Søgning på: fysik rapport densitet. Resultater: 18901 til 18920 af 23609
-
Spørgsmål til kunstig befrugtning
Forumindlægjeg skal svare på de her to spørgsmål i en rapport om kunstig befrugtning, men jeg kan ikke rigtig komme frem til et svar. Nogle som kunne hjælpe mig lidt på vej? Et hønseæg er omkring 5 cm i diameter, menneskeægget 0,15 mm. Gør rede for den biologiske betydning af denne forskel. H... -
Biologi Elisa-testen HJÆLP IDAG TAK
ForumindlægHej alle sammen.. Sidder og er midt i en biologi rapport, men har en del spørgsmål der stadig er lidt uklare for mig, og som jeg håber nogle af jer har et godt bud på :-) 1: Beskriv mekanismerne bag Elisa. 2: Hvis du ønsker at lave en tilsvarende diagnosticering af Hepatitis A, hvilke to reag... -
Nersts lov - forsøg - ikke standardopløsning
ForumindlægHello :-) Jeg har siddet og kigget lidt rapporter herinde og der er noget som undrer mig: En standardopløsning er jo 1.0M og derfor kan man slå Uo op i databogen. I dette forsøg er den ene opløsning dog 0.1M - og burde man så ikke finde en værdi vha. nernsts lov? Herinde har samtlige dog valgt, b... -
Absolutte og relative fugtighed
ForumindlægHej jeg skal lave denne geografi rapport om nedbør, men nu er jeg gået helt i stå. Hvis i kigger på vedhæftede fil, så er der 2 bilag. I bilag 1 skal jeg finde højden, temperatur, den relative fugtighed og den absolutte fugtighed. Jeg kan sagtens finde højden men så går jeg i stå. Det er ... -
Perkin og Knoevenagel Syntese af Kanelsyre
ForumindlægHej allesammen, For min virkelig stor rapport skal jeg forklare mekanismen bag Perkin syntese og Knoevenagel syntese, som skal give kanelsure Jeg har prøvet på at se videoerne og læse igennem hjemmesider, men synes ikke det hjælper. Især ikke når Perkin er en reaktion af benzaldehyd, eddikesy... -
Blodtype
ForumindlægHej jeg har i en rapport fået nogle spørgsmål og nedenståede kan jeg desværre ikke finde ud af at svare på. Håber i kan hjælpe. 1. Det serum, som findes på de ubrugte eldonkort stammer fra bestemte blodtyper. Hvilke drejer det sig om? Husk både ABO- og Rhesus-systemet. 2. Hvad forstås ved e... -
Blodtypebestemmelse
ForumindlægHej jeg har i en rapport fået nogle spørgsmål og nedenståede kan jeg desværre ikke finde ud af at svare på. Håber i kan hjælpe. 1. Det serum, som findes på de ubrugte eldonkort stammer fra bestemte blodtyper. Hvilke drejer det sig om? Husk både ABO- og Rhesus-systemet. 2. Hvad forstås ved et a... -
Spændingsrækken
ForumindlægHej alle dejlige hjælpsomme mennesker Jeg sidder og skal skrive kemi rapport om spændingsrækken. Midt i rækken står der H2. Er det noget med at det bare at sat ind for at skilde de ædle metaller fra de andre, eller er det mig der har forstået noget helt forkert? Kan nemlig ikke huske hvad vores... -
Vands specifikke varmekapacitet
ForumindlægHej jeg sidder og bøvler med en fysikrapport og tænkte om nogen har tid og lyst til at hjælpe. Mit problem er at jeg skal finde den specifikke varme kapacitet af vand ved hjælp af en grafisk metode - men hvordan gør jeg dette? Hvis nogen gerne vil hjælpe må de meget gerne skrive, så jeg kan send... -
Skrevet det forkerte navn på en eksamenspræsentation?
