Søgning på: dansk sprogpolitik. Resultater: 18781 til 18800 af 40954
-
Valuta
ForumindlægDe 20. olympiske vinterlege finder sted i Torino i Italien i februar 2006. Kamilla og hendes forældre har købt billetter til åbningen. Billetterne kostede i alt 750 euro. Kursen på euro er 754. Skal man ikke gange 750 med 754. Men jeg synes bare det giver et meget højt tal. Men er 1 euro ik... -
Spørgesmål om Atomer.
ForumindlægHej, er igang med at lave aflevering om et atom jeg selv må bestemmer. Nu har jeg valgt atomet Bor. Men jeg kan simphelt ikke finde ud af hvor mange elektroner der er. Jeg ved godt af neutroner og elektroner er det samme antal, men ved ikke hvordan jeg finder antallet af neutroner. Jeg skal også... -
Kærlighed - rockgruppe/salme
ForumindlægHej, ville lige høre om der er nogen der kan komme i tanke om en eller anden moderne gruppe (rock-gruppe el lign.) der har brugt en gammel salme eller koral i en af deres sange, eller bare har lavet en sang, der nodemæssigt (ikke tekstmæssigt) minder om en gammel salme... Jeg ved at den findes, d... -
AT - Epo og metode
ForumindlægEr ved at lave en opgave om Epo . Mine problemstillinger er: Hvorfor bruger cykelrytteren Epo? Hvor udbredt er Epo indenfor cykelsporten? - Er der nogen der kender nogle gode hjemmesider til at besvare disse.. Nogen der ved hvad metode man skal bruge i Idræt ? -
Fransk i HTX
ForumindlægJeg vil gerne spørge jer noget vdr. frans i HTX, da jeg skal efter sommerferie skal starte på gymnasium. Er der mange elever som vælger frans i HTX? Hvis man gerne ønsker at have fransk, skal man så har det i 3 år eller bestemmer man selv, hvor langt tid man vil have det? Er det vigtigt at have f... -
Dækker 3 naturfag: biologi, geografi og fysik
Forumindlæghej SP. jeg skal i gang med naturfag og har trukket emne "Bæredygtig energiforsyning på lokalt og globalt plan" problemstilling lyder som følgende. Udarbejd en god problemstilling der sætter spørgsmålstegn ved et relevant underemne til overemnet og som dækker alle tre naturfag. Skal jeg... -
Hvilken luftart kan brænde?
ForumindlægHej jeg sidder her med en stak fysik/kemi papierer, som jeg skal have udfyldt men jeg kan simpelhen ikke huske, hvad svaret er til dette spørgsmål. "Hvilken følgende luftart kan brænde?" nitrogen hydrogen oxygen carbondioxid -
Gasser i det periodiske system? Og hvad er mendelejev?
ForumindlægHvilke grundstoffer er gasser i det periodiske system? Og hvad er mendelejev? -
Jean-Jacques Rousseau
ForumindlægHvad blev Rousseau kendt for? Han havde jo mange holdninger om ting, men hvad var hans ¨mærkesag¨, og hvad gik den ud på? -
1.verdenskrig
ForumindlægHej :) Opstil de 5 vigtigste grunde til at 1.verdenskrig begyndte ??? tak :) -
Spansk flertal substantiver
ForumindlægHej Jeg har lige et spørgsmål til en sætning, og håber nogle vil rette den. Jeg beundrer malerne - me admirar pintores For mig lyder det helt mærkeligt, men jeg forstår ikke hvordan jeg ellers skal skrive substantivet. -
Linje eller linie?
ForumindlægJeg har længe undret mig over denne her spørgsmål: Hedder det linje eller linie? Nogle gange ser jeg at det staves linje. Andre gange ser den staves linie. Hvordan staves det rigtigt? -
Filtrering
ForumindlægJeg har kigger lidt rundt på nettet og her på studieportalen, men jeg kan desværre ikke finde noget om filtrering. Så jeg tænkte på om i kendte nogle sider, eller kunne fortælle lidt om det. Jeg ved at det bruges til at skille et stof og en væske ad. Den eneste side jeg har fundet noget på, er... -
spansk oversættelse
ForumindlægHej :) er der nogen der vil se om jeg har nogle fejl i min spansk oversættelse? Eufemia bor ikke hjemme hos sin far, Hilario, fordi han bor i La Playa Ventanilla, som ligger 13 kilometer fra tonameca. Der er ikke transportforbindelser mellem la Playa Ventanilla og tonameca, og derfor er det nødv... -
Fp9
ForumindlægHej SP. Skal skrive en stil fp9 engelsk december 2019, som skal afleveres i morgen Nogle der ved hvad fp9 engelsk december 2019 hvad man skal skrive om? -
Exoterme og endoterme reaktioner
ForumindlægHejderude Hvilken betydning har temperaturændringer for exoterme og endoterme reaktioner? Vil meget gerne be om en længere og begrundet forklaring. Tak på forhånd! -
"Få"?
ForumindlægHvordan siger man "få"? Jeg tror ikke det er bekommen, da det ikke giver mening: Jeg får det dårligt, når jeg tænker på (...) Nogen der kunne hjælpe med sætningen... -
Universets alder
ForumindlægHej Hvordan finder jeg ud af universets alder? (ved hjælp af formlen) -
Opgave om iran
ForumindlægHej. Jeg skal skrive en opgave om Iran. Opgaven skal bl.a. indeholde: Kort historisk afsnit,. Beskrivelse af naturområder, som bl.a. Bjerge, ørken,skov, hav og vulkanisme. Evt. selvstændighed fra kolonimagt. Beskrivelse af hvordan klimaet er? Hvilken klimazone ligger landet/regionen i? Erhvervsfo... -
Jura
ForumindlægHej alle, Hvilke andre steder end KU kan man læse Jura? og hvad er adgangskravet? mvh Mia
