Søgning på: srp biologi historie. Resultater: 19161 til 19180 af 28854
-
Vero Moda - relevante analyseværktøjer?
ForumindlægHey yall , Jeg sidder med min SRP og er ved at svare på første del af min problemformulering,. Jeg skal med hjælp af relevante analyseværktøjer lave en karakteristik af Vero Moda (Bestseller) Jeg søger om hjælp til relevante analyseværktøjer. Afsætning er mit hovedfag, og det er lidt tyndt med ... -
Keplers love satelitter
ForumindlægHejsa. Jeg skal skrive en mini-srp i 2g, som skal indeholde Matematik og Fysik. Jeg har valgt at arbejde med satelitter og andre objekter i rotation om jorden, men jeg kan ikke helt finde ud af hvilken form for fysik jeg skal bruge. Jeg har kigget lidt på både Newton's og Keplers love... -
Komplekse koblingsmønstre for thalidomid
ForumindlægHej :) Jeg er i gang med at skrive SRP om stoffet thalidomid, og skal i den forbindelse analysere et 1HNMR-spektrum for stoffet, hvilket har givet mig nogle problemer og er grunden til jeg skriver her. Jeg har nemlig svært ved at bedømme hvilken opsplitning signalet ved 2.27 ppm og 2.72 ppm er... -
Antal mundtlige/skriftlige eksamener i 3.g efter den gamle ordning (gym start i 2009)
ForumindlægOk. jeg går 3.g om i år (startede i gym i 2009), så den nye regel med 2 reducerede prøver gælder ikke for mig, kun dem der er startet på gym i 2010. ´Så jeg følger stadig den gamle ordning. ifølge den gamle ordning skal elever til 9 prøver i alt, AT og SRP ikke medregnet. Jeg har allerede v... -
Hvordan laver jeg en analyse af kommunikationsstrategier???
ForumindlægHejsa. Jeg sidder midt i SRP, og er lidt i knibe. Jeg skal i mit analyserende spørgsmål lave en analyse af de kommunikationsstrategier Stephen Hawking anvender i sin bog "The Universe in a Nutshell", men jeg aner ikke hvordan jeg skal lave denne analyse. Altså går mit spørgsmål på, om... -
Problemstilling der kombinerer fysik og matematik (relativitetsteori - myoner)
ForumindlægJeg skal skrive SRP i starten af december og har valgt det overordnede emne "Relativitetsteori". Jeg havde planlagt at skrive om myoner - længdeforkortelse og tidsforlængelse etc. men er stødt på et problem.. Jeg ved ikke hvordan jeg skal skrive i fagene fysik og matematik, og jeg ved i... -
Tjen penge på lektiehjælp;P
ForumindlægHeey Jeg skal snart igang med min SRP-opgave, hvor jeg skriver om tobak (kemi og dansk). Jeg vil hører om der er nogen der er dygtige i disse fag, som kan hjælpe mig, når vi skal skrive SRP (uge 50 & 51). Så hvis i vil tjene nogle penge på lektiehælp - så skriv :D I er selvfølgelig også v... -
fustreret
ForumindlægHej Jeg har generelt svært ved at koncentrerer mig om større opgaver og nu sidder jeg med srp'en ... Jeg ville høre om der er nogen der har nogle ideer eller råd til hvem man skal snakke med, når det gælder om at holde fokus på opgaven og hvordan man danner sig et overblik over alt ens materi... -
God til at skrive Abstract ??
