Søgning på: Redegørelse for lille rødhætte. Resultater: 19081 til 19100 af 31547
-
Magtforhold, adminstration, økonomi og produktion?? HJÆLP
ForumindlægHej . Jeg er ved at skrive SRP og i min problemformulering står der: "Der ønskes en kort redegørelse for det ægyptiske samfunds indretning (magtforhold, adminstration, økonomi, produktion) i perioden ca 2000-1800 f.v.t. (det mellemste rige). Men jeg kan ikke helt præcis se hvad jeg skal skr... -
Hatte en vektor
ForumindlægHej.. Sidder og læser op til eksamen imorgen.. håber nogle af jer kan hjælpe.. 1: Hvad betyder det at hatte en vektor? 2: Du skal gøre rede for skalarprodukt og determinant, herunder sammenhængen mellem disse størrelser. Redegør også for sammenhængen mellem skalarproduktet og vinklen mellem ve... -
Monotoniforhold
ForumindlægJeg skal redegøre for hvorfor der er maximum udfra grafens monotoniforhold. Opgaven: Fra et dambrug udledesved et uheld spildevand i et vandløb. Dette forårsager et iltunderskud i vandløbet. I en model beskrives iltinderskudet ved funktionen: f(t)=97,5*t*e^-0,39t Hvor f(t) måles i mg pr. lite... -
2.g Opgave
ForumindlægHej. Jeg er igang med at skrive på min 2.g opgave. Men synes, at jeg stadigvæk mangler inspiration. Min problemformulering: Redegør for hvordan den transatlantiske slavehandel var organiseret fra opkøb til salg i den nye verden. Analyser herefter arbejdsforholdene for slaverne på plantagerne i d... -
fransk enevælde
ForumindlægKære menneser :) Nu er det snart tid til den obligatoriske dansk/historie opgave i 2.g for mig (:!. Jeg har valgt at skrive i historie, og om det franske enevælde. Indtil videre har jeg fået udarbejdet følgende problemformulering, og vil nu igang med at få lidt mere baggrundsviden så jeg er klar ... -
DHO synopsis!
ForumindlægHej med jer. Jeg har i forbindelse med DHO valgt at skrive i historie om stavnsbåndets ophævelse. Vil nogen fortælle mig, om de mener den mangler noget eller kunne blive bedre? Tusind tak :) Hovedspørgsmål: Hvad førte til stavnsbåndets ophævelse? Redegørelse: Hvad var årsagen til st... -
Fodnotepolitik - Dobbeltbeslutningen.
ForumindlægJeg står med en opgave, som er til for i morgen, hvor jeg skal redegør for begreberne dobbeltbeslutningen og fodnotepolitikken. Dobbeltbeslutningen føler jeg, at jeg har styr på. Har brug for hjælp til fodnotepolitik. Hvem var imod NATO's dobbeltbeslutningen, og hvem holdte med? Altså i Danm... -
Hjælp til nulpunktsanalyse søges!!
