Søgning på: Almen Studieforberedelse (AT). Resultater: 18821 til 18840 af 325233
  • Ligevægt og pH (buffer)

    Forumindlæg
    Hej. Jeg har svært med at løse denne opgave om buffer... hvad skal man gøre for at finde pH når den fortyndes...? Jeg har vedhæftet opgavebeskrivelsen. TUSIND TAK PÅ FORHÅND!
  • dipol

    Forumindlæg
    hej, hvorfor har CO2 ikke en dipol? har det noget at gøre med at det er upolært eller en gas?? håber nogen kan hjælpe mig :)
  • HJÆLP TIL NIVEAU B OPGAVE

    Forumindlæg
    Hej :) Er der en eller flere der mod betaling kunne tænke sig, at hjælp mig med at løse min matematik opgave på B niveau?
  • Aksiomer og tautologier

    Forumindlæg
    Hej alle sammen. Jeg har stødt ind i noget, som jeg har haft lidt svært ved at forstå (eller i hvert fald at finde et konkret eksempel på). En tautologi er et udsagn, som er sandt for alle de sandhedsværdier, som udsagnets variable kan tage. Man siger, at sande matematiske udsagn er tautologier...
  • old --> tyrami

    Forumindlæg
    OLDTIDSKUNDSKAB. Hjæælp, prøver at finde en defination på "tyrami", men uden held.... jeg ved at det er et eller andet militær agtigt, men hvordan skal man lige forklare det?
  • Er dette elektromagnetisme - hvorfor?

    Forumindlæg
    Er det elektromagnetisme, at få en pære til, at lyse? Fx. hvis jeg sætter den i et kredsløb med en strømforsyner.
  • Frit fald

    Forumindlæg
    Hvordan er man kommet frem til, at under frit fald (uden luftmodstand), at v2 = 2gs ? Hvor har man udledt det fra?
  • makro i latex

    Forumindlæg
    kan jeg ikke bare definere en makro i latex så jeg er fri for at skrive \ ved at trykke på ctrl+alt ?
  • PCR

    Forumindlæg
    Hej Jeg har bare et spørgsmål som jeg har svært ved at svare på: Hvordan bruges PCR til at identificere polyphormism i DNA? Nogle der kan hjælpe
  • Hurtigt spørgsmål

    Forumindlæg
    Hej Er det korrekt at sige, at sollysets energi vil blive optaget af bladenes celler gennem en endoterm proces?
  • Vigtig

    Forumindlæg
    Er der nogle som kan hjælpe mig med at forstå hvad der er vigtigt i denne her historie? Har selv lavet andre 2 som var nemme, men denne her er svært at forstå Tak på forhånd
  • Perspektivering til Ernst og Lyset

    Forumindlæg
    Jeg mangler at finde noget, at perspektivere til Ernst og Lyset. Det kunne være en anden kortfilm, en bog eller noget helt andet. Mange tak!
  • motiverernde ansøgning kvote 2

    Forumindlæg
    jeg har brug for en motivernde ansøgning til sygeplejerske uddannelsen at få inspiration. kan i være sød at sende mig til min mail. tak
  • Klage over eksamenskarakterer

    Forumindlæg
    Hej, jeg har fået 00 i billedkunst. Kan det svare sig at klage over det? Synes selv, at jeg har præsteret ok.
  • Sandsynlighedsregning

    Forumindlæg
    Når man har 10 minutter til at fortælle om sandsynlighedsregning i spil, hvad er så vigtigt at have med? Selvfølgelig noget med sandsynlighedsfelt og hændelse. Hvad med stokastisk variabel, binomialfordeling og kombinatorik?
  • Sommerskole for gymnasieelver?

    Forumindlæg
    Findes der sommerskole for gymnasieelver? I mit tilfælde ønsker jeg at bruge min sommerferie på at blive bedre klædt på til 3.G.
  • Sygeksamen

    Forumindlæg
    Har skolen mulighed for at arrangere en sygeeksamen hvis man bliver tagey i snyd? Altså hvis rektoren vælger at være sød?
  • Kildekritik, historie eksamen:

    Forumindlæg
    Skal man til historie eksamen vælge at snakke om hvordan man har været kildekritisk, snakke om at det er en primær/sekundær kilde osv?
  • 9 klasse

    Forumindlæg
    Hej! jeg skal starte i 9 klasse efter sommerferien og jeg tænkte at spørge jer derude om at hvordan man skal forberede sig? nogle råd?
  • Oversættelse

    Forumindlæg
    Hej allesammen. Har en spansk oversættelse, som jeg tvivler meget på. Er der mon nogen som har lyst til at hjælpe med at rette den ? Tak på forhånd :-)