skriv 10 udenlanske ord, som du ofte bruger uden at oversætte dem til d... -
Ny menneskeopfattelse
ForumindlægHej :) Jeg skal til at skrive afsluttende AT-opgave, og har valgt at skrive i fagene Histore og fysik. Mit emne er Det nye menneskesyn i renæssancen. Jeg skal arbejde på de 3 niveauer (redegørelse, analyse, vurdering) indenfor historie. Min redegørelse er Forudsætningerne for renæssancen. Mit... -
Synopsis (grænser for relgionfriheden)
ForumindlægHej. Jeg skal i historie lave en synosis, hvor vi skal besvare tre problemstillinger, et af dem er følgende: Gør rede for, hvordan danskerne med Junigrundloven i 1849 fik civile og politiske rettigheder, herunder særligt religionsfrihed. Tag udgangspunkt i 'Grundlovens paragraffer om relig... -
BUDDHA
ForumindlægHej... Jeg sidder med en opgave er gået i stå! Opgaven lyder: Hvorfor er buddhismen blevet så populær? ( i vesten) Jeg skal også indrage religionsfaglige begreber... Tak på forhånd.. -
Irlands økonomi fremtid
ForumindlægHejsa jeg har brug for hjælp til det her: How should ireland earn money in the feature. jeg ved intet om irlands økonomi, har kun haft lidt historie om irland.... Kan i ikke være søde og svare på spørgsmålet for mig... kan i ikke os godt lave det lidt detaljeret -
03
Forumindlæghey..please hhjælp mig.. jeg er så sur og har det af helvede til.. jeg har lige været op i geografi. Jeg fik 03 og det synes jeg er uacceptabelt.. jeg synes selv jeg gjorde det meget godt, jeg sagde meget.. og de nikkede hele tiden og sagde, at det var rigtigt det jeg sagde.jeg ved ik hvad jeg sk... -
Gennemsnit?
ForumindlægHej..Hvad ligger jeres gennemsnit på?(årskarakterene)..Vær nu ærlig ;) -
hjælp til dansk stil ...
ForumindlægJa jeg har jo en stil for... Emnet hedder: Årets pressefoto 1995. Det går ud på at man endten skal skrive et essay, en historie eller en artikel til et billede der hører med. På billedet er der nogle børn der danser, og nogle andre børn der kigger på. Det ser ud til at billedet er taget i Bosnien... -
Eksamenslæsning
ForumindlægEr så heldig at skulle op i historie til min afsluttende studentereksamen. Er ved at planlægge min læseferie, og kunne godt bruge nogle råd til, hvordan man griber det an, når man skla læse til en historieeksamen ? Har tænkt mig at starte med et emne. Skal man så læse det kronologisk? ELler førs... -
Hvordan kan man behandle emnet "Doping" i de forskellige fag?
ForumindlægHej Alle! Jeg er lige igang med at forberede mit oplæg til den mundtlige del af AT-eksamen. Det overordnede emne er, "Fremtiden - visioner og forudsigelser" og mit underemne hedder, "Doping i sportsverdenen". Jeg vil så høre om I har nogle idéer til, hvordan MIT underemne (Dop... -
HJÆLP, please:D Åben slutning?
ForumindlægHej og goddav allesammen, Jeg vil gerne spørge mht. den her tekst: "Mathias rejste sig, sagde: "hej hej", og begyndte sin vej hjem. Hvad skete der med ham senere hen? Hvem hved? men en ting er sikker; han kom aldrig hjem." 1. Er det en åben slutning? 2. Er det o.k selv... -
AT - metoder når man redegør
ForumindlægHej Derude :) Jeg skriver AT-projekt i Engelsk(humaniora) og Historie(samfundsvidenskab). Mit spørgsmål lyder: Hvis man arbejder ud fra de taksonomiske niveauer (Bloom), skal man (kan man) skrive hvilke metoder man benytter når man redegør? man redegør jo for teorier (hvilket jo skal med i metod... -
SRP emner (skal inddrage Samfundsfag A og/eller Engelsk A)
ForumindlægHej, jeg har overvejet nogle emner til min afsluttende SRP. Vil sætte stor pris på feedback om disse emner. Er emnerne overhovedet velegnet til en SRP? Håber meget I kan hjælpe. Jeg er meget glad for faget Historie, så havde derfor overvejet disse 2 emner indefor faget: 1. Emne. Twilight saga... -
Børskrakket på Wall Street
Forumindlæghej, jeg har valgt at skrive Historie opgave om Børskrakket på Wall Street. mit udgangspunkt er hvilken indflydelse det havde for USA. jeg ville Derfor høre, om der var nogen som sad med netop en opg der omhandlede det, som jeg kunne få lidt inspiration fra.jeg har allerede set en her på studi, m... -
Huxley-Wilberforce-debatten - hvor? (links + hjælp)
ForumindlægHej. Jeg har AT om Darwin og hans evolutionsteori som blev publiceret i 1859.. (Historie A + Biologi B) I historiedelen har jeg tænkt mig at redegøre for hvordan samfundet reagerede på hans teori, men mangler nogle kilder. Jeg har set at nogle har skrevet om Huxley-Wilberforce-debatten men hvad g... -
Mini stil
ForumindlægJeg har skrevet en lille historie om en narrestreg på tysk. Hvis der er nogen der vil rette den, kan de skrive, så kan jeg sende den til jeres indbakke, i har her inde eller på privat email. :)
