Søgning på: srp historie fysik. Resultater: 18781 til 18800 af 36784
-
Krønike
ForumindlægHej, Jeg har netop trukket mit eksamensspørgsmål i historie, og en af de vedlagte kilder er et uddrag af en krønike. Men hvordan behandler jeg en krønike mht. kildekritik? På forhånd tak! -
Digitaliseringen (Kamera) - Hvilke bøger?
ForumindlægHej Studieportalen Jeg skal til at skrive en afsluttende opgave for Teknologi Historie. Jeg har valgt at fokusere på det Digitale Kamera og dens teknologiske historie. Nogen af jer derude der kender til nogle bøger/info der beskriver det Digitale Kameras historie fra da det først blev opfundet ... -
Fra enevældens fald til demokrati 1830-1849.
Forumindlægjeg skal skrive en eksamensopgave i historie som skal handle om fra enevældens fald til demokrati 1830-1849. jeg er bare lidt i tvivl om hvad hovedpunkterne kan være? -
Wilsons 14 punkte
ForumindlægHej, jeg sidder og skal op i morgen i historie! Jeg forstår bare ikke hvad Wilsons 14 punkter går ud på, og hvad meningen med dem er? -
Hvad er "idéhistoriske træk"?
ForumindlægI min dansk-historie opgave skal jeg "redegøre for Oplysningstidens centrale idéhistoriske træk". Hvad er det helt præcis at idéhistoriske træk er? -
Det Haster virkelig
ForumindlægHej er der nogen som kan hjælpe mig med en tidslinje overfor Dansk/historie?? Altså ved i noget om det det forskelige årstaller ? -
Lektiehjælp!
ForumindlægHeysa! Hvis man har nogle problemer i historie og har brug for lektiehjælp, altså en som man betaler for at hjælpe en, hvor finder man dem så henne? -
Borgerretighedsbevægelsen (USA) ??
ForumindlægHey alle. Er der Nogen der har nogle gode noter om borgerretighedsbevægelsen ? Jeg har nemlig ikke helt styr på historien og hvad der skete, altså bare det vigtigste . Mvh. Camilla :D -
cæsars betydning for romerriget?
ForumindlægHvad kom (julius) cæsar til at betyde for romerrigets videre historie? er der evt nogle bøger jeg kan bruge? -
Interview - 1.hånds eller 2.håndskilde??
ForumindlægEr et interview en førstehånds eller en andenhåndskilde? det er jo journalisten der vælger hvad der skal med og ikke med, så på den måde er historien jo bearbejdet? men jeg ved ikke...? Har I nogle erfaringer omkring dét? -
Pinlig spørgsmål.
ForumindlægLige spørge om noget hurtigt, når man diskutere i historie er det nutid eller datid? (Ja, jeg burde vide det, pinligt) -
hjælp
ForumindlægHej, Jeg har brug for hjælp til historie. Jeg skal læse to kilder hvor jeg skal besvare dem, men det er jeg ikke så god til. Er der nogle der vil hjælp med det. -
Eksamen - gode fif?
ForumindlægHej alle dem som har været oppe i historie eksamen (24timers) på A-niveau.. Har i ikke en masse fif som I vil gi videre? Tusind tak -
AT-eksamen
ForumindlægHey Er der nogen der vil kigge på min analyse af to historie kilder fra anden verdenskrig? Jeg er nemlig i tvilv om jeg har lavet det rigtigt. -
Die Partei hat immer Recht - hjælp!?
ForumindlægHej! Er der nogle der kan fortælle mig hvad dette digt egentlig handler om? Jeg er så dårlig til sådan noget historie noget i tysk :/ Tak på forhånd! -
Nazisme problemstilling
ForumindlægJeg skal i Historie ( 8 klasse) lave en problemstilling ud fra nazisme under anden verdenskrig, nogle ideer? På forhånd tak -
muligheder og begrænsninger
Forumindlæghejsa :) er der nogen derude der kan fortælle mig hvad historie og bioteknologis muligheder og begrænsninger er?? skriver om Aids :( tusind tak på forhånd :D -
kilder
ForumindlægHej,. Jeg skal op i historie imorgen. Men, forstår ikke.. hvordan kan man se om en kilde er en første eller andenhåndskilde? og endvidere primær eller sekundær. Hvordan finder man frem til det?:) Hilsen Catrine -
AT- eksamen
ForumindlægHej allesammen.. Jeg skal til eksamen i AT, hvor emnet er kommunikation.. Jeg har valgt fagene Historie og Matematik.. Har i nogle gode ideer til, hvad man kunne skrive om? :) -
Skriftlig eksamen
ForumindlægHvor meget tæller det ned hvis man har misset en vigtig pointe i novellen, men alligevel har fået en god analyse og fortolkning ud af historien? :)
