Søgning på: teknologihistorie eksamen. Resultater: 18901 til 18920 af 34075
  • 'Life is a bitch' - kortfilm. Hjælp?

    Forumindlæg
    Jeg har eksamen på fredag d. 20/7, og jeg ville blive utrolig glad hvis der var nogen af jer som har arbejdet med kortfilmen, som kan hjlæpe mig med hvad filmens budskab egentlig er?
  • Saga gennemgang

    Forumindlæg
    Hey. Hvis du træk en saga til dansk A gym. eksamen hvordan ville du så gribe den an? Og er der evt. nogen der ligger inde med en analyse model til sager? På forhånd tak :)
  • Jødedom og frelsebegrebet - HJÆLP!

    Forumindlæg
    Hej! :) Jeg sidder og læser til eksamen i religion. Jeg kan ikke helt forstå frelsebegrebet i jødedommen. Nogle der kan forklare dette? Og eventuelt også forklare forskellen på frelsen i jødedommen og kristendommen? På forhånd mange tak :)
  • differentialkvotient

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal snart op i matematik eksamen, men har et bevis, som jeg har svært ved at forstå. Beviset er for F(x)=a*x^2. Er der nogen, som kan hjælpe mig med dette? PÅ forhånd tak.
  • Dokudrama og Novellefilm

    Forumindlæg
    Hey. Har mulighed for at komme op i Dokudrama eller Novellefilm til Dansk eksamen i 3.g STX, men hvordan vil i gribe sådan en opgave an, og er der evt. en som har en analyse model liggende? På forhånd tak
  • Romerriget

    Forumindlæg
    Hej, jeg skal op til historie eksamen her den 23. og jeg sidder og læser op lige pt. Men jeg kan ikke komme på nogle gode der omhandler romerrigtet? E der nogle der kan hjælpe lidt her?
  • HASTER - analyse af sangtekster!

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal til eksamen imorgen og der skal jeg lave en analyse af en sangtekst og jeg kan ikke huske, hvordan det er, men noget med linjerne om de rimer osv? men hvad mere? hjælp, hjælp, hjælp. er første års på handelsskolen. tak på forhånd.
  • Eksamensopgave fra sidste år - eng. og dansk

    Forumindlæg
    Hejsa Er der nogen, der ved, hvad de forskellige emner var i henholdsvis dansk og engelsk skriftlig eksamen sidste år? Og kan man finde selve eksamensopgaverne, hvor opgaverne bliver stillet (i så fald hvor)? Hilsner
  • Høj- og lavpris segmenter????

    Forumindlæg
    Hej skal til EØ eksamen imorgen, og studser over disse to begreber "højpris segmentet" og "lavpris segmentet", hvad vil de sige? Har om William Demant(høreapparater) hvis det er til nogen hjælp.
  • Kronik

    Forumindlæg
    Hey Er meget i tvivl omkring hvordan man griber en kronik an hvis man trækker den til Dansk A STX eksamen. Nogen der kan hjælpe eller evt. ligger inde med en analyse model? På forhånd tak.
  • Mutationer og arvegang

    Forumindlæg
    Jeg har fået vores spørgsmål på forhånd til biolog eksamen og har dertil nogen spørgsmål jeg ikke helt forstår. Hvad forstås med: redegør for det molekylære grundlag for genetisk arvelighed?
  • Les relation humaines

    Forumindlæg
    Hej derude. Jeg har lige trukket emne til min fransk eksamen i morgen. Jeg har trukket les relation humaine. Er der nogen der har nogle idéer til hvad man evt. kunne sige/komme ind på?
  • Vand, fordampningsvarme

    Forumindlæg
    Hey, jeg skal til eksamen i morgen og har trukket om fordampning og smeltning, og det jeg er lidt i tvivl om er: Hvad sker der egentlig når vandet koger, og det derefter bliver til damp? Altså med molekylerne? tak! /Jakob
  • Samfundsfag A terminsprøve

    Forumindlæg
    Skal til terminsprøve her i morgen i samdunsfag A. Ved ikke helt hvad med skal læse op på, for normalt ville man jo sige aktuelle ting, men hvis du det bliver den som de havde sidste år til eksamen, hvilke emner ville i så læse op på??
  • Symposion - Sokrates' ironi?

    Forumindlæg
    Hej .. Skal til old eksamen i morgen, og jeg har svært ved at se hvor og hvorfor Sokrates bruger ironi hele vejen igennem sin tale.. Nogle som kan hjælpe lidt på vej?
  • Projektion i Plan

    Forumindlæg
    Hejsa Jeg skal til eksamen her på mandag og jeg kan ikke huske teorien bag projektion af et punkt på en linje i planen. Jeg tænkte på om der var nogen der kunne hjælpe og eventuelt komme med et eksempel på det?
  • Begrebet differential kvotient

    Forumindlæg
    Hej alle. Jeg skal til eksamen i matematik på B-niveau på tirsdag og sidder lidt fast i de sidste spørgsmål. et af spørgsmålene lyder følgende: Gør rede for begrebet differentialkvotient, men hvordan gør man lige det ? og hvad betyder det ? på forhånd mange tak
  • Hjælp! SFI's fem socialgrupper.

    Forumindlæg
    Hej alle sammen. jeg skal til eksamen i morgen, og kan simpelthen ikke svarer på fordele og ulemper ved SFI's socialgruppe inddeling. Håbr nogle kan hjælpe!
  • Hjælp - Eye socket girls

    Forumindlæg
    Jeg skal op til eksamen i morgen i engelsk B, og har trukket en tekst, som jeg har 24 timer til at analysere og fortolke. Er der nogle der har læst denne tekst? Eller som har notater til den? Ville være en stor hjælp!
  • ekstra materiale..

    Forumindlæg
    Hej. Vil bare spørge om man skal finde ekstra materiale til eksamen, el. er det bare en mulighed? Men hvis det bare er en mulighed, er det så ikke bedst at finde ekstra materiale, så man viser at man kan mere.. altså finde nyt materiale og perspektivere.