Søgning på: srp historie kemi. Resultater: 18841 til 18860 af 34803
-
Hash
ForumindlægHej Jeg er skal skrive en rapport om stoffer, og vil hører om nogen ved noget, om hash går i leveren? -
Eksamen: Fordybelsesområde: Noveller
ForumindlægHej alle! I går trak jeg mit dansk-fordybelsesområde til folkeskolens afgangsprøve. Mit fordybelsesområde blev noveller. Jeg har en pensumliste, der ser sådan ud: Henrik Pontoppidan - Ane Mette Herman Bang - Frøkenen Helle Helle - Køreplaner Naja Marie Aidt - Omstændigheder My Lindelöf - Myrstack... -
Hvad mener I?
ForumindlægHar lige læst dette her i Fyens Stifttidende: "En gruppe nuværende og tidligere elever omtaler skoleinspektør på Korup Skole, Kurt Schandorph, bla. som "tunge møgsvin", "mega klam" og "stinker helt vildt". Det er for mig virkelig sørgeligt at læse. Er det sådan ... -
Fortælletype?
ForumindlægHeej! Jeg sidder og skriver en analyse af en novelle, men ved ikke hvad forskellen er mellem en alvidende fortæller og en personbunde fortæller. håber i kan hjælpe mig, da jeg er gået i stå:( -
Skriftlig kilde eller ikke-skriftlig kilde ?
ForumindlægHey folks .. Vil lige høre om, der er nogen, der kan forklare mig, hvad forskellen på en "skirftlig kilde" og "en ikke-skriftlig" er ? På forhånd tak :) -
De store opdagelser
ForumindlægJeg har fået til opgave at forsøge at analyser billederne. Men lige det her emne er jeg ikke allerbedst til. Jeg ved det er fra et italiansk tegneserie fra 1989 og sikkert er en form for satire men kan ikke forstå sammenhængen med Columbus. Er der nogle som vil hjælpe mig, hvad forestiller f.eks... -
Trukket Gys og Gru
ForumindlægHej :D Jeg har trukket fordybelsesfaget Gys og Gru til min dansk eksamen i Juni, men jeg aner ikke hvilken tekst jeg skal vælge. Er der nogen der har nogle idéer eller erfaringer eller bare noget nyttigt jeg kan bruge? Det ville jeg virkelig værdsætte. På forhånd tak - Camilla -
Metoderne til AT
ForumindlægHej. Jeg skal til eksamen i AT om en uge, men er kommet i tvivl om jeg har forstået metoderne tilknyttet mine fag korret. Jeg har valgt fagene biologi og religion til at belyse emnet fosterdiagnostik, men er nu kommet i tvivl om metoderne til besvarelse af følgende problemtstillinger: Hvad e... -
Kan man komme på stx hvis man får 00 i mundlig fysik eksamen?
ForumindlægJeg har lige været til prøven og fordi jeg har eksamensangst så fik jeg 00. Kommer jeg videre? -
HASTEER! AT eksamen
ForumindlægHej alle (: min At eksamen er allerede i morgen. og der var noget der forvirrede mig rigtig meget. skal man sige sin konklusion i starten?? efter problemformulering? og hvor meget fylder metoder i eksamen ??? hjææææææælp -
Die berlin Mauer
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe? Jeg har brug for jeres hjælp Hvem var det der bygget berlin muren? -
Induktion & undersøgelse?
ForumindlægJeg har et spørgsmål, som jeg håber en af Jer kan hjælpe med (: I min AT-opgave har jeg draget alemene generelle slutninger ud fra empirisk data, altså brugt induktion. Jeg har ud fra bl.a. empirisk datamateriale draget nogle slutninger om, at stålproduktion var en forudsætning for storbritann... -
Eksamen mundtlig B hjælp til rettelse af tysk
ForumindlægHej! Jeg skal op i morgen til mundtlig Tysk eksamen og derfor er jeg igang med at skrive mit oplæg. Jeg ville høre om der er en der vil kigge hurtigt på dette lille stykke og rette det grammatiske for jeg ved der er nogle fejl, jeg ved bare ikke hvilke :) Jeg har trukket Beziehungen og tekste... -
Religion
ForumindlægHej, studi Har bare et spørgsmål ang. religion: 1. Hvad fanden er en lignelse helt konktret? 2. Hvilken genre har en tekst fra koranen? Er det bare vers? -
Omregning i SI-Enheder af bølger
ForumindlægJeg forstår ikke hvordan opgaven skal løses, den virker meget simpelt, da det blot skal plottes ind i en kendt formel også løse. Forstår ikke hvorfor svaret på a. ikke blot er 35 m/s, da men vil sige 3.5m*1/0.10s=35 m/s. Jeg tager i mod alle gode råd. -
Skilsmisse :((
ForumindlægHvorfor var der så meget skilsmisse i 1940'erne?? -
Hvornår har I sommerferie? :P
ForumindlægHej alle sammen i studieportalen :) Hvornår har I sommerferie ? :D -
Brugernavn og kode til statustjek?
ForumindlægNår søger en vidergående udd. får man vist et brugernavn samt adgangskode til at tjekke sin status med, altså om hvorvidt man er optaget, har fået standby elle rigge er optaget. Får man dette brugernavn samt adgangskode via e-mail, post etc.? -
Nogen der kender nogle gode engelske romaner??
ForumindlægHej jeg har tænkt mig at læse lidt engelsk her i ferien: Men kender ikke nogle :) Så derfor spørgere jeg om der var nogen der kendte navnet på nogle fx gode engelske romaner. Sværhedsgrad: Let/mellem De må ikke være alt for svære, da jeg ikke er så god til engelsk læsning :) På forhånd ma... -
uni
Forumindlæghttp://nyhederne.tv2.dk/article/32520655/ me so sad :(
