Søgning på: SRP historie. Resultater: 19081 til 19100 af 22627
-
Onkel Toms hytte
ForumindlægI historie har vi læst et uddrag fra af romanen "Onkel Toms hytte". Vi skal så svare på nogle spørgsmål, som jeg har svært ved at svare på. Jeg håber, at der er nogen, der har læst den og vil hjælpe her. Overvej hvordan fiktion og virkelighed indgår i teksten? Hvad er tekstens budskab? ... -
Danskopgave renæssancen
ForumindlægHej Klassen kører et tværfagligt forløb mellem teknologihistorie og dansk. overemnet er renæssancen, og vi skal have fukous på bl.a. kilder. Vi er 3 i klassen som ikke har teknologihistorie, men stadig dansk. (team danmark elever o.a.) Har i nogle forslag til, hvordan man kan skrive en dansko... -
Borgerrettigheder
ForumindlægHej. Jeg skal skrive en historie opgave omkring borgerrettigheder. Jeg vælger at sætte mit fokus omkring slave handel og de manglende og krænkende mennesker rettigheder. Jeg skal gerne ende med også at fortælle lidt om min mening omkring krænkelserne. Mit fokus er omkring USA og slavehandlen fr... -
Maleri i renæssancen
ForumindlægHej jeg skal bruge nogle bud på malerier fra renæssancen, som kan sættes ind i tidsperioden. jeg skal lave en blanding af en danskopgave, med noget historie. jeg har valgt at lave en billedanalyse.Men problemformulering skal være problemorienteret, så jeg skal også have et problem som jeg kan dis... -
Herman Bang Stuk
ForumindlægHej med jer! Jeg mangler lidt hjælp/inspiration i AT dansk/historie. Jeg skal lave en synopsis i AT over Herman Bang's Stuk. Er der nogle, som har en ide til hvordan jeg skal oplyse emnet. Jeg vil arbejde med analyse af bogen, men skal jeg indrage en historisk kontekst, det moderne gennem... -
Endnu en oversættese
ForumindlægHej! En lille dansk sætning, jeg har forsøgt mig med: Da hun endelig ankom til den rigtige Grunewaldstrasse, var Manni væk. Dette er begyndelsen på en vild historie, der bliver fortalt i et rasende Tempo. På tysk: Als sie endlich kam zu der richtigen Grundwaldstrasse an, Manni war fort. Diese i... -
Romantik
ForumindlægHej. Jeg er pt. igang med et projekt, som handler om romantik, jeg er interesseret i både historien bag det, og mennesket syn på de forskellige dele af romantikken Derfor vil jeg rigtig gerne spørger jer, hvad jeres mening angående romantik er, hvad synes I er romantisk & om i kan vejlede... -
Tysk -
ForumindlægHejsa, jeg har noget jeg vil skrive på tysk, men er ikke sikker på hvordan man skriver det grammatisk korrekt. Moralen i historien er at hjælpe de mennesker der har brug for hjælp. Man skal tænke mindre på en selv, hvorefter man vil få en belønning. (tilfredsstillelse af at hjælpe nogen der har b... -
Hjælp til spansk oversættelse!
ForumindlægHej alle :-) Jeg sidder og skal skrive en vigtig opgave, og jeg skal oversætte en spansk tekst som er skrevet af Jorge Franco Ramos og hedder; "Micos en el Polo". Jeg tænkte om der var nogen derude som kender historien, og som kan fortælle mig hvad den helt præcist handler om, da min ov... -
Den handlende person
ForumindlægGod søndag til jer alle! -Jeg har dedikeret søndagen her til at skrive engelsk essay og der stødte jeg på et lille problem: Er der en måde at skelne mellem fortælleren og den handlende person i et essay? -Er der et bestemt ord man kan bruge om personen der ligesom handler, i forhold til fortæller... -
Emnevalg og materialer?
ForumindlægHej folkens Jeg skal som de fleste andre 2.g'er skrive dansk/historie opgave nu her. Jeg har valgt udelukkende at skrive i samtidshistorie, nærmere bestemt noget i stil med Saddam Hussein, hvordan han kom så langt, hvad der gik forud for det og hele forløbet med krigene i Irak. Det jeg så g... -
AT emne (samf + ?)
ForumindlægJeg er så uheldig at have en naturvidenskabelig linje (mat a, bio a, id b) og jeg kan SLET ikke finde ud af hvad jeg vil skrive om. Jeg har valgt at sige at jeg vil skrive i samfundsfag, for jeg tror at jeg vil kunne bruge det uanset hvilket emne jeg vælger, men mit problem er fag nummer to. Eft... -
Fn's 2 konventioner, hvorfor??
ForumindlægHeej! jeg tænkte på om nogen kan svare på, hvorfor fn's verdenserklæring blev delt i to - borgerlige og poltiske konvention & økonomiske, sociale og kulturelle konvention?? jeg har simpelthen søgt og søgt på google, men kan ikke finde historien bag!! :( vi fik kort fortalt i klassen at d... -
Lenin og den russiske revolution
ForumindlægHej medstudenter :) Jeg sidder og sveder her over min DHO (Dansk historie opgave) hvor jeg har valgt at skrive om den russiske revolution, som i nok har gættet fra overskriften. Her kommer spørgsmålet så: På et tegnet billed fra 1917, ses Lenin stå i profil med sin karakteristiske hat, et rødt... -
AT-5 Idéer :)
ForumindlægHej Vi starter med vores femte AT forløb her lige efter vinterferien, og jeg ville høre om der eventuelt havde nogle idéer til nogle spændende ting man kunne arbejde med. Fag: Kemi B, Matematik B og Historie A (Går pt. i 2.g) Emne: Videnskab Tidsramme: år 500-1500 Geografi: middelhavet og mellem... -
Transformation
ForumindlægHej. det er en lille historie med tomme felter ( streg under) hvor jeg skal udfylde dem, jeg vil også give mig bud så i kan være enig eller ej og rette dt for mig og hvis der er nogle steder jjeg ikke har udfyldt så beder jeg gerne om hjælp her : Den energi man tilfører til primærspolen kommer fr... -
søger hjælp
ForumindlægHej.o Transformation det er en lille historie med tomme felter ( streg under) hvor jeg skal udfylde dem, jeg vil også give mig bud så i kan være enig eller ej og rette dt for mig og hvis der er nogle steder jjeg ikke har udfyldt så beder jeg gerne om hjælp her : Den energi man tilfører til p... -
hjælp- dansk stil
Forumindlæghej allesammen jeg har brug for hjælp med min dansk stil, jeg kan virkelig ikke finde på noget, så jeg håber jeg kan få lidt hjælp! stilens krav er: den skal skrives i datid skrives i tredje persons fortæller titlen skal være skumring(som betyder solnedgang) og den skulle foregå ved skumring ti... -
STX Tysk A-niveau, fortsætter
ForumindlægHej alle. Jeg går på STX (2.g) og jeg har fire A fag. Samfundsfag, engelsk, dansk og historie. Jeg har tysk på B-niveau (fortsættersprog) Men jeg overvejer lidt at hæve det til A-niveau så jeg får 5 A fag. Så kan jeg jo gange mit snit med 1.03, hvilket ville være fantastisk. Jeg ligger på 7 både... -
AT 5 idéer
ForumindlægHej Vi starter med vores femte AT forløb, og jeg ville høre om der eventuelt var nogen der havde nogle idéer til nogle spændende ting man kunne arbejde med. Fag: Historie A + enten Kemi B eller Matematik B (jeg går pt. i 2.g) Emne: Videnskab Tidsramme: år 500-1500 Geografi: middelhavet og mellem...
