Søgning på: tysk disposition eksempel. Resultater: 18781 til 18800 af 36005
  • an eller auf

    Forumindlæg
    Jeg sidder men tysk stil og skal skrive en sætning: Når jeg har fri, kører jeg op på rideskolen. Hvordan kan korrekt oversættes? hvad er forskellen på an og auf?
  • Lektiehjælp???

    Forumindlæg
    Til næste år skal jeg på gym, stx. Tænkte på om der er nogen der tilbyder lektiehjælp omkring Køge / Solrød? Fagene er tysk og engelsk (Hvad skal du have for det?) Mvh. Camilla
  • Synopsis - Jugend in der DDR

    Forumindlæg
    Er i gang med at lave en tysk synopse om ungdommen i DDR. Er nået omkring halvvejs, men er gået lidt i stå. Er der nogen, der har tid og lyst til at kigge på den og komme med forslag til tilføjelser. Tak :)
  • Smidt ud af

    Forumindlæg
    Hvordan siger man 'han bliver smidt ud af skolen' på tysk? Jeg har forsøgt mig med: "er wird hinauswerfen aus der Schule" men synes, at det lyder sært.
  • Hjælp, er gået i stå...

    Forumindlæg
    Jeg er gået i stå med min forberedelse til tysk eksamen om nachkriegsliteratur. Er der nogen som har nogle inputs til teksten die rote katze eller noget analyse?
  • TIL T83

    Forumindlæg
    Hej T83, Jeg ved ikke om du har set den besked jeg har sendt dig. Men, har du lyst og mod på at rette en tysk-opgave? Du ville redde mit liv og sikre dig god karma?;) På forhånd tak!
  • Nogle der har skrevet stil om: Mädchen entdecken ihren traumberuf

    Forumindlæg
    Heej.. Jeg prøver at finde en tysk stil som hedder Mädchen entdecken ihren traumberuf, er der måske en som har skrevet den som vil sende den til mig..?? Så ville jeg blive glad :) Hilsen Kathrine
  • SSO... Problemer!!!

    Forumindlæg
    hey... jeg skal skrive om jødeforfølgelsen 1933-1945... men har et lille problem... kan ikke finde nogle links eller bøger, hvor der står hvor meget matrialle eller mandskab, tyskerne brugte på at forflytte jøderne.... Hjælp!!!
  • rettelse af en lille sætning

    Forumindlæg
    Der skal rettes en sætning.. Hvad ville i skrive herunder, på tysk: Er sollte brauchen dem für dass fliehen nach West-Berlin. Han skulle bruge dem for at flygte til Vestberlin. På forhånd tak..
  • Haster

    Forumindlæg
    Er der nogen der kan fortælle mig hvor lange de forskellige punkter (redegørelse, analyse, diskussion osv.) skal være når man skriver SSO i tysk? Er der forresten nogle der ved noget om den socialistisk fremstillede helt i DDR?
  • Krop og identitet

    Forumindlæg
    Jeg skal skrive på tysk hvordan kan man via kroppen og ens udseende vise hvilken identitet man har.. Er der nogen der har nogen ide om det, eller en holdning til det? Knus Mette
  • Hjælp

    Forumindlæg
    Hej jeg skal lave nogle spøgrsmål på tysk med ordene Aus, bei, mit, nach, seit, von, zu. Nogle der kan komme med nogle ideer
  • Tyyyyysk

    Forumindlæg
    Heey Guys. jeg har lige brug for hjælp her. Jeg er gået i stå med at oversætte en sætning fra tysk til dansk. kan i hjælpe mig. Sætningen er : " Hun har især syntes godt om teksterne".???
  • Hør her børn.

    Forumindlæg
    Hvad er den korrekte tyske vending for dette udtryk, "Hør her børn"? Umiddelbart ville jeg sige "Høren Sie Kindern zu", men det lyder forkert. På forhånd tak.
  • Eksamen

    Forumindlæg
    Hej alle.. har lige været op til tysk eksamen på a niveau, ville høre om nogen ville kigge min opgave igennem og eventuelt komme med et bud på karakter? Jeg sender det privat, når i har svaret..
  • Stærke og svage verber.

    Forumindlæg
    jeg sidder med en lille tysk opgave, og jeg mangler nogle få ord. men jeg kan bare ikke finde ud af om de er stærke eller svage. - ordene: schaffen, achten, bestellen.
  • Oya; Das buch

    Forumindlæg
    Hej allesammen herinde. Jeg ville lige hører om der var nogle herinde som har læst bogen Oya? Om den tyske pige som bliver tvunget til tyrkiet af sine forældre. Mvh. Frederik
  • Ikke opfylder opgaveformuleringen

    Forumindlæg
    Hvis man i en dansk/engelsk/fransk/tysk/etc. opgave ikke følger opgaveformuleringen og besvarer denne, hvad er så en passende karakter? Jeg vil selv mene, at det er 2/6 (ny/gammel), dvs. lige bestået
  • Gode hjælper?

    Forumindlæg
    Er der nogle herinde i studieportalen, som kan hjælpe mig med en tysk oversættelse..? og det handler om grammatik.. så please bare nogle, som kan give mig en hjælpende hånd så er jeg glad... Tak på forhånd :)
  • Analyse af "Die Neue Wohnung"

    Forumindlæg
    Hej, er der nogle der har arbejdet med den tyske tekst "Die Neue Wohnung" af Claudia Rusch og har nogle gode noter eller idéer til perspektivering? i så fald modtages al hjælp med kyshånd :)