Søgning på: tysk disposition eksempel. Resultater: 18901 til 18920 af 36005
  • hjælp

    Forumindlæg
    Okay Tusind tak for hjælpen - Er der nogen af jer der tilfældigvis ved hvordan man skriver ''som kan modbygge sygdome såsom kræft'' på tysk
  • Hvorfor "den Ball", når "Ball" er intet køn

    Forumindlæg
    Hej, Jeg har denne sætning på dansk: Jeg giver manden bolden. Den oversætter jeg til tysk: Ich gebe dem Mann den Ball. Hvorfor er det "den Ball", når Ball er intet køn?
  • Analyse

    Forumindlæg
    Jeg er lige nu i gang med tysk eksamen og kunne godt bruge lidt hjælp til analyse af en sætning: Ich besuche SILVAN ein langer Samstag, weil der Supermarkt ein Sonderangebot auf Farben hat.
  • Der gute Mann

    Forumindlæg
    Hej alle. Jeg skal til årsprøve i mundtlig tysk og har valg Der Gute Mann som tekst, jeg kan bare ikke finde noget at perspektivere til?? nogen som har læst den eller har nogle gode ideer. ? :)
  • Der Gärtner Herr Neisse

    Forumindlæg
    Nogen der har beskæftiget sig med Der Gärtner Herr Neisse af Christabel Bielenberg? Har lige trukket den til min tysk-eksamen, så det ville være rart, hvis nogen evt. havde skrevet om teksten el .lign. :)
  • Histore/Fortælling

    Forumindlæg
    her er en kort fortælling/historie af en Tysk familie. Vil i ikke være søde at rette i den hvis der er noget (Grammatik) den er ikke så lang, men min lære skal se den og vil rigtig gerne have at grammetikken skal være rigtig Tak på forhånd :D
  • Possessive pronominer

    Forumindlæg
    Godaften En venlig sjæl, som er god til tysk, der måske kan hjælpe med vedhæftede: De markerede, er dem jeg har sat ind, men ved ikke om det er rigtig. Er der måske en, som vil rette dem? Tusind tak på forhånd :)
  • Monika Helfer: Der Neffe - analyse?

    Forumindlæg
    Hej Studieportalen. Jeg sidder og er igang med at læse op til tysk eksamen, som er i overmorgen. Er der nogen der har en analyse, referat eller som kan fortælle om hvad Monika Helfers: Der Neffe handler om? Det ville være en stor hjælp!
  • Junge eller Jungen

    Forumindlæg
    Jeg sidder og laver tysk, men kan ikke finde ud af om det skal hedde Junge eller Jungen i min sætning: Jakob ist ein Junge/Jungen und ist Jugendliche. Tak!
  • Hjælp til SRP

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal til at tænke over, hvad jeg gerne vil skrive om til SRP. Jeg har valgt en tysk virksomhed, men kan ikke rigtig finde noget regnskab om det - er der nogen som kan hjælpe mig.
  • Sætning

    Forumindlæg
    Ich verstehe deutsch besser als ich spreche Jeg forstår tysk bedre end jeg taler. Er det korrekt Tak på forhånd og god aften
  • Hvordan siger man "Om dagen"

    Forumindlæg
    Ja, spørgsmålet lyder, hvordan man siger "om dagen" på tysk. Jeg har prøvet at slå det op i ordbog, men kan desværre ikke finde det under "dag" eller "om". Mange tak på forhånd!
  • fs10-skriftligfremstilling

    Forumindlæg
    Hej med jer De som har haft prøve i tiende klasse afgangsprøve maj 2013. Kan i fortælle mig helt konkret hvad i var op i. - fs10 tysk skriftlig fremstilling maj 2013: Emne var det? Hvad skulle man skrive om?
  • Oversættelse

    Forumindlæg
    Hej SP, jeg har oversat nogle danske sætninger til tysk. Jeg håber, at der er en, der vil kigge på det og rette det, hvis det er nødvendigt. (I kan bare skrive til mig her, så skal jeg nok sende det til jeres indbakke) Tak på forhånd
  • direkte objekt eller indirekte objekt?

    Forumindlæg
    jeg har denne sætning, som jeg skal oversætte til tysk: Lina har en bror på (von) 8 år, men hun leger aldrig med ham. skal "ham" være direkte eller indirekte objekt?
  • Freunde - Rettelse af stil

    Forumindlæg
    Nogle der vil gennemlæse en tysk stil. Har arbejdet hårdt på den og håber at få rettet de sidste grammatiske fejl. Skriv til mig, så jeg kan sende den til jer.
  • Bøjning

    Forumindlæg
    Hej, jeg sidder og skal lave en tysk stil, men jeg er i tvivl om noget. Først: Hvad er infinitiv? Hvad er præsens og præteritum-indikativ? Hvad er perfektum participium? Hvad er præterium-konjuktiv og imperativ?
  • Retning

    Forumindlæg
    Hej studieportaler ;) er der nogen der kan tage 5 min til at rette min skriflige tysk. I kan sende jeres email, så kan jeg sende opgaven der.
  • Åh nej?? Hjælp hurtigt

    Forumindlæg
    Til den tyske skriftlig terminsprøve er der så kun én opgave man skal skrive om, altså et emne alle skriver om? Ikke lige som i dansk hvor der f.eks er 6 emner man kan vælge at skrive i mellem??
  • Terminsprøver(?)

    Forumindlæg
    Hej. Er der nogle som vil fortælle mig hvordan det har gået til den foregående sygeeksamensprøve fs10. Vi skal snart have terminsprøver og er helt nervøs hvordan det kommer til at gå. Ved I hvad der typisk vil være for: dansk,engelsk,tysk,matematik?