Søgning på: dansk eksamen 2016. Resultater: 18841 til 18860 af 69074
  • "ond i sulet" Hvilken type novelle er det?

    Forumindlæg
    Hej. Jeg er i fuld gang med min synopsis i den danske mundtlige eksamen. jeg vil gerne vide hvad for en slags novelle det er. Hvis der er nogle har nogen ide'er, til hvad jeg mere kan skrive i min synopsis er de velkommen til at skrive det. Tak ! :)
  • Narcissisme eller postmodernisme

    Forumindlæg
    Hej. Jeg laver talepapir til AT eksamen. Emnet er "at være på" - selviscenesættelse.. Jeg skriver i psykologi og dansk.. jeg er bare blevet meget usikker nu, for jeg kan ikke lige se forskellen på narcissisme og postmodernisme? altså hvordan er individet? Håber I kan hjælpe :)
  • Fagenes muligheder og begrænsninger

    Forumindlæg
    Hej alle. jeg har søgt på dette emne og har ikke kunnet finde noget godt svar. Jeg skal om et par dage til AT eksamen, og skriver i den forbindelse om overvågning og påvirkningen af overvågning. Fagene er dansk og samf og jeg ville høre om nogle kunne forklare muligheder og begrænsninger indenfo...
  • Analyse af Præludium, Steen Steensen Blicher

    Forumindlæg
    Hej Alle Jeg sidder lige nu og læser op til FSA mundtlig dansk eksamen, men er gået i stå i min analyse af digtet Præludium, Trækfuglene, Steen Steensen Blicher. Er der nogle som evt. kan komme med noget sprogligt analyse hjælp, såsom billedsprog/ realplan.. På Forhånd tak
  • SØNDAG, CAMILLA CHRISTENSEN

    Forumindlæg
    Hej Alle! Jeg skal op i dansk mundtlig eksamen (synopse). jeg har valgt novellen Søndag som er skrevet af Camilla Christensen og jeg har valgt at gå i dybden med symbolerne, men hvis der er nogle herinde som har godt styr på symbolerne i teksten ville det være fint hvis i skrev!
  • START

    Forumindlæg
    Hej. Nogen der har nogle forslag til hvordan man kan starte samtalen, når man er til engelsk eksamen. altså i dansk starter man med at sige, jeg har trukket det og det og det handler om bla bla bla . Håber i forstår hvad jeg mener På forhånd tak :)
  • Platon

    Forumindlæg
    Vi har haft om Platons hulebillede i dansk, men jeg har aldrig fuldstændig forstået det! Hvis der er nogle, der kan forklare mig det meget simpelt, ville det være en kæmpe hjælp. Jeg har nemlig trukket romantikkens digte til eksamen, og platons hulebillede kunne godt være relevant. På forhånd tak!
  • Symbolik på glas

    Forumindlæg
    Hej alle sammen. jeg sidder lige med en novelle jeg skal analyse (dansk eksamen) jeg mangler dog lidt hjælp. Nogle der kan hjælpe mig med hvad ting i glas kan betyde altså dens symbol? :)
  • Freud ægget

    Forumindlæg
    Hej alle sammen. Til min dansk eksamen, har jeg valgt at have om Klods Hans, så jeg vil hører om der er nogen der vil fortælle mig hvordan man sætter Klods Hans' ind i "freud ægget" ? Bare lidt hjælp, vil hjælpe meget. På forhånd, mange tak :-)
  • Temaerne i stjerneskælv

    Forumindlæg
    Jeg er i gang med forberedelse til dansk eksamen i morgen, og er derfor nød til at gå nogle af de opgivet tekster igennem. Er der nogle der kan hjælpe mig med hvilke temaer der er i bogen Stjerneskælv af Anders Johansen? Tak på forhånd :)
  • perspektivering/samligning

    Forumindlæg
    Hej alle, jeg skal til dansk eksamen i morgen og har brug for hjælp jeg skal snakke om "danmark mit fædreland" af H.c. Andersen og den skal jeg perspektivere/samligne med "der er et yndigt land" nogen der har gode ting til det ;) hvor der er fællestræk osv. !;) på forhån...
  • OPLÆG TIL DANSKEKSAMEN !

    Forumindlæg
    Hej! Er der nogen af jer, der har nogen danskoplæg til mundtlig danskeksamen liggende, som de eventuelt vil sende ( [email protected] )? Send, send, send - for jeg mangler alt den supplering, jeg kan få - da jeg skal op til dansk på tirsdag som den afsluttende eksamen. På forhånd tak. - ...
  • Noveller med intertekstualitet

    Forumindlæg
    Hejsa! Jeg er en afgangselev i niende klasse, der skal op til mundtlig eksamen i dansk om en måneds tid. Jeg har trukket fokusområdet "intertekstualitet", men jeg døjer med at finde en novelle, der indeholder det. Er der nogen der har nogle forslag? Alt kan bruges. På forhånd, tak! :)
  • Perspektivering til Børn af Tove Ditlevsen

    Forumindlæg
    Hej jeg skal op til eksamen i dansk og har valgt at analysere digtet "børn" af Tove Ditlevsen. Nu skal jeg finde et tekst som jeg kan perspektivere til, men jeg kan ikke finde nogle. Nogle som kan hjælpe?
  • Analysering af "flugten fra opvasken"

    Forumindlæg
    Skal til dansk eksamen om to uger, hvor jeg skal analysere Tove Ditlevsens essay; "flugten fra opvasken", men jeg finder det ret svært. Er der nogen, der måske har analyseret den før, eller kan hjælpe mig? Ville jeg sætte kæmpe stor pris på! Tak:,)
  • Klumme analyse: Genre

    Forumindlæg
    Hejsa, Er ved at analysere en klumme i forbindelse med dansk eksamen. Jeg skal snakke om genre og undergenre blandt andet. Men er blevet i tvivl om hvad der er af undergenre. Jeg kan ikke rigtig finde noget om det på nettet. Nogen der kan hjælpe? :)
  • Analyse af en mediebegivenhed

    Forumindlæg
    Hej alle sammen! Jeg skal op til dansk mundlig eksamen om en uge, og har virkelig brug for hjælp. Jeg kan ikke finde frem til hvad budskabet med novellen "en mediebegivenhed" af Villy Sørensen er. Har også lidt besvær med hvorfor den egentlig hedder "en mediebegivenhed... På forhån...
  • Prøveform A eller B?

    Forumindlæg
    Jeg er kommet lidt i tvivl omkring prøveformerne til afgangsprøven i dansk mundtlig. Hvornår får man at vide hvilken prøveform man har og hvordan bestemmes det? Jeg har nemlig allerede set folk herinde der skriver om at de har trukket et bestemt emne til eksamen.
  • Hjælp!!

    Forumindlæg
    Her til sommer skal jeg op i mundtelig dansk, jeg skal op i modsætninger. Da jeg aldrig har prøvet at være til mundtelig eksamen før, har jeg brug for hjælp til hvad modsætninger er, og hvad man skal gøre. Jeg er ordeblind og har ADHD, så det gør at jeg har svært ved det.
  • Tekst til "polterabend" af Jan Sonnergaard

    Forumindlæg
    Hej Jeg er i gang med at få godkendt mit prøveoplæg til dansk eksamen, og lige nu er jeg ret opsat på Polterabend af Jan Sonnergaard. Det, jeg egenligt ville spørge om er, om der er nogen, der har en side, hvor jeg kan få/downloade teksten gratis :)