ForumindlægEn virksomhed ønsker at penetrerer et nyt marked. De forventede omkostninger til indtrængningen udgør 500.000 kr. Jeg har virksomhedens årsberetning (omsætning er ikke oplyst - kun bruttofortjeneste er tilgængelig) Dog har jeg fået oplyst et DG på 10% fra virksomheden. NU til spørgs... -
Hjælp til problemformulering
ForumindlægHej. Jeg sidder lidt fast i at finde en problemformulering til min SRP, hvor jeg har valgt at skrive om Trumps valgsejr i 2016 og det kommende præsidentvalg. I redegørelsen og analysen fokuserer jeg på valget i 2016, men i diskussionen kommer jeg ind på hvilke muligheder og udfordringer han har ... -
Den logistiske differetialligning
ForumindlægJeg sidder og laver SRP, og nu skal jeg redegøre for løsningens egenskaber med hensyn til afhængigheden af startværdien. Den logisktiske differentialligning: (b/a)/(1+k·e-bx) Jeg er kommet dertil, at startværdien er f(0), og så kommer ligningen til at hedde: (b/a)/(1+k), men nu aner jeg ba... -
Eksamensspørgsmål
ForumindlægHvis man får sådan et eksamensspørgsmål som nedenunder: Med udgangspunkt i de udleverede bilag og temaet skovøkologi skal du: 1. Redegøre for hvilke stoffer planter har brug for, og hvordan de optager dem fra omgivelserne. 2. Analysere hvilken forskel der er på muldjord og morjord, og hva... -
hjælp til et eks. på mundtlig VØ spørgsmål
Forumindlægnogle der kan komme med et eks. på en besvarelse til dette mundtlige spørgsmål og hvordan det evt kan gribes an Med udgangspunkt i den vedlagte artikel Færre indkøb presser modefirmaer skal du- 1. Forklar begrebet logistisk effektivitet og hvad en virksomhed kan bruge det til. 2. Vurder å... -
SRP om pasteuriseringen og andelsbevægelsen
ForumindlægJeg skal i forbindelse med at skrive SRP, skrive om pasteuriseringsprocessen i bioteknologi og andelsbevægelsen i historie. Jeg har fundet nogle idéer til problemformuleringer: - Hvilke(n) biologiske proces(ser) var revolutionerende for mejerribruget igennem 1800-tallet - Hvilken betydn... -
Nummerering a C-atomer i molekyler med benzenring
ForumindlægHej, jeg sidder med en biotek opgave hvor jeg skal redegøre for muligheden af stereoisomeri for molekylerne på det vedhæftede billede. I min argumentation for cis/trans isomeri vil jeg gerne konkret komme ind på hvilke carbonatomer dobbeltbindingen sidder ved og de atomer/atom-grupper der er ti... -
AT metode
ForumindlægJeg sidder og er ved, at forberede mig til min at eksamen. Jeg skriver i historie og engelsk om afroamerikanernes kamp for ligetilling i USA. I mit redegørende har jeg anvendt nogle forskellige statistikker til, at udlede viden om deres forhold i USA i 1950-60'erne. I det at jeg har k... -
USAs rolle i verden
Forumindlægskal skrive en opgave omkring USAs rolle i verden , og det redegørende spørgsmål lyder således: 1) Argumenter ud fra en realistisk teori imod nedenstående udsagn. ”Politikerne er meget interesseret i globale værdier. De vil ikke fundere deres politik på en kold og kynisk analyse af deres na... -
reflekterende artikel
ForumindlægHej, er der lige nogen der kan hjælpe med at redegøre for denne problemstilling. jeg skal til at skrive en opgave, men jeg forstår slet ikke problemstillingen. Skriv en reflekterende artikel om forholdet mellem fakta og fiktion i dokumentarfilm. Din reflekterende artikel skal tage udgangspunkt i... -
Hjælp til spørgsmål om celler i biologi - eksamen
ForumindlægHej, Jeg er gang med at lave en disposition til min biologi eksamen, men forstår ikke helt hvad der menes med den sidste del af dette spørgsmål, så håber der er en der kan forklare mig det: Redegøre for hvordan celler deler sig ved henholdsvis mitose og meiose, og giv eksempler på en m... -
Problemformulering til 2.g opgave
ForumindlægHej alle sammen. Jeg sidder og skal lave min endelige problemformulering til 2. g opgave. Jeg har lidt, men jeg føler ikke jeg har et konkret problem at tage udgangspunkt i. Håber i kunne hjælpe mig lidt.. give mig lidt inspiration måske ?! :) Jeg har dette:(tidsperioden er 1850-1915) Redegør m... -
oscar wilde/ dekadence
ForumindlægHej, er ligesom mange andre igang med at skrive studieretningsopgave. Skal skrive om Oscar Wildes The Picture of Dorian Gray. Skal redegøre for det victorianske borgerskabs normer og moral. Er der nogen der ved noget om det? Eller evt. kender nogle gode websider om det? Skal desuden beskrive den ...
