Søgning på: srp biologi historie. Resultater: 18781 til 18800 af 28854
-
Henvisninger
ForumindlægJeg er tvivl om jeg skal lave henvisninger i dansk SSO. Jeg laver selfølgelig henvisninger til citater fra min roman, men skal jeg også henvise til min sekundær litt. hvis jeg bruger noget derfra ?? Altså jeg tænker ikke på hvis jeg også bruger citater derfra for så skal jeg selvfølgelig henvise,... -
analyse: Angsten af Søren Ulrik Thomsen
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe mig med en analyse af Angsten? -
Primær/sekundær kilde
ForumindlægHej Hvis jeg anvender en kilde fra en bog, som refererer til en dagbog, er det så korrekt, at kilden i bogen er en primær førstehåndskilde, og at kilden bliver til en sekundær førstehåndskilde, når jeg refererer til kilden i bogen? -
Ondskab novelle! HJÆLP!
ForumindlægJeg har til i morgen at lave en synopsis op en novelle om ondskab! Nogle der kan hjælpe mig med at finde en kendt novelle? Den må maks være på 8 sider, men helst på 3-5 sider! På forhånd tak!! -
Engelsk
ForumindlægHej :) jeg har forsøgt at finde flere forskellige råd omkring forberedelse til mundtlig engelsk men enten har opslaget været for gammelt eller på for lavt niveau. Derfor vil jeg spørge om i har nogle råd til hvordan man får en nogenlunde karakter i engelsk? Jeg er begyndt at læse teksterne... -
ødipus - komplekset, please det haster!
ForumindlægHej jeg skal snart op til old eksamen, og ville spørge om der er nogen af jer der har noget om Ødipus og Ødipuskomplekset? .. har virkelig svært ved det.. håber der vil være noget der vil hjælpe.. -
Kan man starte en novelle sådan?
Forumindlæger det mugligt at starte en novelle såden her: Alle byen kender til "natten." Den nat to unge var ude at fiske. Kender du den ikke? Lad mig fortælle. -
Vejledning til eksamen
ForumindlægHer er der en vejledning, eftersom så mange har efterspurgt sådan en. -
hvad er bedst?
ForumindlægHej :) Jeg vil gerne spørge om det er bedst at man holder analysedelen adskilt fra metodedelen til AT-eksamen. Dvs. først fortælle om de analyser man har foretaget i ca. 3 min, og derefter snakke om metoderne man har anvendt i ca. 5? eller er det bedst at blande det hele sammen, på en måd... -
bestået ???
Forumindlæghey folkens jeg går i 2g nu og sagen er at jeg har dumpet samlet i matematik fordi jeg fik 2 mundligt og 0 skriftlig årskarakter og 00 til skriftlig eksamen dvs at jeg er dumpet . Men mit snit generalt er på 6,7 så det er jo egentlig fint nok , men kan jeg godt gå videre selvom jeg har dumpet i... -
3. personsfortæller
ForumindlægHej. Kan nogen sige mig, hvad der ligger i, at der er benyttet 3. personsfortæller? På forhånd tak! /martinrv -
Apartheid - Er dette redegørende eller analyserende?
ForumindlægHejsa. Lige et enkelt spørgsmål. Sidder og taster løs på min DHO med apartheid som hovedemne. Først har jeg tænkt mig at redegøre for indførelsen af apartheid, modstandsbevægelserne og faldet af apartheid til sidst. Dernæst vil jeg analysere årsagerne til apartheid og komme ind på nogle af ... -
Problemformulering :S
ForumindlægJeg sidder og skal skrive synopsis, men har rigtig svært ved at finde på en god problemformulering.. så håber virkelig der er nogen der kan hjælpe mig.. Jeg har om Owells 1984, menneskerettighederne og overvågningssamfundet.. Jeg ville være SÅ glad hvis i kunne hjælpe mig ! -
Miljøet i Kill Bill 2
ForumindlægHej jeg har fået til opgave at lave en miljøanalyse til Kill Bill 2. Hvordan skal det forstås? Skal jeg bare beskrive det fysiske miljø? "Det foregår i et amerikansk ørkenmiljø", eller hvordan skal miljøanalyse forstås? -
American identity
ForumindlægHvis man trækker dette emne, er jeg ikke sikker på at jeg helt forstår hvordan jeg kan drage paralleller. Min lærer var ikke særlig omhyggelig med at gennemgå dette emne, da det var det sidste emne vi havde om i år, så ville lige høre nogle forslag på, om i har nogle hovedtræk fra emnet der ka... -
Dramaturgisk tekstanalyse - Liv og død på cafe olfert fisher
ForumindlægHej allesammen. Jeg er i gang med at lave en dramaturgisk tekstanalyse af dramaet "Liv og død på cafe olfert fisher".. Jeg har dog ikke rigtig nogen erfaring med dramaturgiske tekstanalyser - og vil høre om nogle har?? Der skulle vel ikke væren nogen der har en liggende på et hvilket... -
Fysik - Energi og energiomdannelse
ForumindlægSkal til mundligt fysik b, eksamen og har fået et spørgsmål om energi og energiomdannelse. Er der en der ligger inde med en disposition til netop det emne "energi og energiomdannelse" som jeg kan få lidt inspiration af? For ved simpelthen ikke hvad jeg skal komme ind på. -
Den Dialektiske Metode??
ForumindlægHejsa, jeg skal op i old imorgen og er ved at få styr på de sidste ting. Jeg kan stadig ikke helt finde ud af hvad den "dialektiske metode" er/går ud på? Jeg ved det var den metode Sokrates anvende når han gik rundt og udspurgte folk i Athens gader, men er der ikke en, som kan forkla... -
Judas
ForumindlægDa Judas havde forrådt Jesus, indså han at det han havde gjort var forkert. Og han "afleverede" også de 30 sølvpenge han havde fået som belønning, og hængte sig. I Matthæusevangeliet står der skrevet: Da Judas, som forrådte ham, så, at han var blevet dømt, angrede han og bragte de tred... -
Har jeg bestået HF, 1 år?
ForumindlægHej, jeg går på HF og er igang med mit 1 år, har lige været til nogle af de første eksamener hvor jeg fik henholdsvis 7 i billedkunst (c niveau) 4 i matematik mundtlig (c niveau), og har to eksamener tilbage. Min matematik skriftlig er jeg meget i tvivl om hvordan er gået, da matematik og and...
