Søgning på: Redegørelse for lille rødhætte. Resultater: 18881 til 18900 af 31547
-
global opvarmning
ForumindlægKonsekvenserne af global opvarmning Variationer i havstrømmenes forløb i Nordatlanten har i dag stor indflydelse på klimaet i store dele af Nordeuropa og i Grønland. I dag er overfladecirkulationen domineret af den varme Golfstrøm, som bringer varmt vand op langs den norske vestkyst og videre o... -
Poker, bayes sætning
ForumindlægHej studieportal members :) Jeg søger hjælp til hvordan jeg kan inddrage bayes sætning i mit srp om poker. Det er ikke en del af problemformuleringen, hvor der står jeg skal redegøre for matematikken indenfor pokerspillet. Jeg vil gerne gå lidt længere ud over den simple sandsynlighedsregning og... -
Den Kolde Krig - 2 supermagter
ForumindlægHej :) Jeg er i gang med at skrive SRP, som mange andre herinde. Min problemstilling lyder således: Der ønskes en redegørelse for hovedtrækkene i forholdet mellem de to supermagter under den kolde krig, herunder en gennemgang af rustnings- og rumkapløbet i perioden. Jeg har fået at vide af min ... -
Vigtige træk i identitetsdannelsen i senmoderniteten
ForumindlægGoddag allesammen. Jeg sidder og skriver SRP i denne tid, og jeg har fået til opgave at redegøre for de vigtige træk i identitetsdannelsen i senmoderniteten. Derfor har jeg valgt at inddrage Giddens' karakterisation af de radikale vilkår for identitetsdannelse i senmoderniteten - altså: Globa... -
Retsmedicin
ForumindlægHej Jeg sidder med den udleverede opgaveformulering til min SRP, hvori, jeg ikke ved hvad der menes med et af spørgsmålene, jeg ville derfor høre om der var nogle som kunne hjælpe mig, med at forklare det. spørgsmålet lyder: -en redegørelse for et ellere to selvvalgte hovedområder i... -
Anbefaling af bøger til corporate branding?
ForumindlægHej SP, så er det tid til vores alle kære SRP, som vi sikkert har set frem til. Jeg har fået en opgaveformulering der lyder · Redegør for begrebet corporate branding og var interesseret i at høre hvilke bøger I måske eventuelt kunne anbefale. Engelsk ville være at foretrække da j... -
Dansk/Historie?
ForumindlægHej, er der nogen som har nogle gode emner man kunne skrive om i AT? Emnet er "Fremtiden - visioner og forudsigelser, og jeg valgte opgave b, da jeg nægtede at have noget naturvidenskabeligt med. Jeg har selv tænkt lidt på revolution, hvor jeg analysere/redegøre for en bog måske enda et dig... -
SRP opgave om fosterdiagnostik
ForumindlægHej. Jeg sidder og kæmper med (for mig) en frygtelig svær SRP opgave, der omhandler fosterdiagnostik. Jeg kan ikke rigtigt komme videre, har kun skrevet en side i dansk og opgaven skal afleveres d. 21. Jeg har store problemer med, at finde ud af hvad jeg skal skrive til: Redegørelse for ... -
SRP HTX hjælp
ForumindlægHej jeg har købt SRP bogen. Går på HTX og vi har kun 1 uge at skrive SRP'en i. Jeg skriver i kemi og biologi. Starten af min problemformulering lyder sådan her: Giv en kemisk redegørelse for udvalgte hormonforstyrrende stoffer. Jeg sidder så og læser om fagenes metode, men undrer mig ove... -
Forskellen på kodein og morfin
ForumindlægHejsa. Jeg sidder lige med en opgave, hvor jeg skal redegøre for forskellen på kodein og morfin's struktur. Da funktionelle grupper ikke er min stærke sider, vil jeg gerne bede om hjælp. Jeg ved, at kodein er et pro-drug til morfin, forstået på den måde, at kodein bliver først omda... -
Mindste kvadraters metode
ForumindlægHar set der var et indlæg om det i forvejen, men det fattede jeg ikke lige det store af, så håber på hjælp nu her. Opgave: Fra et matematisk synspunkt skal du redegøre for princippet i "mindste kvadraters metode", og du skal bruge denne optimering af en funktion i to variable til at be... -
Fattigdom i USA
ForumindlægJeg skal snart skrive en stor opgave omkring fattigdommen i USA, og skal bl.a. redegør for fattigdomsproblemerne, undersøge årsagerne til omfanget og udviklingen og tilsidst vurdere hvordan de to store partier vil mindske fattigdomsproblemerne. Størstedelen af materialet skal være på engelsk. Je... -
udpensling af teori omkring MS(massespektrum)
ForumindlægJeg er pt igang med at skrive SRP. Jeg er tæt på at være færdig, men er meget i tvivl om et punkt på min problemformulering. "gennemgang af de fysiske principper bag MS, hvor du redegøre for hvordan man kan skelne mellem masser og ladning". Netop dette punkt er jeg ikke helt med på. Så ... -
Teori i et massespektroskop
ForumindlægJeg er pt igang med at skrive SRP. Jeg er tæt på at være færdig, men er meget i tvivl om et punkt på min problemformulering. "gennemgang af de fysiske principper bag MS, hvor du redegøre for hvordan man kan skelne mellem masser og ladning". Netop dette punkt er jeg ikke helt med på. Så ... -
HISTORIE: 1950'ernes politiske debat om velfærdsstaten?
ForumindlægHej alle sammen! Jeg sidder lige nu og arbejder med et spørgsmål, der lyder således: Redegør for den danske velfærdsstats opståen og udformningen og analyser den politiske debat om velfærdsstaten i 1950'erne. Men jeg har et stort problem. Jeg kan ikke finde noget som helst materiale der er re... -
DIO eksamen - Hjælp mig med 3 spørgsmål
ForumindlægHej folks. Jeg står og skal til DIO eksamen her på torsdag d. 17 december og jeg har nogle sætninger jeg ikke ved hvad betyder i min vejledningen angående eksaminationen: - Begrundelse for de valgte faglige problemstillinger - Redegør for fags særlige kendetegn og bidrag til udfoldelse af proble... -
samfundsfagslære
ForumindlægHej jeg søger en (pensioneret)gymnasielære som kan læse og rette min SRP igennem. Jeg skriver i samfundsfag og Engelsk. Jeg skal redegør for politisk kommunikatin, analysere Obamas taler med henblik på de sproglige virkemidler og diskutere baggrunden for at Obama vandt valget, og vurdere hvilke... -
Forklaring af sammenhæng i trigonometri opg.
ForumindlægOpgaven er linket herunder.... http://peecee.dk/upload/view/96506 Jeg har problemer med at vise sammenhænget mellem x & y. Har forsøgt at beregne manglende sider (x og y) for på den måde at redegøre for dem. Nogen der kan give et hint... Jeg har reduceret ligningen således at x opfyler den,... -
Hvad kan man bruge som kilde/litteratur
ForumindlægHej Jeg skal i min SRP blandt andet redegøre for fremstillingen af antibiotika. Det har for det første være rigtig svært at finde noget godt materiale omkring dette, da de fleste lærerbøger bare fortæller hvad udgangsstofferne er og hvad slutproduktet er. Men nu har jeg så fundet en opgave fra ... -
Den sorte død og kirken
ForumindlægHejsa, jeg sidder og skriver SRP om den sorte død, og har fået følgende spørgsmål: Giv ud fra relevant kildemateriale en redegørelse for og analyse af forskellige befolkningsgruppers og især kirkens reaktion på pesten og inddrag her forskellige forklaringer på sygdommen. Jeg har været inde ...