ForumindlægHej Studieportalen, Jeg har afleveret eksamensprojekt og præsentation i kommunikation og IT. Jeg har lavet præsentationen for både mig og min makker, og har glemt at skrive mit eget navn på præsentation. Hvad gør jeg? Det bliver ikke skrevet som plagiat eller noget, vel? Der står det rigtige nav... -
Boksplot - kvartilsæt
ForumindlægHej. Jeg har en aflevering for, her til søndag. Der står jeg skal inddrage kvartilsæt med i rapporten. Jeg har lavet et blokspot, men jeg kan ikke huske hvordan man fandt det nedre kvartil & det øvre kvartil... Jeg bruer programmet "TI-Nsprie CAS Student Software" Jeg har resear... -
DIO synopse eksamen- hvad skal man sige?
ForumindlægHej alle! Jeg står i den situation at jeg skal til DIO eksamen her på mandag, men sytnes at det er frustrerende at vi ikke har fået mere vejledning end vi har. Jeg har afleveret en SYNOPSE og ikke en rapport som ellers er gjort mange andre år. Dette er en af grundene til at det er svært... -
Nerver - indlæring
ForumindlægJeg er igang med at skrive en lille rapport om nerveledningssystemet. Jeg er desværre gået lidt i stå og håber at i kan hjælpe mig. Hvordan er det nu det er med indlæring? Man kan jo "lærer" nerverne nogle ting. Dvs. hvis vi sender et signal gennem en række personer, f.eks. et klem, så... -
Libyen
ForumindlægJeg sidder med en samf rapport, hvor jeg skal: Opstil en model, der indeholder fire faktorer, der kan forklare Danmarks deltagelse i interventionen i Libyen, som den kommer til udtryk i nedenstående citat. Modellen skal understøttes af faglige begrundelser. Jeg har valgt at lave en mode... -
DIO eksamen
ForumindlægHej alle! Jeg står i den situation at jeg skal til DIO eksamen her på mandag, men sytnes at det er frustrerende at vi ikke har fået mere vejledning end vi har. Jeg har afleveret en SYNOPSE og ikke en rapport som ellers er gjort mange andre år. Dette er en af grundene til at det er svært ... -
Noter
ForumindlægHej alle, Er der kommet en opdatering eller er det bare mig, der ikke kan finde noter, rapporter eller lignende om f.eks. kemi længere? Synes ikke rigtig jeg kan finde noget om dette nogen steder længere. Desuden mener jeg også, at der var en side, kaldt "Noter" før, hvor man kunne væl... -
Hvad gør I ?
ForumindlægHej alle sammen (: Jeg har, ligesom andre, vinterferie. Men det skal naturligvis udnyttes positivt ved at lave noget skolearbejde (tsk tsk :P), men jeg har en del bøger, jeg skal have læst, for at kunne skrive en rapport, så tænkte på, skriver i notater, mens i læser? Eller læser i bogen først, ... -
OSO skrivning.. forsvaret?! :b
ForumindlægHey folk på Studieportalen... Om ikke så længe skal jeg til at begynde på min "obligatoriske selvvalgte opgave". Så jeg tænkte på om der var nogle der havde nogle idder til emnet jeg vil skrive om ( en uddannelses inden for forsvaret, eller mere specifikt som jægesoldat ). Jeg vil gerne... -
Miljø og energi
ForumindlægHejsa, er igang med en virkelig svær NV rapport. Og siden jeg ikke ved særlig meget om miljø osv, har jeg nogle spørgsesmål om miljø og energi. Faktisk kun 2: Er biogas sundt for miljøet? Er det en god ting at anvende i stedet for al det vi allerede bruger som forårsager CO2 udslip? Ell... -
Livscyklus på en mark?
ForumindlægJeg skal beskrive Livscyklusen på en mark noget med... Lys giver varme, varme initerer vækst, så afgrøder begynder at gro, denne vækst kræver næringsstoffer, vand under dannelse af sukker, osv. Gerne med et billede. Afsnittet skal tillige indeholde et teoretisk eksempel på, hvordan cyklus...