ForumindlægHej Søde mennesker. Er der nogle der her i løbet af ugen gider læse et abstract igennem til min SRP ? Jeg er ikke stærk i engelsk og jeg er ikke særlig kreativ, hvad angår at være fængende i mine afleveringer. Så ville hører om der var nogle der havde lyst til at give en hånd? i hver... -
Urkund
ForumindlægHar et spørgsmål. I forbindelse med SRP skal vi sende den færdiglavet opgave gennem Urkundportalen. Nu har jeg lavet en fornuftig opgave der ligger under afleverede opgaver i lectio tidligere på året, der har noget med mit SRP emne at gøre. Vil Urkund være i stand til at finde min opgave idet ... -
SUPERSIZE ME
ForumindlægHej alle! Jeg skriver SRP i engelsk A og idræt B om filmen Supersize Me af Morgan Spurlock og diabetes 2. Jeg sidder fast, og skal lave en meget dybtegående analyse hvor jeg skal involvere en analyse af genren, brugen af fakta- og fiktionskoder, brugen af udvalgte filmiske virkemidler,... -
Model af værdipolitisk akse !!! haster
ForumindlægHey folkens Jeg er som mange andre igang med SRP , hvor jeg skriver lidt om værdipolitik Men kan ikke simpelthen ikke finde en model over den værdipolitiske akse , hvor alle partierne er plottet ind ? skal lige siges at jeg har kigget herinde på sp , og har også prøvet at google det uden et rig... -
LoggerPro - Harmonisk dæmpet svingning
ForumindlægHej! Jeg er ved at skulle aflevere mit SRP om harmonisk dæmpeede svingninger. Jeg har i forbindelse med mit SRP lavet et forsøg, hvor jeg viser princippet i en dæmpet svingning, men når jeg smider dataerne ind i LoggerPro, så kan jeg ikke finde en funktion til at tegene en tendenslinje over p... -
HASTER- OBAMA & AMERIKANSK VALG 2008
ForumindlægHej jeg er i gang med SRP angående Obama og politisk kommunikation. Jeg har fået lavet en del, men er ikke sikker på om det jeg har lavet er rigtigt, og om jeg har det hele med. Jeg mangler en som har forstand på SRP, inden for Eng og Samf. primært samf. Jeg er villig til at betale for at få rett... -
Fodnoter
ForumindlægHvis man har sjusket med sine fodnoter i SRP, er det nok til at gå fra 12 til 10? Vi har nemlig ikke fået nogle retningslinjer om, hvordan en korrekt fodnote skulle se ud. Derfor er det en ting, der ægrer mig bagefter, og ud fra internettet synes jeg, at der er mange forskellige måder at gøre de... -
USA's Økonomi
ForumindlægHej Jeg skal til at lave SRP om USA's økonomi igennem de seneste år og finanskrisen. og ville bare spørge om der var nogle der havde skrevet en tidligere opgave (i International Økonomi højst sandsynligt) om USA's økonomi i en tidsperiode, helst de seneste år, eller finanskrisen, da finan... -
Er det snyd at
ForumindlægEr det snyd hvis man kan få en til at RETTE sin SRP efter man har skrevet (før man aflevere selvfølgelig)? Hvis ikke det er, hvor kan man finde nogle til at rette og evt give respons omkring så man er på den sikre side før aflvering? Jeg er viillig til at betale, men ved bare ikke hvor jeg kan fi... -
Kan man får' 10 hvis
ForumindlægEr det snyd hvis man kan få en til at RETTE sin SRP efter man har skrevet (før man aflevere selvfølgelig)? Hvis ikke det er, hvor kan man finde nogle til at rette og evt give respons omkring så man er på den sikre side før aflvering? Jeg er viillig til at betale, men ved bare ikke hvor jeg kan fi... -
Egenværdier og diff. operatorer
ForumindlægHej, jeg er en 3.g'er, der skal til at skrive SRP om kvantemekanik. I mit SRP skal der lægges vægt på den matematiske forståelse af kvantemekanikken dvs. schrödingerligningen forstået ud fra: 1) egenværdier og differentialoperatorer 2) komplekse tal Den komplekse tal-del har jeg stort set på... -
Hvordan blev keplers love udledt fra Tycho Brahes data?
ForumindlægHej Jeg skriver i øjeblikket SRP om Keplers love. Min problemformulering indholder følgende: • Redegør for Keplers arbejde med at nå frem til de 3 fænomenologiske love ud fra det observationsmateriale, han havde som grundlæg. Læg særlig vægt på de matematiske metoder han anvendte Jeg kan fin...
