Søgning på: analysemodel engelsk. Resultater: 19121 til 19140 af 24761
-
FF1 eksempel
ForumindlægHej venner! Vi sidder i en gruppe og prøver at lave vores FF1 opgave men vi er egentlig virkelig forvirret på hvad det er vi skal. Er der nogen der har deres tidligere FF1 liggende som vi må tage et kig på. Vi kører tværfagligt mellem engelsk og samfundsfag. Vh Alma -
AT emne 2011 - "at være på"
ForumindlægHej Jeg har valgt at have fagene Fysik B og Engelsk B til AT. Emnet er "at være på". Jeg tænkte i den forbindelse på at have om gps'en. Er der nogle som har forslag til en evt. problemformulering, eller måske et helt andet emne? - Jeg kunne godt bruge noget hjælp, da jeg skal hente... -
ordblind, elektronisk prøve, og?
Forumindlæghej :) Imorgen skal jeg op til engelsk terminsprøve, da jeg er ordblind skal jeg have en elektronisk prøve. - men hverken min lærer eller skolevejleder kunne ellers sige hvad der var anderledes ved min prøve. nogle der ved hvad der er gældende? - skal jeg selv havde høretelefoner med? har je... -
hjælp :) :)
ForumindlægHej allesammen :) Jeg er blevet egnet til gym, og har så søgt ind sammen med min uu vejlder. er der en chance for jeg ikke bliver optaget ? mit gennemsnit er på 6,5.. Passer det, at man SKAL op til optagelsesprøven for at komme på gym, hvis man ikke består i mat, dansk, fysik samt engelsk eksamen? -
Find den dumme fejl
ForumindlægHey folks. Sidder her med en meget dum engelsk sætning, som jeg skal have rettet, som er følgende: "We were having tea at her house every Thursday".. jeeeeg kan ikke finde fejleeen. Kan det være, at pronomet 'every' refererer til noget, der sker regelmæssigt, men 'were ha... -
Diskursanalyse
ForumindlægHej, Hvordan laver man diskursanalyse af engelske tekster? Er det ligesom i dansk? Altså hvad skal man kigge på? Hvordan de argumentere i artiklerne eller hvordan? Jeg skal analysere nogle artikler, hvor jeg blandt skal prøve at lave diskursanalyse men føler ikke rigtig hvor jeg ska begynde?? Hva... -
Bøger om købsadfærd på B2C
ForumindlægNogle der kender nogle gode bøger omkring købsadfærd på B2C markedet? De må gerne være på dansk, men engelske kan oså bruges. Skal til at skrive hovedopgave på min videregående uddannelse og skal blandt ind på købsadfærd hos forbrugere der køber kage. Ideer til at se på andet end Købemotiv, Købsa... -
American Psycho - SRP - HJÆLP!!
ForumindlægHej, Jeg skal til at starte på SRP. Jeg har valgt fagkombinationen Engelsk og psykologi og har taget udgangspunkt i American Psycho. Jeg har været til vejledningsmøde og mine vejledere ville have mig til at finde et hovedspørgsmål der ligesom kombinerede disse to fag, men jeg er helt blank!! ... -
R.D. Laing
ForumindlægNogen der kender til psykiateren R.D Laing? Skla fremlægge om ham i morgen og aner ikke hvem han er bortset fra psykiater... håber nogle kan hjælpe. Hvad er det vigtigste ved ham at komme ind på at sige PÅ ENGELSK TAK. Her er "emnet": the view of insane people advocated by R.D. Laing H... -
commentary and discussion
ForumindlægJeg er glad for videon om hvordan man skriver et engelsk essay. Giver altid linket til mine elever, der ofte synes, et er en hjælp. Kan der laves én om det at skrive en commentary and a discussion? Det vil være godt for dem at have, når de skal repetere. Det er ofte spørgsmål som: må man tage ud... -
Overvågning vs. demokrati
ForumindlægHej alle jeg er godt i gang med mit AT og er nu kommet til min 3 problemstilling der lyder: Hvilke demokratiske problemer melder sig i forbindelse med overvågningssamfundet? Jeg har om George Orwells 1984 i Engelsk og Foucault i Samfundsfag, hvor jeg har valgt at sætte fokus på overvågningssamfun... -
overvågningssamfund England
ForumindlægHej alle sammen ;) Som så mange andre er jeg i gang med AT, og jeg skal aflevere synopsis her på torsdag, men har endnu ikke fundet nogle artikler i Engelsk der dur. Jeg mangler nogle udtalelser fra britere der enten er for/imod overvågningen .. Altså ikke sådan noget med at de føler sig trykk... -
HJÆLP!!!!! subkultur
ForumindlægHej, Jeg er 16 år gammel og jeg har ligenu om subkultur i engelsk/historie/samfundsfag. Jeg skal derfor lave en fremlæggelse om en selvvalgt subkultur. Er der nogen af jer, som kender til en meget spændene subkultur som er nem og gå til? jeg ville helst gerne have en subkultur som er "opp... -
Trigonomitri
ForumindlægJeg har matematik på engelsk, så her kommer spørgsmålet som stillet; show that sin(15) = (sqrt(6) - sqrt(2)) / 4 using sin(45) = 1/sqrt(2) and sin(30) = 1/2, together with a suitable trigonometric formula. hjælp please :) -
Gået i stå
ForumindlægHej dejlige mennesker der ude. Jeg har et problem; Er gået i stå med min engelsk stil. Den skal afleveres i morgen, Søndag den 20/10 klokken 19:30. Er der nogen der er så søde at hjælpe, eller give mig ideer til hvad jeg måske kunne skrive mere om evetuel en spændende afslutning? Hvis du kan s... -
Privatlærer i mediefag søges!!
ForumindlægHej alle Jeg er i fuld gang med min SRO, som skal skrives i mediefag og engelsk. Eftersom jeg har foretaget et linjeskift i januar, er jeg halvandet år bagud i mediefag og har derfor brug for lidt undervisning. Jeg ville sætte enorm stor pris på noget hjælp, og jeg betaler selvfølgelig godt for u... -
Ernest Hemingway
ForumindlægVil blive meget glad hvis der var en herinde der kunne hjælpe med hvad man kunne skrive om i engelsk,i SSO hvis man har valgt at skrive omkring Ernest Hemingway?. Kan man tage et af hans romaner som er filmatiseret og sammenligne med en af hans noveller??. Jeg er meget blank så hvis der er e... -
Hjælp: Sang der har forbindelse til terrorisme.
ForumindlægHejsa. Jeg har fået en opgave for i engelsk til på torsdag, hvor jeg skal finde en sang på YT. En sang som har forbindelse til Terrorisme, eller kommer ind på terrorisme. Og jeg her lidt lost i min søgning... Derfor ville jeg vide om i kendte en sang eller to, der havde noget med terror at gøre.... -
Pearl Harbor - bøger?
ForumindlægHej alle Jeg skal skrive om Pearl Harbor her til jul i SRP. Kender I nogle bøger der ville være gode at låne på Bibliotektet eller nogle gode links? Og har I evt. nogle gode ideer til hvad man kommer ind under? Skriver i historie og engelsk. Så alt der kan bruges er godt! Tak på for... -
Konstruktion af en sætning
ForumindlægHej folkens :) Jeg har brug for lidt hjælp her til at konstruere en sætning på engelsk. Hvordan oversættes: Selvom han er en flink. Der skal bruges in spite of og ikke despite. Det der driller mig er at spite indeholde et præposition (of) så bør det stå i -ing form? Håber I kan hjælpe
