Søgning på: kemi b isis. Resultater: 19121 til 19140 af 96602
-
optagelsesprøve
Forumindlæghej jeg skal snart om til prøven, til en optagelsesprøve er der ikke nogle der kan fortælle hvordan det foregår. -
Syrer
ForumindlægEn ting jeg har undret mig over.Hvis vi fx bruger en 5 M saltsyre, så må det jo betyde at saltsyren allerede er opløst i vandet, så der flyder H3O+ og Cl- rundt i vandet. Hvordan kan det så være at syren har nogen effekt når den bruges? -
et spørgsmål
ForumindlægHvordan kan kalk bruges til at neutralisere. ?? -
Hjælp, det haster!
ForumindlægTrækker det ned, hvis man til mundtlig biologi eksamen er afhængig af sin disposition? -
kedeligt
Forumindlægjeg har siddet i næsten 2 uger og siddet og læst og læst og atter læst til eksaminerne, og jeg bedte til at få en pause, da alle mine eksaminer lå 3-4dage lige efter hinanden. Nu har jeg min sidste eksaemen tilbage den 19. og har 9 dage til forberedelse..endelig har jeg fået min pause, men nu, nu... -
Vand ved kogning
ForumindlægHej.. En anden og jeg har diskuteret om hvad der sker med vand(H2O)ved kogning. Det simple spørgsmål går på:Sker kun første reaktion ved kogning?1. H2O (l) --> H2O(g)Eller sker reaktion to også delvist ved kogning?2. 2 H2O (l) ---> 2 H2 + O2 -
Reaktionsskema?
ForumindlægI tre forskellige isolerede systemer bringes en kemisk reaktion til at forløbe: 1. NaHCO3 (s) --> NaHCO3 (aq) 2. NaHCO3 (aq) + NaOH (aq) --> Na2CO3 (aq) + H2O(l) 3. NaHCO3 (s) + NaOH (aq) --> Na2CO3 (aq) + H2O(l) Jeg skal som opgave skrive reaktioner som forløber i 1,2 og 3 om på den ... -
Civilingeniør VS. diplomingeniør!
ForumindlægEr der nogen der kan forklare mig forskellen på civilingeniørens arbejde og diplomingeniørens arbejde i hverdagen? -
vandopløseligheden
ForumindlægHvad skal mna forvente om vandopløseligheden af følgende stoffer: CH3OH, C6H6, CCl4, CH3CH2NH2 og CH3CHBrCH2CH3 -
Mole-Ascorbinsyre-masseindhold-æquivalentpunkt
Forumindlæg1)Calculate the number of added moles of NaOH in the equivalence point. -Altså må lige se om jeg har forstået ret.. Jeg startede med at opløse 5 vitamin C piller i 30mL vand og derefter tilsatte NaOH.. Er det så, når jeg har tilsat 30mL NaOH ? 2)Hvordan udregner jeg indholdet (mass content) af... -
CO2
Forumindlæghvordan påviser man luftarten Co2? Et forsøg der viser at der dannes CO2 som rest produkt ved respiration? tak -
Vil gerne læse medicin!
ForumindlægGoddag allesammen. Jeg har et stort ønske om at studerer medicin. Jeg har studeret på en handelskole, og fortryder virkelig at jeg ikke tog skolen mere seriøst. Jeg skaffede dog mig selv en snit på 6.00. Så mit spørgsmål til jer er om i ved om dette er nok til at komme ind på et universitet at... -
Elektromagnetisme
ForumindlægHejsa, jeg har været syg, det korte tidspunkt vi havde om elektromagnetisme på skolen, så jeg har egentlig ikke fået særlig meget info om emnet. Hvis I kunne tage jer tid, og forklare mig, hvad elektromagnetisme er, og hvilke forsøg jeg kunne fortage mig, før prøven på mandag, ville det være ... -
Engelske udtryk
ForumindlægHej! Jeg har skrevet en kemirapport og skal nu lave et engelsk abstract. Hvor kan jeg finde alle de kemiske udtryk (står ikke i min ordbog)? Hvis nogen skulle kunne dem leder jeg efter: opløselighedsligevægt kompleksitetskonstant ligand metalion sølvion koordinationstal reaktion ligevægtskonsta... -
Syv enheder
ForumindlægVi har lige haft om de syv grundlæggende enheder og "mol" var en af dem. det undrer mig, at mol er der. Hvordan kan det være? -
109 % konventeret glykose
ForumindlægJeg har lavet en fremstilling af ethanol (alkohol) og skulle så efter eksperimentet udregne, hvor meget glykose der var konventeret.. Jeg kan ingen fejl se i mine udregninger.. Men jeg har fået procenten til at være 109%. Mine udregninger er: 13.28g / 44g/mole = 0.302mole / 2 (ratioen er 1:2) = ... -
PLEASE HJÆLP, det er planter
ForumindlægJeg skal svare på følgende spørgsmål: - Beskriv nogle vigtige kvælstofholdelige stoffer, som planter, dyr, og nedbrydere som optager og omsætter. -
Chemsketch, way too expensive..
ForumindlægHej Jeg står i den her situation at jeg skal bruge chemsketch til næste år, men det er alt for dyrt.. Er der ikke en gratis udgave eller et lige så godt alternativt..? og når vi nu alle gør det, kan man så finde det "gratis" på nettet..? PÅ forhånd tak.. -
udregning
ForumindlægEr de to udrgeninger lig det samme, eller ... Hvordan kan : 1, 0 * 10-7 M3 gi 10-10 M3 Hvordan kan man komme frem til det? På forhånd tak for hjælp -
Hvordan forholder du dig til fagene?
ForumindlægHvordan har I indtil videre haft det med fagene? Hvad har været nemmest/ sværest/ sjovest/ kedeligst - hvorfor? Hvad har du gjort for at overkomme forhindringer i fagene, så de blev mere interessante eller så du forstod dem bedre?
