Søgning på: Redegørelse for lille rødhætte. Resultater: 18841 til 18860 af 31547
-
Evt vinkling af landboreformerne
ForumindlægHej. Jeg skal til at skrive Da/his-opgave i historie og har valgt at have om Landboreformerne der blev gennemført i 1800-tallet. Jeg skal til at skrive problemformulering, og mangler inspiration til hvilken del af hele sagen jeg vil have min fokus på. Er der nogen der har et forslag til det kunne... -
Problemformulering
ForumindlægJeg har til min historie eksamen trukket emnet Muhammed, monoteisme og handel, og jeg har en anelse om hvor jeg vil hen med min problemformulering. Tror I denne foreløbige problemformulering er gyldig/noget man kan lave til en eksamen: Redegør for Pave urbans tale: Pave urban opfordrer til kors... -
SRP - hjælp til brainstorm omkring Guantanamo
ForumindlægHej allesammen. Som mange nok er igang med, er jeg ved at tage hul på SRP. Jeg skal redegøre for den amerikanske udenrigs- og sikkerhedspolitik efter d. 11/9 2001- OG kommer ind på Guantanamo-basens betydning i kampen mod terror. Det er det sidste jeg er i tvivl om, - jeg søger derfor hjælp til, ... -
Optimering
ForumindlægJeg er kørt fast i denne opgave!!!!! Redegør for løsning af en optimeringsopgave. Tag f.eks. udgangspunkt i nedenstående opgaveformulering: Hvis prisen på en vare er 10 kroner, dvs. at omsætningen på varen er OMS(x) = 10x og omkostningerne er givet ved OMK(x) = x2 – 10x + 50, så bestem d... -
Eksempel på opstilling af løsning af bevægelsesligningen for en rakets bevægelse i et tyngdefelt?
ForumindlægHej Jeg er ved at skrive SRP i fagene fysik og historie. jeg skriver om raketter og rumfart. Jeg er nu nået til fysikdelen, hvor jeg skal gøre rede for princippet bag fremdriften ved en raketopsendelse. Jeg går udfra at dette er raket princippet jeg skal skrive om? I min redegørelse skal der indg... -
Grafer.
Forumindlæghttp://www.uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF12/Proever%20og%20eksamen/120525%201stx121%20MAT%20A.ashx Nogen der kan hjælpe mig med opgave 6 uden hjælpemidler, hvor jeg skal redegøre for hvilken funktio... -
Obamas klimapolitik
ForumindlægHej alle Jeg er igang med at skrive SRP og vil gerne redegøre for Obamas klimapolitik. Det er bare enormt svært at finde hans nuværende officielle klimapolitik. Jeg har læst en masse forskellige artikler, men klimapolitiken skifter hele tiden afhængigt af hvor nyere de er, hvor tættere de er skr... -
Substitution i Pentan
ForumindlægEn blanding af 10 mL pentan og 10 mL bromvand, rystet. Blandingen anbringes i kraftigt lys, rystes igen, anbringes i lys igen osv.. Iagttag hvad der sker: Øverst halvdel bliver hvid og ugennemsigtigt. Reaktionsligning: nogen der kan hjælpe? Redegør for mulige reaktionsprodukter. Der dannes kun i... -
Novo Nordisk strategi
ForumindlægHej alle på studieportalen.. :) Nu sidder alle jo og skriver SRP i disse dage, og eftersom jeg har lidt svært ved at få redegjort for nogle enkle ting tænkte jeg at jeg måske kunne hente lidt hjælp herinde fra :)! Jeg har VØ og Engelsk, men min opgave er primært om Innovation i Novo Nordisk.. S... -
Samfundsfalig teori vedr. international terrorisme
ForumindlægHej Allesammen. Jeg er godt igang med at skrive min SRP opgave og ville høre om i måske kunne give mig nogle gode råd til hvordan jeg kan inddrage relevant historisk og samfundsfaglig viden, herunder teorier om international politik i min opgave. Opgaveformulering: 1. Redegør for begivenhedsforlø... -
