Søgning på: srp biologi og kemi. Resultater: 18881 til 18900 af 27496
  • Den Danske velfærdsmodel

    Forumindlæg
    Hej alle sammen. jeg sidder her med min SRP, jeg prøver at finde nogen ting ved den danske velfærdsmodel som er i modsat retning af hvad vores universelle velfærdsmodel indeholder? Er der nogen der har nogle gode punkter? :)
  • Pest analyse?

    Forumindlæg
    Jeg sidder og skriver på min SRP opgave om Pilgrim, og skal lave en PEST-analyse. Skal man beskrive de forskellige forhold? Altså hvordan de politiske forhold er? Eller skal man kun skrive hvilke, der er relevante for Pilgrim på det marked? Håber I kan hjælpe :)
  • struktur eller vide om stoffet BHA Butylhydroxyanisol

    Forumindlæg
    Noget som ved noget om stoffet BHA , eller nærmere sagt Butylhydroxyanisol. Har brugt det i et forsøg som jeg skal bruge i min SRP , og kan intet finde om stoffet eller dets struktur :). Noget der kan hjælpe mig ?Tak :D.
  • Abstract

    Forumindlæg
    Hej mennesker, Jeg har lige lavet mit abstract til min SRP. Jeg vil gerne (hvis det er muligt) høre andres mening om mit abstract. Kan I forstå hvad min opgavebesvarelse gik ud på, med baggrund i min abstract? Det er jo (forhåbentlig) den skal gøre. MVH Rasmus
  • Analyse af taler

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal analysere nogle taler i min SRP-opgave, og det forholder sig sådan, at der selvfølgelig er analyser af disse taler på nettet. Må man godt bruge disse analyser, så længe man refererer til kilderne eller hvordan?
  • Immunoassay?

    Forumindlæg
    Jeg skal min srp skrive om metoden Immunoassay. Men jeg har lidt problemer med at finde noget om metoden, og det jeg kan finde er ikke helt til at forstå, synes jeg. Er der nogen der evt kan forklare mig det eller ved hvor man kan finde noget om det?
  • Ny behandlingsformer for pest

    Forumindlæg
    Jeg sidder her med min SRP og er kort lidt fast.. Jeg skal vurdere, hvilke behandlingsformer der fremover vil være mulige over for pesten. Er der nogen der har nogle ideer, kender nogle bøger eller artikler? På forhånd tak
  • HJÆÆÆÆLP!..Analyse og fortolkning af Kongekabale

    Forumindlæg
    Hej.. Jeg sidder med min SRP, og er gået i stå med min analyse og fortolkning af romanen Kongekabale af Niels Krause-Kjær. Nogle der kan hjælpe evt. med noget budskab, sproganalyse m.m? På forhånd tak..
  • Hjælp til Kongekabale!!

    Forumindlæg
    Hej.. Jeg sidder med min SRP, og er gået i stå med min analyse og fortolkning af romanen Kongekabale af Niels Krause-Kjær. Nogle der kan hjælpe evt. med noget budskab, sproganalyse m.m? På forhånd tak..
  • Kemiske opbygning af enzym

    Forumindlæg
    Sidder og arbejder med SRP Jeg skal redegøre for enzymets savinase kemiske opbygning. Men kan ikke rigtig finde noget som viser hvordan savinase er opbygget, er det mig der har misforstået noget. Jeg skal måske skrive at det er peptidbindinger? Tak på forhånd Jakob
  • Litteraturhistorisk indplacering

    Forumindlæg
    Er pt. igang med min SRP, hvor jeg skal analysere og sammenligne to postmoderne værker, hvorefter jeg yderligere skal indsætte dem i en "litteraturhistorisk indplacering". Og her er det så, jeg tænker - HVAD FANDEN ER DET?? :) Jeres hjælp er yderst påskønnet! - Danielle.
  • Hvorfor er farvestoffer farlige

    Forumindlæg
    Hej studieportalen Sidder og skriver srp om farvestoffer. Men hvorfor er de farlige har kun læst at det er visse farvestoffer som er farlige, men de bruges ikke iindustrien mere, har om en aromatisk drik men hvorfor er der en max 100mg/L grænse for hvor meget farvestof der må puttes i??? Hilsen...
  • Interne forhold på engelsk??

    Forumindlæg
    Hej! Jeg sidder netop nu og er i gang med min mini-srp med fagene innovation og afsætning, og jeg skal lave et engelsk resume af opgaven.. Nogen der ved, hvad "virksomhedens interne forhold" hedder på engelsk?? Skal afleverer i morgen, så ville være meget taknemmelig for et hurtigt sv...
  • Objektiv eller subjektiv skrivning?

    Forumindlæg
    Hej folkens, Sidder lige og er i færd med at skrive SRP... Tænkte på om man skal skrive objektivt fx "man" eller subjektivt "jeg", når man skriver studieretningsprojekt? Og må man gerne ændre det i løbet af opgaven? På forhånd tak
  • Analyse af Latinamerikas historie

    Forumindlæg
    I min SRP skal jeg give en analyse af en bog, der beskriver Latinamerikas historie. Men hvordan analyserer man sådan noget? Kom til at kigge på det jeg har skrevet; det er i grunden en redegørelse af de slutninger, forfatteren drager :( kan bare ikke se hvordan det skal gribes an! Nogle der kan h...
  • perspektivering af oplysningstiden?

    Forumindlæg
    hej, jeg er igang med at skrive SRP, og jeg vil derfor perspektivere min emne, oplysningstiden... hvis I kan komme med nogle ideer som jeg kan perspektivere med?? vil renæssancen ikke være en god ide eller??
  • Nedbør på grund af øget temperatur

    Forumindlæg
    Hej Alle Jeg er igang med at skrive SRP om klimaforandringernes karakter i USA. På grund af den øgede temperatur har landet haft ændrede nedbørsmønstre. Mit spørgsmål er derfor, hvordan påvirker en øget temperatur nedbøren? Håber I kan hjælpe mig. Jeg er meget forvirret.
  • Kilder omkring Newton

    Forumindlæg
    Hej Allesammen, jeg sidder og skal til at finde kilder omrking Newton, og jeg ved ikke helt hvor jeg skal starte. Er der nogen der har nogle kilder? Er der nogen der kan sige mig, hvad jeg specifikt skal lede efter? - Det er i forbindelse med SRP . Mange tak.
  • Fluernes Herre - relevans til i dag?

    Forumindlæg
    Jeg sidder og skriver SRP om Fluernes herre og er gået i stå ved min vurdering: Der ønskes en vurdering af fortællingens socialpsykologiske relevand i nutidig sammenhæng. - Er der nogen, der har nogle forslag til, hvad man kunne relatere den til i dag?
  • undvigelseshastighed

    Forumindlæg
    hey jeg sidder her med srp og skal udlede undvigelseshastigheden fra jordens tyngdefelt. jeg har sådan set udledningen men kun på papir mangler noget forklaring til trinnene i udledningen nogen somm kan hjælpe? Vh