Søgning på: SRP historie. Resultater: 18821 til 18840 af 22627
-
Matematik som naturvidenskabeligt fag
ForumindlægMatematik bliver traditionelt placeret i det naturvidenskabelige fakultet, selvom det egentlig ikke er et naturvidenskabeligt fag. Er det tilladt at skrive i fx matematik og biologi, hvis man grundigt redegør for at forskellige metoder bruges i de to fag? Så vidt jeg har forstået er det fagene... -
republikanere og demokrater
ForumindlægHej derude Jeg skal fortælle lidt om det amerikanske beslutnings system her vil jeg inddrage reoublikanernes og demokraternes syn på Cuba hver især. Nogle der kan hjælpe mig. Jeg ved at Obama har åbnet op for Cuba. Men er der nogle der sådan kan sammenligne det med den ideologi de tror på o... -
Meget enkelt spørgsmål! :-)) Håber I vil kigge
ForumindlægJeg sidder i øjeblikket og analyserer på en dansk novelle, hvori der bliver gjort brug af en stengun, altså en pistol. Jeg er nu kommet til symboler og jeg bliver ved med at komme lidt tilbage til, at denne stengun kunne symbolisere et eller andet.. Men hvad kære mennesker, har I et byd på, hva... -
Engelsk oversættelse
ForumindlægDet her er nogle udpluk fra en oversættelse jeg skal oversætte til engelsk, men er ikke helt sikker på om det er rigtigt. 1:hvor hele historien bliver fortalt: Where the whole story is told. 2:Før man bliver sluppet ind i salen: before you is .....in the hall. 3: Der sker en masse på disse bil... -
AT: Menneskets forhold til naturen
ForumindlægHej folkens, Vi er i gang med at arbejde med emnet 'Menneskets forhold til naturen', og har fagene Historie A og Religion C. Vi vil gerne finde ud af hvordan menneskets forhold til naturen, bliver fremstillet, med ugangspunkt i en religon (Islam eller Kristendom). Vi vil gerne se om der ... -
Oversættelse af 2 linjer
ForumindlægNogen som kan oversætte disse to linjer? De 2 linjer: På billedet kan man se en ung kvinde, som sidder foran et hus. Når du har oversat disse sætninger, skal du skrive en lille historie om billedet. Jeg har forsøgt selv man kan ikke få det rigtigt... Mit bud er: Auf dem Bild sieht man ein... -
Danskhed
ForumindlægHej Er der nogen der vil hjælpe mig med en historie opgave??? Jeg skal også have jeres mening og resten kan jeg ikke lave, for jeg forstår ikke. Hvis i har lavet en lignene opgave så skrive jeres e-mail... Vort modersmål er? *Skriv 10 udenlanske ord, som du ofte bruger uden at oversætte dem til d... -
hjælp til valg af emne under ungdomsoprør
Forumindlæghej folkens.. jeg har nu valgt emnet ungdomsoprør, til at skrive om i min Dansk/Historie opgave.. men skal have lavet en problemformulering til på fredag.. og ved ikke helt hvad jeg gerne vil beskæftige mig med under emnet.. vil helst undgå at det bliver for bredt. jeg vil gerne fokusere på nog... -
Ekspressionismen
ForumindlægHej er der nogle der evt. kunne prøve at forklare mig hvad ekspressionismen er? Og hvordan man brugte det omkring og efter første verdenskrig? Jeg har lidt svært ved at forstå det, da der står lidt forskelligt om det flere steder på nettet. Det er med henblik i Otto Dix maleri ''stormtroo... -
Espressionisme
ForumindlægHej er der nogle der evt. kunne prøve at forklare mig hvad ekspressionismen er? Og hvordan man brugte det omkring og efter første verdenskrig? Jeg har lidt svært ved at forstå det, da der står lidt forskelligt om det flere steder på nettet. Det er med henblik i Otto Dix maleri ''stormtroo... -
hjælp til dio
Forumindlægjeg skriver om USA's krise i 1930'erne men jeg synes ikke jeg kan få nok analyse/diskusion ind i min opgave og vil gerne høre hvordan i ville gribe det an.. analyse delen i min problemformulering er følgende: Jeg vil desuden analysere, hvilke indgreb man foretog for at afhjælpe krisen ... -
SSO - Korstog
ForumindlægJeg sidder med min SSO som jeg har valgt at skrive om katharerne i middelalderens frankrig. Jeg har lavet min redegørelse om deres historie og tro osv. Min opgaveformulering siger "giv en analyse ag katharernes tro, deres levevis og deres forhold til den katolske kirke". nu ved jeg bare... -
Historieopgave HF
ForumindlægHej Jeg skal aflevere en historie opgave i morgen og jeg er pga. personlige problemer, ikke engang startet. Har i nogen gode råd til at få meget inspiration? Eller ved hvor jeg kan finde nogle gode opgaver? Selvfølgelig må man ikke plagiere med at kopiere hele opgaven. Men nu hvor jeg har ... -
Større skriftlig opgave
ForumindlægHejsa:) Ville høre om der er en venlig sjæl som ville hjælpe mig med min større skriftlig opgvae(SSO) ? Jeg skal skrive inden for samfundsfag og historie. Men den venlige sjæl som gerne vil hjælpe må meget gerne se på om jeg har tegnsætnings-fejl og om der er nogle steder som slet ikke giver meni... -
Emperi, metode og teori
ForumindlægHeeey alle! Jeg har som emne: Kroppen som politisk projekt. Jeg har valgt at belyser hitlers visioner og hvordan han brugte kroppen. Jeg har det problem, som jeg også har haft med de forrige AT-synopsis, at jeg ikke ved hvad jeg skal skrive under emperi, metode og teori. Jeg har historie(hummani... -
AT: hjælp til rámmer for problemstillnger
ForumindlægJeg skal skrive om George Orwells dystopi 1984 i fagene Dansk og Historie og jeg har derfor valgt opgave B som lyder Du skal vælge en kunstnerisk, religiøs, teknologisk eller politisk vision/forudsigelse og forklare den sammenhæng, hvori den optræder og vurdere dens betydning. Du skal behandle e... -
Litteraturliste - HJÆLP ??
ForumindlægHEJ! Jeg er i gang med at lave min Dansk Historie Opgave, og jeg skal have skrevet mine bøger ind i min litteraturliste, men da den ene bog er skrevet og redigeret af et forfatterkollektiv med i alt 25 personer, ved jeg ikke lige helt hvordan jeg skal skrive den ind. Jeg har forsøgt mig, med ... -
Ny menneskeopfattelse
ForumindlægHej :) Jeg skal til at skrive afsluttende AT-opgave, og har valgt at skrive i fagene Histore og fysik. Mit emne er Det nye menneskesyn i renæssancen. Jeg skal arbejde på de 3 niveauer (redegørelse, analyse, vurdering) indenfor historie. Min redegørelse er Forudsætningerne for renæssancen. Mit... -
AT: Fukuyama's End of History
ForumindlægJeg skal i AT skrive om Fukuyama's End of History (1989), men mangler en dansk oversættelse af udgaven - har Historiens afslutning og det sidste mennekse (fra 1992), men det er en revideret og udvidet udgave i 250siders bogform - hvis nogle ligger inde med et sådan link ville det være skønt. ... -
Selvstuderende i ét fag
ForumindlægOkey, sidder i den fucked up situation at jeg åbenbart har taget 2 gange mediefag C som valgfag, som for det første har været spild af tid, men for det andet gør at jeg ikke kan få min studentereksamen! Det er en lang historie om hvordan det kunne ske, men det korte og det lange er at det er skol...