SRP biologi down syndrom HJÆÆÆLP
Forumindlæghejsa. det er nu et par dage siden jeg har fået udleveret min problem formulering men jeg kan simpelthen ikke komme igang, da jeg ikke hvordan jeg skal starte. ville virkelig være glad hvis nogle der ude kunne hjælpe mig med hvad jeg skal skrive under hver problemstilling, så jeg ikke hele tiden ... -
Tvivl om planetbaners form
ForumindlægHej, jeg er igang med at skrive SRP I Historie og fysik, og jeg skal redegøre for hvorfor der herskede tvivl om planetbaners form. Mht historie har jeg skrevet noget omkring religions påvirkelse, men mht til fysik delen er jeg gået lidt i stå. Nogen der kan give mig et hint eller noget? :) Jeg ... -
SRP-opgave 9/11-21
ForumindlægJeg skriver eftersom jeg sidder med min SRP-opgave og har selv dannet mig nogle ideer om, hvad jeg skal skrive til de forskellige problemstillinger. I den forbindelse vil jeg hører om der var nogen, som havde lyst til at hjælpe med følgende: Redegørelse af hvordan de amerikanske myndigheder hav... -
ungdomshuset
ForumindlægHej! jeg skal lave en projekt om ungdomshuset med en Indledning - Trailer - Problemformulering(Ungdomshuset Jagtvej 69. Hvilken rolle har politikernes og ”Ungernes” forskellige syn på frihed og demokrati spillet for forløbet og udgangen af konflikten?) Redegørelse (fakta) ... -
HASTER - SRP 9/11-21 Myndighederne i tiden op til angrebet
ForumindlægJeg skriver eftersom jeg sidder med min SRP-opgave og har selv dannet mig nogle ideer om, hvad jeg skal skrive til de forskellige problemstillinger. I den forbindelse vil jeg hører om der var nogen, som havde lyst til at hjælpe med følgende: Redegørelse af hvordan de amerikanske myndigheder hav... -
Mundtlig prøve
ForumindlægHej. Jeg skal til mundtlig prøve i morgen i kemi, og har brug for hjælp. Vi har fået udleveret 12 spørgsmål, og jeg har brug for et svar på, hvad jeg skal gøre ved det sidste spørgsmål. Spørgsmålet lyder således Med udgangspunkt i en gennemgang af eksperimentet "bestemmelse af saltkoncentra... -
HJÆÆÆÆLP!!! SRP 9/11-21 myndighedernes håmdtering af terrortrusler forinden angrebet
ForumindlægJeg skriver eftersom jeg sidder med min SRP-opgave og har selv dannet mig nogle ideer om, hvad jeg skal skrive til de forskellige problemstillinger. I den forbindelse vil jeg hører om der var nogen, som havde lyst til at hjælpe med følgende: Redegørelse af hvordan de amerikanske myndigheder hav... -
9/11-21 HJÆÆÆLP til myndighedernes håndtering af terrortrusler op til 9/11-21
ForumindlægJeg skriver eftersom jeg sidder med min SRP-opgave og har selv dannet mig nogle ideer om, hvad jeg skal skrive til de forskellige problemstillinger. I den forbindelse vil jeg hører om du havde lyst til at hjælpe med følgende: Redegørelse af hvordan de amerikanske myndigheder havde håndteret ter... -
Hjælp til analyse af Drømmerne - Karen Blixen
ForumindlægJeg mangler en smule hjælp til at komme igang med at analysere drømmerne af Karen Blixen da jeg er i tvivl om hvad jeg skal begynde med ?! tænker lidt at jeg vil starte med at redegøre for hendes skrivestil og derefter hvordan den ses i hendes novelle men synes godt nok det er svært med hvad jeg... -
Kilder om middelalderen
Forumindlæghejsa derude Jeg er lige nu igang med at skrive min SRP om urtemedicin ( og generelt om medicin og helbredelse) i middelalderen. Jeg mangler dog en kilde eller to som kan hjælpe mig med at redegøre for syntes på religion, sygdom og helbredelse i Europa i middelalderen. Jeg har allerede ...
