Søgning på: dansk eksamenssæt. Resultater: 18841 til 18860 af 42474
  • Må jeg spørger om noget ?

    Forumindlæg
    Er der nogle der kan hjælpe mig med dansk inden længe ? Det drejer sig om en novelle af Nehm, "Den dårlige samvittighed". Teksten er vedhæftet.
  • GLEMT DATO

    Forumindlæg
    Hej, jeg er kommet i tanke om at jeg til dansk skriftlig eksamen glemte at sætte dato på ! Er det et problem?
  • arv og miljø

    Forumindlæg
    nogen der har nogle noveller som man kan analysere til dansk mundlig under temaet arv og miljø?
  • Fsa 2014 maj juni

    Forumindlæg
    Hej Er der bogen der har en dansk fremstilling Derhjemme, altså opgavesættet? Hvis ja vil de så ikke sende den ind? Eller hvis i har et link så linke den? Vil gerne se på den :/ Mvh Sara
  • Fodbold landsholdets succes

    Forumindlæg
    Er der en person der kan fortælle mig hvorfor det danske landshold har været så succesfuld gennem de seneste på år? Tak på forhånd.
  • novelle

    Forumindlæg
    Hej jeg skal op i dansk eksame meget snart, jeg skal op i novelle fra perioden 1940-1990. men kan bare ikke finde en god novelle, kan i hjælpe.
  • Symboler i "Historien om en moder"

    Forumindlæg
    Hej, Skal op i mundtlig dansk snart, og analysere derfor eventyret "Historien om en moder" - Hvad er natten, søen og tornebusken et symbol på? Kan slet ikke finde ud af det
  • den grimme ælling, romantikken

    Forumindlæg
    hej har den grimme ælling som fodybelses område i mundtlig dansk og er der nogle der kan forklare mig, hvordan den grimme ælling har en sammenhæng til romantikken?
  • Hjælp til oversættelse af én sætning :-)

    Forumindlæg
    Hej derude! :-) Jeg har følgende danske sætning, som skal oversættes til tysk: For nylig er Paula flyttet til Leipzig for at tage en uddannelse som sygeplejerske. På forhånd tak!
  • Prognose og model.

    Forumindlæg
    I 2010 var danskernes forbrug af vin 192. mio. liter. I en prognose for årene efter 2010 regnes der med en stigning på 1,3% pr. år i danskernes forbrug af vin. a) Opstil en model, der beskriver danskernes forbrug af vin i årerne efter 2010 ifølge prognosen. b) I hvilket år når danskernes fo...
  • Øjenvidneberetning

    Forumindlæg
    Hej venner. Jeg ville være meget taknemlig hvis der var en af jer der vil rette min dansk stil med komma, punktum og det der nu er. Tak på forhånd. :-D
  • Eksponentiel sammenhæng

    Forumindlæg
    Antallet af danske brugere af Facebook kan for perioden december 2007 - januar 2009 med god tilnærmelse beskrives ved modellen. y=300841*1,147x hvor y er antallet af danske brugere og x er antallet af måneder efter december 2007. a. Hvad fortæller tallene 300841 og 1,147 om antallet af dansk...
  • USMLE

    Forumindlæg
    Hej alle! Er der nogen, der har erfaring med at tage USMLE ( den amerikanske embedseksamen)? Er meget interesseret i at høre fra en dansk studerendes perspektiv. Tak på forhånd
  • Søvnløs af Burhan G | Perspektivering

    Forumindlæg
    Er der nogen der har en god musik video man kan perspektivere til Søvnløs af burhan g med? asap til min dansk mundtlig
  • Bestem ændringen

    Forumindlæg
    Hej, hvordan bestemmer jeg ændringen i antallet af danskere over pensionsalderen, hvis pensionsalderen var blevet sat op fra 65 år til 67 år? Opgave er vedhæftet
  • Analyse af "engel af rasmus seebach"

    Forumindlæg
    Hej jeg har trukket musikvideoer til mundtlig dansk afgangseksamen, og ville høre om der var nogle der havde analyseret musikvideon "engel" -af rasmus seebach
  • Læseprøven til eksammen

    Forumindlæg
    Hej. Vil lige spørge om nogle af jer ved hvordan omsætningstabellen ser ud ved læseprøven i dansk 9 klasse.
  • Prøveoplæg - Debatindlæg

    Forumindlæg
    Hej, jeg skal bruge nogle gode debatindlæg jeg kan bruge som mit prøveoplæg til mundtlig dansk i 10. klsse. Nogle ideer?
  • Hjælp til at finde gode noveller

    Forumindlæg
    Hej Jeg har trukket På kanten i mundtlig dansk. Jeg mangler inspiration til noveller, som jeg kan perspektivere til Dig og mig ved daggry.
  • Sushi Sunshine

    Forumindlæg
    Hej jeg har trukket Dansk "Det gode ungdomsliv" til eksamen, og jeg ville høre om i har læst den og om i har forløbs områder og info om novellen? Tak på forhånd.