Søgning på: biologi a niveau. Resultater: 19101 til 19120 af 156338
-
Fedtsyrer - arachidonsyre - need help
ForumindlægHey gutter. Jeg har en opgave som jeg har nogle problemer med... Jeg kan simpelthen ikke svare på et af mine delspørgsmål fra en opgave... Kan I hjælpe? ---> Den umættede fedtsyre arachidonsyre omdannes i vore celler til prostaglandier. Angiv det systematiske navn for arachidonsyren og giv eks... -
mave og tarm
ForumindlægHej!Jeg vil gerne at I hjælper mig med de spørsmåler, som jeg kunne ikke svare på.1. hvad bestemmer den hastighed, hvormed galde udskilles fra leveren?2. hvorfor fordøjes mavevæggen normalt ikke af saltsyre og maveenzymer?3. hvad tror du konsekvenserne vil være, hvis galdeblærens udførselskanal b... -
American psycho dansk og ????
ForumindlægHej. Regner med at skrive eksamensprojekt om "american psycho", i dansk og (???) hvad kunne man koble den med ? -
HELP
ForumindlægHvordan finder man noget med hvordan de forskellige stoffer transpoteres gennem en cellemembran ? :) -
Optagelse
ForumindlægHej Jeg søger ind på farmaci i år på KU, men mit snit ligger på 5,0 uden bonus. Der står inde på ug.dk at der er et fast karakterkrav på 6,0. Er der en chance for at jeg kan komme ind? -
Journal/Rapport (forskel)
ForumindlægHejJeg skal skrive en journal til et forsøg i kemi, men jeg har altid været i tvivl om hvor i forskellene mellem rapport og journal er. Kan I forklare hvad forskellene er - altså hvad der skal indgå i en journal?//tkruger -
CocaCola? Nogen der har skrevet om dem??
ForumindlægJeg skal skrive en opgave om Coca-Cola. Nogen der har noget de vil dele?? ;) Mangler lidt hjælp... -
AT - HAASTER!!!!
ForumindlægHeej Alle. Jeg står ligesom mange andre i den stituation, at jeg skal vælge AT emner. Derfor er jeg desperat og stærk interesseret for, at høre hvilke emner andre har valgt i forhold til dette års AT emne (katastrofen årsager og konsekvenser). Ps. Jeg overvejer stærk fag kombinationen ... -
portfolio
ForumindlægHejsa...\nJeg er den her 1år elev på HTX der skal knækkes af den nye reform ;(\nOg så har de sørme ikke også opfundet noget smart der hedder portfolio-prøven.. JUBII:( men nogle der har knækket gåden om hvad den går ud på? Hvor mange af de ting man har gemt skal man bruge?\n -
Matematik på universitet(DTU,KU)
ForumindlægJeg har står og skal vælge studie, men jeg er faktisk lidt i vildrede. Min force er klart indenfor fysik og matematik, men jeg ved ikke helt hvilken videregående uddannelse, der passer mig. Jeg har set, at DTU har en matematikuddannelse (mat og teknologi) og jeg undrer mig egentlig over hvad fors... -
Definition på liv
ForumindlægHvad er den biologiske definition på liv? -
hjælpemidler
Forumindlæghey,er det tilladt at bruge hjælpemidler i fysik eksamen - 9.klasse?takker -
Gen
ForumindlægHej, har bare et hurtigt spg.Jeg skal besvare på dette spg(et spg, som jeg selv har stillet mig)Jeg ved at vi har 46 kromosomer, forskelligt i forhold til køn, og kromosomerne sidder vores arveanlæg kaldt gener.- Hvad består et gen af?Et gen sidder på vores arveanlæg.Den består af fire baser, ade... -
Hvad kom du op i?
ForumindlægHvad kom du op i i år - både årsprøve og eksamen - og hvad ville du havde foretrukket at komme op i? -
CO2-ligevægt
ForumindlægHvad betyder CO2-ligevægt ?? -
HJÆLP SPANSK
ForumindlægHejsa jeg er igang med, at afslutte min 3.g, Vil høre om der ikke er nogen, som vil tage min skriftlig eksamen i spansk da jeg ikke selv kan finde ud af sproget og er afhængig i at få gode karakter. Og selvfølgelig betaler jeg gerne for det. -
Matematik-lektie-hjælp søges
ForumindlægHej... Er lærersruderende og går op i matematik i maj og juni. - Søger hjælp til matematikken enten engang om ugen eller hveranden uge. Kan tirsdag efter 19.30 i København, eller om dagen mandag,torsdag og fredag.- sig en timeløn.... Knus sanne. -
Historiske metoder og teorier
ForumindlægHej Jeg sidder og skriver Historie opgave i 2g og skal bruge noget om historiske metoder og teorier. Jeg kan ikke komme på andet en klide kritik. Nogen der har andre forslag? -
TUR i sommerferien:)
ForumindlægHEY alle sammen. Ville bare lige høre om der er nogle der skal med til BTC2007 i år? -
Hvor mange eksamener?
ForumindlægHvor mange eksamener skal man op i i 2. g, hvis man ikke afslutter et fag, hvor man skal op i skr. eksamen? Kommer det an på om man var oppe i noget i 1. g?
